Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor MissF » 10 jun 2009 22:40

Zolang ze er geen last van hebben en het niet heel zichtbaar is, is eczeem toch eigenlijk niet erg?
Bij Jurian is het sowieso al amper zichtbaar, je voelt het vooral, en volgens mij heeft hij er zelf totaal geen last van. Het kan verder geen kwaad toch?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jun 2009 08:22

ik vond eczeem verschrikkelijk maar bij mij jeukte het heel erg, ik krabte alles kapot tot bloedens toe. Ik kreeg dan weer een tik van m'n moeder omdat ik krabde :roll:
bij kleine plekjes (heb t als het warm is ook plekjes tussen m'n vingers en vochtbultjes die openspringen) gebruik ik op aanraden van m'n collega een tube creme van het gewone huismerk Hema. Niets met geurtjes of parfum er in. 3x dgs een beetje smeren. Plekjes zijn weg !!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2009 08:49

Dat lijkt me wel heel vervelend idd, als het zo jeukt.
Maar het is verder niet besmettelijk toch, als ik bijv aan het plekje op zijn been zit, en dan aan zijn arm kom, dat het dan ook op zijn arm komt?
Volgens mij heeft hij nu ook geen last van jeuk. Ik heb er al een paar dagen de gewone creme zalf van Zwitsal erop gedaan en het wordt nu al minder, dus dat helpt denk ik ook.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 11 jun 2009 10:17

Prachtige kids Bloempie!! :8>

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2009 11:25

MissF schreef:Dat lijkt me wel heel vervelend idd, als het zo jeukt.
Maar het is verder niet besmettelijk toch, als ik bijv aan het plekje op zijn been zit, en dan aan zijn arm kom, dat het dan ook op zijn arm komt?
Volgens mij heeft hij nu ook geen last van jeuk. Ik heb er al een paar dagen de gewone creme zalf van Zwitsal erop gedaan en het wordt nu al minder, dus dat helpt denk ik ook.

Zo ver ik weet is eczeem niet besmettelijk.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 jun 2009 12:32

Bedankt! :)
Die doopjurk heb ik door een couturier laten maken toen ik zwanger was van Thomas. Ik hoop dat het een echte familiedoopjurk gaat worden. De jurk is idd erg lang, 1.25 meter. Ik moest ook echt hoge hakken dragen bij het dopen, anders kwam ie bijna op de grond. Maar dat vind ik ook juist gaaf!

@Liefje, Sarah kan natuurlijk nog wel veranderen van haarkleur of kleur ogen. Maar ik denk toch dat haar haar bruin blijft. Bij de geboorte was het nl zwart en bij Thomas ook. Bij Thomas viel het toen uit en kwam er donkerblond haar voor terug. Bij Sarah valt het niet uit, zelfs geen kale ligplek, haar haarkleur is alleen veranderd van zwart naar bruin. En het is precies mijn kleur, dus denk wel dat het zo blijft.

En ze is ckers lief voor me. Ze is supertevreden en rustig en als ze wakker is, dan lacht ze heel vaak.
En 's nachts slaapt ze zes a zeven uur door, dus ik kan redelijk goed bijtanken.
Dat doorslapen komt ook wel omdat ik overgestapt ben op flesvoeding. Ze heeft ws reflux en met de bv konden we het niet onder controle krijgen. En omdat ze zo'n drie keer per dag een hele voeding eruit spuugde, had ik ook flesvoeding nodig, want dan had ze na het spugen weer honger, terwijl ik geen voeding meer voor haar had. Nu krijgt ze omneo gemengd met flink wat nutriton (johannesbroodpitmeel) en dat gaat heel goed.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 jun 2009 13:29

Heb hele mooie foto's gezien! Sarah ziet er goed uit Bloempie, thomas is wel lang voor zijn leeftijd of niet?
Ilona is echt een prachtig meisje zeg!

