Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor jans1 » 21 mei 2009 12:46

Ik ken haar al lang genoeg om precies te weten wanneer ze goed in dr velletje zit of niet..... Ik heb haar 2x meegemaakt dat het echt niet lekker ging..... Het is op "psychisch" gebied een enorm nuchter iemand... Nee dat gepraat van haar over een kilo te veel schuif ik niet af op: niet lekker in je vel zitten...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 23 mei 2009 13:40

Grrr... een kilo erbij, hoe kan dat? #-o

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 mei 2009 14:39

Misschien later op de dag gewogen?
Als ik 's morgens weeg, zoals gewonlijk, dan ben ik 4 kilo kwijt, maar als ik later op de dag weeg ben ik zomaar opeesn 2 kilo aangekomen, en de volgende ochtend gewoon weer 4...

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 23 mei 2009 14:42

Daarom kun je ook gewoon het beste steeds weer op hetzelfde tijdstip wegen.
Maar ik denk dat NdW dat zelf ook wel doet, moet je binnenkort ongesteld worden?
Je houd dan vaak wat meer vocht vast.
Wat de toekomst brengen moge........

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 23 mei 2009 17:07

Dank jullie wel voor jullie meedenken :wink: ... ik heb idd vanmiddag gewogen en anders doe ik het altijd 's ochtends.
Morgenochtend maar weer even doen dan.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 mei 2009 09:13

Hier nog 1 kilo tot m'n 'eerste streven'...Hopen dat 't zo blijft gaan, al verwacht ik 't nietm, want door die operatie ging 't natuurlijk wel even extra hard (-3,5 in anderhalve week tijd ;-) )

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 mei 2009 08:36

Grrr, was een paar dagen in NL en heb nu weer 70,3 op de teller staan... (vorige week nog een kilo minder!) ... dat krijg je ook als je overal op visite gaat en niet alles kunt weigeren... ](*,)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2009 09:10

waarom kun je niet weigeren?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 mei 2009 12:25

@Evelien: Nou, op het moment dat je familieleden van alles en nog wat speciaal voor JOU hebben gehaald, omdat ze je al zóóó lang niet meer hebben gezien ("je woont ook zo ver weg") (taarten, allerlei hapjes, etc.), dan kun je niet bij ALLES wat ze je aanbieden, zeggen: "nee, dank je, ik doe aan de lijn"... :-k

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 30 mei 2009 22:04

Na heel wast posten, en discussies over een dikke kont hebben en maatje 36 hebben, vind ik dat ik er toch even op reageren moet ;).

ajl schreef:Is het niet gewoon verstandiger om heel constant te leven. Op vaste dagen sporten en gewoon elke dag ongeveer hetzelfde eten? Van 1 koekje of een keer een pak koekjes kom je echt niet aan. Juist dat schommelen in het gewicht is niet zo goed. Je geeft aan dat je best lang bent en maat 36/38 hebt. Dat is toch gewoon prima! De meeste vrouwen hebben billen en eigenlijk vind ik dat ook altijd mooi aan een vrouw.

Inderdaad is heel constant leven veel beterder voor mij, alleen ik heb gewoon weken dat ik geen hap door me keel krijg, veel misselijk ben. En daarna weken alles wel na binnen kan schuiven. Vooral op momenten wanneer ik weer erg depri ben komen de vreetbuien weer erg terug. Wel probeer ik nu toch steeds op vaste tijden wat te eten, hoe moeilijk het soms ook is. En ik gerust een kwartier met een hap ontbijtkoek in me mond zit :oops:;
- 8.30 - 9.00 ontbijt plak ontbijtkoek
- 10.00 plak ontbijtkoek
- 11.30 appel
- 12.30 2 boterhammen evt. nog creacker en sinasappel/appel
- 15.30 soms koekje
- 16.30 evt. wat fruit
- 18.00 warme maaltijd

's avonds eet ik soms nog iets van fruit/ijs rond 22.00, maar lang niet altijd. Heb een tijd gehad dat ik koekjes, snoepjes, chips, ijs ed. helemaal niet at. Maar nu neem ik het toch gewoon steeds wel. Zoals bijna standaard iedere morgen een lolly :wink:. Gisteravond wezen uiteten, en gewoon heerlijk gegeten er nergens op gelet :mrgreen:.

Probeer zo'n beetje iedere dag een uur te wandelen en 3 keer in de week, sta ik zo'n 20 minuten op de swing stepper.

Inderdaad is het helemaal niet erg als je billen hebt, maar ik heb echt van die flubberbillen, en ik wil gewoon wat stakkere billen hebben.

Daphne schreef:Mee eens, ajl. 63 kilo wegen als je lang bent, nou, dan ben je dus gewoon slank. Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je boven de 1.80 bent is dat zelfs te mager.
Ik ben +/- 1.55, wás ik maar 63 kilo... 8) Maar goed, voordat ik dat weeg, ben ik minimaal een jaar streng lijnen verder!

Inderdaad ben ik langer als 1.80, maar mager ben ik echt niet hoor! Ik voel me hierbij gewoon niet prettig... iedere morgen zie ik het weer in de spiegel :roll:...

trijntjejohanna schreef:hoe kan je nu een dikke kont/buikje hebben als je maat 36/38 hebt? als je een dikke kont hebt pas je niet in maat 36/38 lijkt mij?

