Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor elvira (gast) » 26 mei 2009 08:55

@Galateia: :yahoooo: zon10 :yahoooo: 8>) :yahoooo: d:)b

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mei 2009 17:19

Anne 80 schreef:Weet jij misschien welk land over het algemeen het snelst gaat? (voor kinderen tot 24 maanden)
Jullie hebben toch ook voor deze leeftijd gekozen?

Op dit moment is volgens mij Zuid-Afrika net iets sneller dan Taiwan. Maar goed, ook dat kan verschillen. Voor hele jonge kindjes moet je toch wel kiezen tussen deze twee landen. Ook uit China en Ethiopië komen hele jonge kindjes. Maar die wachtlijsten zijn niet te overzien.

Ons kindje zal ergens tussen 0-36 maanden zijn. Daar hebben we niet zelf voor gekozen, dat heeft de raad voor ons gedaan... zo wilde de raad wel meer beslissen, maar we hebben doorgevochten - uiteindelijk 7 gesprekken, waaronder eentje met de teamleider van de raad en 2 inleesgesprekken - en we nemen nu genoegen met ons rapport. Uiteindelijk vonden we de SN toestemming belangrijker dan al het andere. Dit omdat we in overleg met onze vergunninghouder de mogelijkheid kregen in te stromen in *** en totaal onverwachts nu toch ons hart kunnen volgen :mrgreen:

Succes morgen! Jullie zitten toch ook bij de raad van Rotterdam? Ik zou me er niet al te druk om maken. Voor een kindje tot 24 maanden krijg je bijna altijd wel toestemming, of er moet echt iets flink mis zijn. Houd er wel rekening mee, dat je voor Taiwan open moet staan voor Special Need of 'een kindje met een medisch dossier'. Ik weet niet precies hoe het verwoord moet zijn in je rapport, dat kun je het beste even navragen bij Meiling!
Laatst gewijzigd door Galateia op 18 sep 2009 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annette*
Majoor
Majoor

Adoptie deel2

Berichtdoor *Annette* » 27 mei 2009 09:32

Geweldig Galatia :yahoooo: zon10 :yahoooo:!

Heel veel succes en sterkte bij alles 8>)!

@ Anne80; jullie ook heel veel succes en sterkte bij de gesprekken ed. 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mei 2009 19:22

@Anne: hoe ging het gesprek? Ben erg benieuwd!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 mei 2009 08:21

Galateia schreef:@Anne: hoe ging het gesprek? Ben erg benieuwd!

Hoi Galateia,

Het ging wel goed volgens mij.
Sommige vragen waren best lastig om direct goed te motiveren, maar we kwamen er samen aardig uit. Herken jij dit ook?
De Raadsmedewerker was vriendelijk, maar ook erg zakelijk.
Ze bemoedigde ons na het gesprek wel. Zei dat we er niet te veel over in moeten zitten, en dat ze nog geen gekke dingen heeft gehoord bij ons.
Ze zei dat we het zelf al zouden moeten weten, als er dingen zijn waardoor we afgewezen zouden kunnen worden.

Hoever zijn jullie met het verzamelen van de documenten?
Hebben jullie enig idee hoe lang het gaat duren voor jullie een voorstel krijgen?

Gr. Anne

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mei 2009 09:49

Anne 80 schreef:

Hoi Galateia,

Sommige vragen waren best lastig om direct goed te motiveren, maar we kwamen er samen aardig uit. Herken jij dit ook?
Ze bemoedigde ons na het gesprek wel. Zei dat we er niet te veel over in moeten zitten, en dat ze nog geen gekke dingen heeft gehoord bij ons.
Ze zei dat we het zelf al zouden moeten weten, als er dingen zijn waardoor we afgewezen zouden kunnen worden.

Hebben jullie enig idee hoe lang het gaat duren voor jullie een voorstel krijgen?

Gr. Anne

Heel herkenbaar, hoor, dus ik zou me inderdaad geen zorgen maken!
Wanneer is jullie tweede gesprek gepland? Zit er veel tijd tussen?

Wanneer wij een voorstel kunnen verwachten? Geen idee. Dat kan alles zijn tussen een paar maanden en 2 jaar. Dat wordt dus een hele spannende periode!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 mei 2009 11:26

Galateia schreef:
Anne 80 schreef:

Hoi Galateia,

Gr. Anne

Heel herkenbaar, hoor, dus ik zou me inderdaad geen zorgen maken!
Wanneer is jullie tweede gesprek gepland? Zit er veel tijd tussen?

Wanneer wij een voorstel kunnen verwachten? Geen idee. Dat kan alles zijn tussen een paar maanden en 2 jaar. Dat wordt dus een hele spannende periode!

