Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2009 12:39

wij gaan eind van t jaar kijken naar een andere woning. Eerst maar even wat andere dingetjes op orde hebben. Eerst maar op vakantie en in t derde jaar van m'n opleiding komen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2009 12:41

k heb een leuk groot huis gezien net over de grens bij Drenthe (duitsland dus). hmmmm voor weinig geld.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2009 12:42

daar zijn de huizen gewoon echt goedkoop! Zou zo in Drenthe wonen als ik hier m'n verplichtingen niet had....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 mei 2009 13:18

Evelien schreef:k heb een leuk groot huis gezien net over de grens bij Drenthe (duitsland dus). hmmmm voor weinig geld.

De huizen in Duitsland zijn echt veel goedkoper ja! Mij zou het niet veel schelen als ik daar zou wonen. En helemaal niet als het net over de grens bij Arnhem zou zijn. Dan heb ik nog een kortere reistijd naar mijn ouders dan dat ik nu heb!
Maar goed, ben met KDC bezig, dus dat gaat niet lukken. Bovendien bevalt ons huisje ons nog prima. :)
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Huis kopen!

Berichtdoor *Annette* » 28 mei 2009 16:35

kwebbel schreef:
*Annette* schreef:Maar Kwebbel jij hoeft toch niet perse bij je schoonouders in de buurt te wonen? Als zij toch naar Zeewolde verhuizen, ben je toch niet verplicht om ook daarheen te verhuizen? En 20-30 minuten valt toch best mee? Sorry misschien vind je het wel heel raar dat ik het zeg maar heb n beetje het idee dat je een beetje teveel aan je schoonouders vastklampt of hoe je dat ook noemt. Het zullen vast hele lieve ouders voor jou en je man wezen, maar toch misschien moet je proberen om het een beetje 'los' te laten, je zegt zelf in een vorige post dat het qua ziekte wel steeds slechter gaat, misschien wil je daarom ook wel dicht bij ze in de buurt wonen, weet het niet. Maar zelf denk ik dan, hoe moet het voor jou wezen als zij er niet meer zullen zijn? Sorry dit kwam even bij mij naar boven, misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen, hoop in ieder geval dat je het niet verkeerd van me opvat en boos zult zijn.
nee nee ben niet boos hoor haha. Maar ik heb dan ook een mindere band met m'n ouders, dit heb ik al meerdere keren uitgelegd en daarom ben ik heel blij dat ik met mijn schoonouders wel overweg kan. Ik klamp mij niet vast, tenminste niet dat ik het weet en ook zij hebben dat nooit gezegd. Ik zeg ook niet dat ik ze achterna reis, ik zou het heel jammer vinden als ze gaan, maar qua ziekte moeten ze toch gelijkvloers wonen. Ik vind het jammer maar ik zou egoistisch zijn als ik ze tegenhou.

Gelukkig maar :). En ik weet dat je met je eigen ouders een mindere band heb, en snap dan ook heel goed dat je erg blij bent met je schoonouders omdat je met hun heel goed over weg kunt.

Nu zeg je ook weer ik vind het heel jammer maar zou het egoistisch vinden als ik ze tegenhou. Daarom kwam het bij mij ook even het op van, vast klammen, maar dat is misschien ook niet echt het juiste woord ervoor, kan er gewoon even geen ander woord voor vinden ;). Net of je heel dicht bij ze wil blijven...

Misschien moet het eerst ook wel even wennen voor je als ze naar Zeewolde zouden gaan verhuizen. En opzich is het natuurlijk nog niet eens zo heel ver 20-30 minuten rijden.

Leuk dat jullie aan het einde van het jaar gaan kijken naar een andere woning :)!
Wat de toekomst brengen moge........

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 28 mei 2009 18:22

Wij gaan ook een beetje kijken naar een nieuwe woning. Aangezien manlief nu nogal lang in de file staat.
We zijn aan het kijken in de omgeving van IJsselstein/Houten. Iemand ervaring met het wonen daar (of een plaats in de buurt, waar je leuk kunt wonen)? Houten klinkt mij wel goed in de oren, maar de huizen zijn daar zo duur ](*,)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 29 mei 2009 08:05

Houten is leuk!! Wij wonen er ruim een jaar en we vinden het heerlijk. Inderdaad, voor een eengezinswoning betaal je algauw € 250.000,-. Maar je zit overal dichtbij, leuk dorp met veel winkels, gezellige wijken met alleen bestemmingsverkeer omdat je allleen via de rondweg om Houten heen in een wijk kunt komen. Verder vertrekt er elk kwartier een trein richting Utrecht en Den Bosch. Kortom, ik vind het geweldig.

Nieuwegein is een stuk goedkoper. Maar de woningen zijn ook ouder, dus meer onderhoud en kosten. Zelf trekt Nieuwegein mij niet zo, IJsselstein zou nog gaan, maar is wel weer erg klein.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2009 13:27

Houten heeft ook oude huizen. Maar vrij veel nieuwbouw.

Je moet leuk/mooi vinden om in een nieuwbouw huis te wonen.

Wij hebben een oud hoek huis met een enorm grote tuin. De nieuwbouwhuizen van tegenwoordig (die nog een beetje betaalbaar zijn) hebben kleine tuinen.

En het hangt er ook vanaf hoelang ga je er wonen?

jjack
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jjack » 29 mei 2009 14:28

wel vreemd we hopvn binnenkort van huis te ruilvn
\heb een koopwoning en moeten zo snel mogeijk naar een aangepaste woning

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jun 2009 22:15

Houten is een leuke plaats, ik heb daar op kamers gezeten. Een fijne GerGem ook, als dat je kerk is... tenminste, dat vind ik. Inderdaad wel een dure plaats qua huizenprijzen, hoor! Rond het oude Dorpsplein is een wijk met oude(re) (m.i. sfeervolle) huizen, die zijn volgens mij wel wat goedkoper dan de nieuwe.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2009 08:22

mijn zusje woont daar (op het oude dorp). Zij huren.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 jun 2009 08:37

Mijn man heeft gehoord dat hij zijn baan houd, dus wij zijn nu ook weer wat serieuzer bezig met het kopen van een huis. Zaterdag gaan we met de makelaar kijken bij het huis die we tijdens de open-huizen dag helemaal geweldig vonden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2009 08:43

wat leuk esli. Nu wordt het dus echt serieus. Hebben jullie al wat op het oog?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 04 jun 2009 09:00

Ja we hebben zeker wat op het oog. Dat is ook een beetje het punt. We hebben nu een superleuk oud huis gezien, wat heel goed onderhouden is, in het centrum van Leiden, met tuin en wat relatief gezien gewoon niet duur is. In Leiden zijn de huizen duur, dus volgens mij is dit een buitenkansje. Als we dit huis niet hadden gezien zouden we denk ik rond het eind van het jaar pas gaan overwegen om een huis te kopen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2009 09:39

@esli: Staan dat soort huizen lang te koop, nee zeker? Dan kun je ook de gok niet nemen om nog even te wachten...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”