Vakanties 2009

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vakanties 2009

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2009 11:26

Boekenlezer schreef:
Lalage schreef:Waarom zou je niet in je proeftijd gaan? Je bent toch ook een normale Nederlander :wink: Je kunt natuurlijk wel laten zien dat je flexibel bent in dit soort dingen door het te overleggen: zeggen dat je graag op vakantie wil en vragen of dat goed uitkomt met betrekking tot het werk.

Met die proeftijd had ik zoiets van: het spant er dan om of je wel of niet goedgekeurd wordt, dus laat ik daar dan maar voorzichtig mee omgaan.

Het zou toch vreemd zijn als je daarom geen nieuw contract krijgt? De baas gaat hopelijk ook op vakantie. Als hij/zij daar het nut al niet van inziet... zou ik niet voor diegene willen werken.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 mei 2009 12:46

Nou het ligt er wel aan hoe lang je proeftijd is. Als dat gewoon een maand is zou ik zelf niet in mijn proeftijd op vakantie gaan. Dat hoort gewoon bij de overgang naar een contract en het is wel belangrijk dat je werkgever een goed beeld krijgt van jouw werkzaamheden. Als je 3 van de 4 weken op vakantie bent kan de werkgever nooit een beeld krijgen van hoe je werkt en hoe je om gaat met vrij vragen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 22 mei 2009 15:53

happy mom schreef:wij hopen te gaan wildkamperen in zweden, we gaan wel met een caravan, dus wie er nog tips heeft voor wildkamperen...
ze zijn van harte welkom!!

gr happy mom

tja, men stelt het wel op prijs als je een beetje uit het zicht gaat staan. als je het vermoeden hebt dat de grond van iemand is, kun je even vragen of men het goed vindt. Verder vooral kleine zijweggetjes, daar heb je de meeste kans op mooie plekjes. houd er wel rekening mee dat je in een omgeving met bos en water heel veel muggen kunt hebben (maar dat heb je op een camping evengoed).

hebben julllie al vaker wild gekampeerd?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 22 mei 2009 16:02

Lalage schreef:
smArtjan schreef:Yeehaa, ruim 2 maanden naar Canada en Amerika :mrgreen:

wow, heb je vakantiedagen opgespaard?

Nee hoor, maar het gaat op dit moment bepaald niet rooskleurig met het bedrijf waar ik werk, dus het was geen enkel probleem om een aantal weken onbetaald verlof op te nemen. Nou ja, toen er gezegd werd dat dat kon heb ik er maar gelijk even dankbaar 'misbruik' van gemaakt :lol:
Ik hoop dat als ik ontslagen wordt dat ik het in ieder geval weet voor juli, dan boek ik gewoon mijn ticket om en blijf ik nog een paar maanden langer.

kwebbel schreef:@smArtjan: gaaf zeg :D :D
wij zijn absoluut geen buitenland types, vooral m'n man niet. Hij voelt zich niet thuis in het buitenland, onbekend, vreemde taal, e.d. Dat houdt hem voornamelijk tegen. Maar misschien kunnen we beginnen in een weekendje Duitsland ofzo of vanaf onze vakantiebestemming in Emmen even naar Duitsland :)

Veel succes met het verkennen van de omringende landen. Hopelijk is het enkel het opzien tegen onbekende dingen, en valt het straks reuze mee als je in Duitsland bent. Ik denk dat perfectionisme hierin ook wel een rol kan spelen.... Ik heb namelijk echt moeten leren om maar gewoon tegen een buitenlander te gaan praten omdat ik eerst pas op iemand af durde te stappen als ik het hele gesprek al 4 x in mn hoofd had afgedraaid.... Ik moest een aantal blunders maken voordat ik de lol er van inzag en gewoon zonder enige voorbereiding iemand aansprak :wink:

Saskia schreef:@SmArtjan: 2maanden, gaaf! Heb je daar familie o.i.d. of ga je op de bonnefooi door het land?

Nou, ik heb er kennissen zitten waar ik gedurende die 2 maanden zonder probleem kan verblijven, maar ik was nog wel van plan om de 'omgeving' (ja, dat is ook weer zo'n rekbaar begrip; zeker in landen als Canada) te gaan verkennen.
New York en misschien als het meezit ook nog de lancering van de Space Shuttle Discovery in Florida.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 22 mei 2009 16:28

happy mom schreef:wij hopen te gaan wildkamperen in zweden, we gaan wel met een caravan, dus wie er nog tips heeft voor wildkamperen...
ze zijn van harte welkom!!

