Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor liefje » 29 mei 2009 10:09

Ja ze is snel groot geworden. :mrgreen:

elsb

Berichtdoor elsb » 29 mei 2009 10:15

Wat een leuke lieve foto's zijn er weer geplaatst!!!
Ga zo door!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 mei 2009 12:41

Annemiek heeft de waterpokken, maar is niet ziek ofzo.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 mei 2009 13:04

Leuke foto, liefje! Mooie meid.. :D

Ah, balen voor Annemiek.! Hopelijk heeft ze er niet veel last van.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 mei 2009 13:19

Bedankt! ;-)

Beterschap voor Annemiek.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 mei 2009 19:46

Wat een dametje is die Danique alweer!

Timon is weer ziek :( Hij heeft koorts en is erg hangerig, heeft de hele dag op schoot of op de bank gezeten/gelegen. Pas toen z'n papa thuis kwam kwam hij weer in actie :)

Beterschap voor Annemiek, Pol.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 mei 2009 10:07

Annemiek zit helemaal onder de pukkels maar heeft er geen last van, 's Avonds wordt ze hangerig en pieperig maar voor de rest gaat ze gewoon naar school en speelt dus nu afwachten wanneer nr 2 het krijgt!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 30 mei 2009 20:22

Sommige scholen gaan kinderen met waterpokken echt niet naar school!
Dus niet overal zo. ;-)

Beterschap!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 31 mei 2009 07:07

liefje schreef:Sommige scholen gaan kinderen met waterpokken echt niet naar school!
Dus niet overal zo. ;-)

Beterschap!

Hier moeten ze zelfs naar school, want hoe meer kinderen het jong krijgen hoe beter het voor het kind is. En als ze verder niet ziek zijn, wat moeten ze dan thuis doen?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 31 mei 2009 16:21

Geen idee heb geen schoolgaande kinderen...
Maar toen ik het las dacht ik ik ken andere scholen waar ze thuis worden gehouden.
En dat niet alleen op christelijke scholen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jun 2009 13:33

Ik snap niet dat mensen er moeilijk over doen.
Kinderen krijgen toch een keer waterpokken (meestal dan).
Dan beter op jonge leeftijd dan dat ze ouder zijn.
Kijk, Anna Sofie is nog maar een half jaar, dus ik houd haar nog wel weg
bij risicokids. Maar als ze eenmaal een jaar is geweest ga ik het niet meer
uit de weg. Dan heeft ze het maar gehad hoor.

Verder gaat het met de lady super goed. ze maakt de boel flink onveilig:
Kruipt overal naar toe, zit overal aan en begint zich ook overal aan op te trekken. Ze mag van mij niet de keuken
inkruipen. Alleen begrijpt ze dat nog niet dus zodra ze van de houten vloer op de tegels komt leg ik haar weer terug.
Ik wil namelijk later niet dat ze in de keuken komt. Veel te gevaarlijk.
Ze kan ook al wel even zelfstandig zitten maar na een tijdje laat ze zich opzij vallen om verder te spelen.
Tegenwoordig is het na de voeding half uurtje samen spelen, uur in de box en half uur op de grond.
Ze vermaakt zich er prima.

Het is een heerlijk makkelijk meisje. Als ze een keer jengelig is denk ik al 'oh nee he'.. Of te wel.. we zijn erg verwend;-)
Ze krijgt nog volledige borstvoeding, eet wel met de pot mee maar doordat ze hele stukken krijgt en nog niet goed kan kauwen krijgt ze weinig binnen. Alleen de aardappel zuigt ze helemaal op en van bv. de broccolistronk zuigt ze alle groene bolletjes;-)
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2009 13:37

Fijn dat het zo goed gaat Sterretje! Komen er ook weer foto's? :D

Met Jurian gaat het ook prima. Hij is nu 70 cm en 7,3 kilo. Erg ruim boven gemiddeld met zijn lengte (en daar zijn we nog steeds erg blij mee :) )
Hij mag vanaf vandaag over op 4 flessen dus die laatste van 10 uur kunnen we lekker schrappen. En het eerste stukje appel is naar binnen. Ik ben niet zo van al die potjes en dat vloeibare voedsel. Ik heb het idee dat hij veel beter meteen kan leren eten zoals wij ook eten, dus een stukje appel helemaal fijn prakken in plaats van in de staafmixer (nouja, zo eten wij niet hoor, maar het komt wel meer in de richting dan vloeibaar ;) ). Hij gruwde er gewoon van toen ik hem een klein hapje gaf. Hij rilde echt. En daarna lachte hij wel weer en duwde vrolijk met zijn tong alle appel weer naar buiten. Hij heeft nu wel een klein beetje doorgeslikt, maar echt een feest vindt hij het niet. Nouja, morgen gewoon weer een poging.