We moeten over 5 weken voor het tweede gesprek ivm vakantie van de Raadsmedewerker.
Die tijd kunnen we gebruiken voor ons levensverhaal :mrgreen:
Zeker erg spannend voor jullie. Zal soms best moeilijk zijn al dat wachten...
Jullie kunnen zeker al wel beginnen met het klaarmaken van het kamertje? :)
Lijkt me zóóóó' leuk! :D

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 03 jun 2009 06:38

Ik lees dit forum nu al een tijdje mee, omdat we zelf ook met een adoptieprocedure bezig zijn.
Momenteel zijn we bezig met de voorlichtingsbijeenkomsten.
Vanaf het begin, zouden we al het liefst een kindje uit Zuid Afrika adopteren, maar we hadden deze wens al een beetje van ons af gezet, aangezien de wachtlijsten bij Wereldkinderen gesloten zijn. Maar tot mijn verbazing lees ik dat jullie het hebben over adoptie uit Zuid Afrika als één van de snelste landen. Via welke vergunninghouder is dat dan?? Ik ben zeer benieuwd!! Zeker ook omdat Anne80 ook nog geen BT heeft en dus nog niet op de wachtlijst kan staan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jun 2009 08:59

spannend dientjebommel ! Hopelijk ontvangen jullie ook goed nieuws en wens jullie veel sterkte in de komende periode.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 jun 2009 14:31

dientjebommel schreef:Ik lees dit forum nu al een tijdje mee, omdat we zelf ook met een adoptieprocedure bezig zijn.
Vanaf het begin, zouden we al het liefst een kindje uit Zuid Afrika adopteren, maar we hadden deze wens al een beetje van ons af gezet, aangezien de wachtlijsten bij Wereldkinderen gesloten zijn. Maar tot mijn verbazing lees ik dat jullie het hebben over adoptie uit Zuid Afrika als één van de snelste landen. Via welke vergunninghouder is dat dan?? Ik ben zeer benieuwd!! Zeker ook omdat Anne80 ook nog geen BT heeft en dus nog niet op de wachtlijst kan staan.
Ik lees dit forum nu al een tijdje mee, omdat we zelf ook met een adoptieprocedure bezig zijn.

Welkom in dit topic! Gaaf, jullie zijn nu dus met de VIA bezig!
Ja, Zuid-Afrika is voor een jong kindje één van de snellere routes. Waarmee ik niet bedoel dat het snel gaat. Je zal bij Wereldkinderen op de pré-wachtlijst terecht komen (daar sta je dan meestal een jaar op), daarna de algemene landenwachtlijst (gemiddeld ook een jaar) en daarna kun je op de echte wachtlijst komen (gemiddeld 1 tot anderhalf jaar). Bij elkaar dus ongeveer 3 jaar, met uitschieters. Sneller kan het gaan als je voor (zware) special needs open staat.

Voor een jong kindje is dit in adoptieland, zoals het nu is, snel. Je zou ook naar China kunnen kijken: een special need-procedure uit China gaat veel sneller. Maar ja, dat is dus ook voor zwaardere special needs en China heeft heel veel eisen (leeftijd, opleiding, etc.), waar je maar net aan moet voldoen!

Los van China zijn Taiwan en Zuid-Afrika toch wel de 'snelste' routes. Maar ja, snel noem ik dus 3 jaar...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 04 jun 2009 15:36

dientjebommel schreef:Ik lees dit forum nu al een tijdje mee, omdat we zelf ook met een adoptieprocedure bezig zijn.

Welkom dientjebommel zon10!
Wat leuk dat jullie ook met adoptie bezig zijn! Bij welke regio horen jullie?
Galateia heeft je vraag al uitgebreid beantwoord zie ik.
Wat een gezoek soms he om de juiste info te vinden?
Voor welk land zouden jullie kiezen na Zuid-Afrika?

Groetjes, Anne

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 05 jun 2009 06:53

Dank voor de uitleg! Eerlijk gezegd wist ik niet dat de pré-wachtlijst zo werkte. Wij dachten dat een gesloten wachtlijst betekende dat er geen nieuwe aspirant-ouders toegelaten werden (behalve op de pré-wachtlijst) en dat je dus maar moet hopen dat de grenzen weer open gaan om van de pré-wachtlijst af te kunnen komen. Maar uit de reactie van Galateia maak ik op dat dit niet klopt. Dat biedt perspectief!!! Andere landen waar we nu aan denken, zijn (hoe verrassend) Taiwan en China. Lesotho lijkt ons ook erg leuk, maar daarvoor is de wachtlijst bij K&T momenteel gesloten.
We volgen de VIA in Arnhem en hebben gister de 3e bijeenkomst gehad. We zitten dus op de helft.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 22 jul 2009 15:01

Hoe gaat het met jullie Dientjebommel? Wij zijn bezig met de raadsgesprekken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 jul 2009 21:30

En hoe gaat het met de anderen ?? Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jul 2009 13:27

Hier gaat het meer dan goed. We wachten en wachten en wachten... en we zijn langzaamaan begonnen met het maken van een kamertje en het verzamelen van spullen. :mrgreen:

Terug naar “Archief”