Petertje schreef:caprice schreef:joris schreef:de bijbel staat vol van het begrip vertrouwen. Ik ben nu begonnen in het oude testament helemaal van voor naar achter te lezen. En steeds weer k om ik tegen dat God zijn liefde laat zien, wij het weer verprutsen en iemand op de bres springt, God het weer goedmaakt.
Ik denk dat we meer lef mogen hebben. Vraag God maar eens om een gideonsteken!
Ik denk dat we voorichtig moeten zijn met een teken vragen.
Gideon had er tenminste nog reden toe. Hij moest tenslotte met 300 man een heel leger verjagen.
Mattheus 16 vers 4:
Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jona, den profeet. En hen verlatende, ging Hij weg.
Johannes 12 vers 37:
En hoewel Hij zovele tekenen voor hen gedaan had, nochtans geloofden zij in Hem niet;
Dat bedoel ik nou. Je haalt steeds weer een tekst (wel of niet uit het verband) waar je achter kunt schuilen. Ik kan het toch niet zelf....
Mag ik je wat andere teksten aanreiken:
Mat 4,17 Van toen aan begon Jezus te prediken en te zeggen: Bekeert u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen.
Mar 6,12 En zij vertrokken en predikten, dat zij zich zouden bekeren.
Luc 5,32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.
Luc 13,3 en 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen
Luc 15,7 Ik zeg u, dat er alzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar, die zich bekeert, meer dan over negenennegentig rechtvaardigen, die geen bekering nodig hebben
Luc 15,10 Alzo is er, zeg Ik u, blijdschap bij de engelen Gods over één zondaar, die zich bekeert
Joh 1,11 Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen.
Joh 1,12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;
Okay, nog even doorgaan?? Wie moet hier nu wat doen???? Spreekt hier niet uit dat God aktie van ONS verwacht???
Ja. Om er vervolgens achter te komen dat we het zelf niet kunnen?