Sja... ik pas ook lang niet altijd maatje 36! Maar heb toch wel een buikje, laatse jaren had ik dat niet eens, dus ik wil het nu ook niet ;).

Daatje123 schreef:Misschien is Annette wel erg onzeker over haar uiterlijk en vallen buik en billen haar harder op. *is maar een gedachtegang*

Mmm zit misschien een kern van waarheid in... Vind het gewoon heel moeilijk om te accepteren dat ik ben wie ik ben en dat ik er zo uitzie :oops:. *zucht* Was laatst bij vrienden aan het logeren, die hadden de spiegel tegenover de douche hangen, dus je zag steeds jezelf... Vond dat vreselijk ](*,).

Inmiddels weeg ik 64,5 nog minimaal 1,5 maximaal 4,5...
Wat de toekomst brengen moge........

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mei 2009 22:15

*Annette* schreef:
Daphne schreef:Mee eens, ajl. 63 kilo wegen als je lang bent, nou, dan ben je dus gewoon slank. Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je boven de 1.80 bent is dat zelfs te mager.
Ik ben +/- 1.55, wás ik maar 63 kilo... 8) Maar goed, voordat ik dat weeg, ben ik minimaal een jaar streng lijnen verder!

Inderdaad ben ik langer als 1.80, maar mager ben ik echt niet hoor! Ik voel me hierbij gewoon niet prettig... iedere morgen zie ik het weer in de spiegel :roll:...

Meid, dan ben je zelfs te mager! Gezond gewicht volgens de BMI is voor jou, denk ik, minimaal 70 kg.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mei 2009 12:32

Ik kom er steeds meer achter dat kilo's echt niets zegt.

De zomer broeken die ik 2 jaar geleden kocht, zaten redelijk goed. Iets te strak, maar een goede stimulans om nog een paar kilo's af te vallen dacht ik toen. Vorig jaar paste ik er echt niet in, te 'dik' (wat heet dik als maatje 36 niet past maar 38 wel). Dit jaar zitten die zelfde broeken als gegoten. En mnoet ik nog uit kijken dat ze niet afzaken.
Qua kilo's woog ik 2 jaar terug 64, vorig jaar 67 en nu schommel ik zelfs tussen de 68 en 69 kilo. En toch passen de kleren beter dan met die kilo's minder. Tja... dan ga je echt wel meer relativeren over kilo's.

Daarbij is het belangrijkste dat je eerst jezelf accepteerd. Anders kan je af gaan vallen tot je een ons weegt, maar het risico dat je ontevreden over jezelf blijft is dan nog erg groot.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 31 mei 2009 16:15

Gerdien B. schreef:Daarbij is het belangrijkste dat je eerst jezelf accepteerd. Anders kan je af gaan vallen tot je een ons weegt, maar het risico dat je ontevreden over jezelf blijft is dan nog erg groot.

Eens ja.. dat herken ik wel :)

Enne, Annette, ik heb je een pb-tje gestuurd ;) Voor we hier een hele discussie gaan voeren over jouw gewicht enzo.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2009 20:23

Niet helemaal mee eens. Ik ben de afgelopen tijd zwaarder geweest dan ik ooit was, en dat zorgt ervoor dat ik echt negatief naar mezelf keek. Nu ben ik sowieso niet heel snel echt tevreden met mijn uiterlijk, maar ik merk dat ik nu ik maat 38 weer pas, veel beter in mijn vel zit.
Ik weet dat als ik weer onder de 65 weeg ik mezelf beter voel. En mezelf meer accepteer. Daarom vind ik het ook niet erg dat ik dat nu nog wat lastiger vind. al met al heb ik totaal geen minderwaardigeidscomplex, want ik ben zeker tevreden met mijn innerlijk, maar ik denk niet dat je perse je uiterlijk hoeft te accepteren voor je gaat lijnen, want het kan heel goed zijn dat je jezelf juist meer kunt accepteren als je slanker bent. En daar is mijns inziens niks mis mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mei 2009 20:26

@ Annette Leuk dat je reageerde op de postings en het was ook zeker niet al aanval bedoeld ( maar dat heb je ook niet zo opgepakt :wink: ).

Het is inderdaad zo dat als je lekker in je vel zit, je jezelf ook mooier vindt, maar meid als ik lees dat je langer bent dan 1.80m en nog geen 65 kg weegt. Dat is een droomgewicht waar menig vrouw jaloers op is. Als je daarnaast nog regelmatig sport. Toch niets mis mee. En flubberbillen.....ook niets mis mee. Meeste mannen hadden van ronde, grote billen :mrgreen: . Al denk ik dat jouw flubberbillen nog wel meevallen en dat het ook een beetje tussen je oren zit. Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik weet van mijzelf dat ik op mn 20e veel slanker was dan nu en dat ik mijzelf te dik vond. Nu ben ik 30, zwaarder dan toen en ik vind het prima, zit lekker in mn vel en zie nu op foto's hoe slank ik was en kan mij echt niet voorstellen dat ik mijzelf toen dik vond.

Terug naar “Archief”