Ik heb net ook het hemeltje van zijn bedje gehaald, ik vond het opeens zo kinderachtig en meisjesachtig. Veel moeders willen hun eerste graag snel groot hebben en ik denk dat ik er ook een klein beetje bij hoor ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jun 2009 18:11

MissF schreef:Fijn dat het zo goed gaat Sterretje! Komen er ook weer foto's? :D

Met Jurian gaat het ook prima. Hij is nu 70 cm en 7,3 kilo. Erg ruim boven gemiddeld met zijn lengte (en daar zijn we nog steeds erg blij mee :) )
Hij mag vanaf vandaag over op 4 flessen dus die laatste van 10 uur kunnen we lekker schrappen. En het eerste stukje appel is naar binnen. Ik ben niet zo van al die potjes en dat vloeibare voedsel. Ik heb het idee dat hij veel beter meteen kan leren eten zoals wij ook eten, dus een stukje appel helemaal fijn prakken in plaats van in de staafmixer (nouja, zo eten wij niet hoor, maar het komt wel meer in de richting dan vloeibaar ;) ). Hij gruwde er gewoon van toen ik hem een klein hapje gaf. Hij rilde echt. En daarna lachte hij wel weer en duwde vrolijk met zijn tong alle appel weer naar buiten. Hij heeft nu wel een klein beetje doorgeslikt, maar echt een feest vindt hij het niet. Nouja, morgen gewoon weer een poging.

Ik heb net ook het hemeltje van zijn bedje gehaald, ik vond het opeens zo kinderachtig en meisjesachtig. Veel moeders willen hun eerste graag snel groot hebben en ik denk dat ik er ook een klein beetje bij hoor ;)

Probeer eens een banaantje, die zijn wat zachter en de smaak is ook wat zachter dan een appel.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jun 2009 18:53

@MissF

Ik vind al dat vloeibare ook niets. Appel krijgt Anna Sofie nog niet, wij prakken namelijk niets en stukjes appel is gevaarlijk i.v.b.m. opzwellen, dus pas vanaf 9 maand.
Lees het boek: Eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes eens of kijk op http://www.borstvoeding.com
Daar staat ook zijn theorie uitgelegd. Ik kan me er helemaal in vinden!

Over dat klein houden.. Grijns, van allebei een beetje. Ik vind het heerlijk om haar als dametje te kleden met lintjes, knipjes, jasjes e.d. Maar aan de andere kant altijd bijna rose en wit, lijkt ze nog zo lekker klein in;-)

Anna Sofie is 68 cm en 7500 gram. Ze krijgt trouwens nog wel om half 10 de 5e voeding. We hebben paar keer geprobeerd om hem weg te laten, maar dan kwam ze soms om 4 uur 's nachts. Dus.. we houden hem er maar in. Vind het niet heel erg hoor. Het is uit bed halen, voeden, zingen en weer slapen. En ze is dan zo heerlijk knuffelig;-) En trouwens.. De laatste 2 weken is haar haar enorm gegroeid. Heel 'raar'.

FF foto (4 weken terug)

één keer zonder slaapzak
Afbeelding

genieten
Afbeelding
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2009 19:18

Ik begin maar niet meer aan boeken. Er zijn over alles zoveel theorien, ik werd er bijna knetter van, ook tijdens mijn zwangerschap. Ik doe wel wat goed voelt. En in mijn idee is niet alles helemaal vloeibaar logischer.
Maar omdat hij nog best heel jong is (4,5 maanden), denk ik dat echte stukjes appel nog niet zo goed werkt. Ik heb om te proberen eens een potje worteltjes vanaf 4 mnd tevoorschijn gehaald. Die heb ik ooit eens gekregen. En lekker dat hij het vond! Hij was gewoon boos dat hij niet meer kreeg. Beetje jammer dat hij steeds tussen elk hapje door zijn slab en vingers in zijn mondje stopt, alles was oranje :D Maar zo lief gezicht :D

Morgen nog maar een keer de worteltjes, en dan ga ik wel over tot zelf koken, dan kan het allemaal wat kleiner geprakt worden dan een harde appel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”