Met hormoonzalf zou ik oppassen, niet teveel gebruiken of liever niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jun 2009 14:42

¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 jun 2009 17:49

Ben benieuwd hoe het met Vlinder en haar gezin gaat, al zo lang niets meer gehoord van ze.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 12 jun 2009 18:08

AikonGirl wat een schitterend meisje!
Wowie!

En ook Bloempie wat een heerlijke kinders, en wat kleed je ze leuk. Thomas wordt gewoon bere stoer.
En Sarah ziet er zo lieff uit...!!

Ja idd hoe zou het met vlinder gaan!?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jun 2009 18:42

Leuke foto's weer mensen! Wij zijn nu op vakantie. Eerst twee weken in een tent in Frankrijk en nu nog een week Holland. Vrijdag hopen we weer terug te gaan. AG, je vroeg om ervaringen met kamperen. Wij hebben geen moment stil gezeten, Michael was helemaal uit zijn ritme en kleed Ilona goed aan 's nachts!! Michael is een paar keer wakker geworden met ijsklomphandjes en dan was nog met een paar lagen aan :? Maar goed, voor de rest was/is het leuk.
He Bloempie, misschien zie ik je nog wel rondlopen ;) :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 17 jun 2009 09:54

.
Laatst gewijzigd door liefje op 19 jun 2009 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 jun 2009 18:59

Eczeem: smeer alsjeblieft weinig tot niets bij kleine kinderen. Bij mij is het wel gebeurd en mijn hele huid is verpest.
Hierdoor heb ik er soms verschrikkelijk veel last van. Mijn huid is ultra dun en idd ook donkere haren (gebleekt).
Heel vaak zijn het voedselallergieen waar ze in Nederland niet achterkomen. Ik heb heel veel testen in diverse ziekenhuizen gehad. Ik word nu in Duitsland getest en daar komen allemaal dingen uit die er in NL niet uitkwamen. En mijn eczeem is al veel minder. Ben nog niet klaar met alles omdat ik, nu ik borstvoeding geeft niet alle testen mag doen. Maar het heeft altijd een oorzaak! Zoek die op en ga niet met hormonen smeren als dit niet nodig is. De artsen in Nederland zijn heel makkelijk met het geven van hormonenzalven en de testen om uit te zoeken waar allergieen vandaan komen, zijn meestal voor iedereen gelijk en de uitkomst ook. Huisstofmijt, pollen enz.. terwijl er soms heel andere dingen onderzitten.
Ik ben in Nederland vaak op voedsel getest, nooit wat uit gekomen. Blijkt uit veel specifiekere testen dat ik niet tegen melk kan (wel tegen karnemelk) en niet tegen buitenlandse vruchten. (de rest moet nog blijken)
Time flies when you have none!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 19 jun 2009 21:46

Idd, ik ben ook anti hormoonzalf en mijn zoontje kwam 6 wkn na geboorte compleet onder de exzeem te zitten. Ben vervolgens op HA dieet gegaan en ben er achter gekomen datie niet tegen melk, soja en kippeneiwit kan. Heerlijk drama met zijn enting (zit kippeneiwit in).

De homeopaat bevestigde trouwens ook dat exzeem altijd ergens vandaan komt. Het is geen oorzaak maar een gevolg ergens van. Ga je er fanatiek tegen smeren dan heb je kans dat je weer ergens anders last van krijgt. Tenminste, mijn zoontje heeft dan weer veel meer kans op luchtwegproblemen...

Het is maar net of je er de moeite voor wilt doen en hoe erg het is natuurlijk.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jun 2009 21:56

Na 2 weken smeren met zalf (Elidel ofzo, geloof ik) van de huisarts is er niets meer te zien. Het was gelukkig niet erg en ik hoop dat het nu weg blijft. Wel is haar huid erg droog, ze zou es in bad moeten met vette olie ofzo. Maar dan krijgt ze vast ook vet haar want ze kleddert graag met water.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”