gr happy mom

Wildkamperen in Zweden! Super joh!
De eerste tip die ik je geef is dat je je houdt aan wat (vaak ongeschreven) kampeerregels, dus:
1. Laat de kampeerplek bij vertrek weer precies hetzelfde achter als dat je hem aantrof, wat dus inhoudt dat je nog ff een rondje maakt nadat de caravan aangekoppeld en een paar meter verreden is om te kijken of er niet toevallig nog dingen zijn blijven liggen.
2. Kamperen is er om van de natuur te genieten, laat daarom de natuur gewoon heel. Ik weet dat er flinke boetes worden uitgeschreven voor mensen die takken afhakken van levende bomen om een kamp-vuurtje te maken. Ja, ik vraag me dan weleens af of je dan wel met echte kampeerders te maken hebt want dat is gewoon vernieling van de natuur....
3. Laat mede-kampeerders in ieder geval het idee hebben dat ze kamperen :P De meeste plekken waar je kan wildkamperen bieden volop ruimte om op een flinke afstand van je buurman (als die er al is) te gaan staan. Het Nederlandse idee van kamperen van; 'zet je caravan maar 10 meter naast die van de buurman, dat is wel genoeg', gaat in landen als Zweden en Noorwegen niet op. 50 meter begint erop te lijken :wink:

Meer regels schieten me zo ff niet te binnen, maar ik denk dat je hier al een heel eind mee kan komen.
Kijk ook ff goed uit waar je een fikkie gaat steken. Je zou de eerste niet zijn die gaten in z'n voortent krijgt omdat er gloeiende asdeeltjes op zijn geland. Zet altijd ff een stevige emmer water naast het kamp-vuur. Je hoeft nog niet eens te pyromanen voordat dingen uit de hand kunnen lopen.

Zweden is natuurlijk bij uitstek het land van de bossen. Dat zorgt er echter ook voor dat je teken op kan lopen. Draag daarom een petje, bandana of bush-hat om je enigszins te beschermen. Je kan je kleding inspuiten met een insectwerende spray die DEET bevat, daardoor kan een teek je niet meer ruiken en gaat hij/zij vanzelf weer weg na een landing op je kleding.
Controleer jezelf en je kinderen ook, na een dag met een bos-wandeling, goed op teken. Dit zeg ik niet om je angst aan te praten, want als je dit goed bijhoudt dan is de kans erg klein dat je nare gevolgen ondervind van een teek. Verwijder je een teek binnen 24 uur dan is de kans op besmetting met de ziekte van Lyme nihil.
Koop een teken-tang of tekenlepel, dat zou nog weleens handig kunnen zijn! Niet de goedkoopste tangen, want die willen een teek nog weleens leegknijpen bij het verwijderen.... Draai met een teken-tang ook altijd 1 richting op (ik weet niet meer of dat tegen of juist met de klok mee was) want de teek boort zich altijd op dezelfde manier in je huid.
Lees even het stukje op wikipedia, dan weet je al een heel stuk meer!

In ieder geval heel veel plezier toegewenst, Zweden is zeer zeker de moeite waard, prachtige meren en echt mooie bossen!
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"

Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2009 22:19

esli schreef:Nou het ligt er wel aan hoe lang je proeftijd is. Als dat gewoon een maand is zou ik zelf niet in mijn proeftijd op vakantie gaan. Dat hoort gewoon bij de overgang naar een contract en het is wel belangrijk dat je werkgever een goed beeld krijgt van jouw werkzaamheden. Als je 3 van de 4 weken op vakantie bent kan de werkgever nooit een beeld krijgen van hoe je werkt en hoe je om gaat met vrij vragen.

Dat is wel heel kort, proeftijd kan ook wel een halfjaar of een jaar zijn.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mei 2009 23:16

Lalage schreef:Dat is wel heel kort, proeftijd kan ook wel een halfjaar of een jaar zijn.
Dat is geen proeftijd, maar een contract voor bepaalde tijd... De proeftijd mag namelijk maximaal 2 maanden zijn, hoor!

Zie:
Artikel 7:652 (BW)
1. Indien partijen een proeftijd overeenkomen, is deze voor beide partijen gelijk.
2. De proeftijd wordt schriftelijk overeengekomen.
3. Bij het aangaan van een overeenkomst voor onbepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste twee maanden.
4. Bij het aangaan van een overeenkomst voor bepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste:
a. een maand, indien de overeenkomst is aangegaan voor korter dan twee jaren.
b. twee maanden, indien de overeenkost is aangegaan voor twee jaren of langer.
5. Indien het einde van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd niet op een kalenderdatum is gesteld, kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste een maand.
6. Van de leden 4, onder a, en 5, kan slechts bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan worden afgeweken ten nadele van de werknemer.
7. Elk beding waarbij de proeftijd niet voor beide partijen gelijk is dan wel op langer dan twee maanden wordt gesteld, alsmede elk beding waarbij door het aangaan van een nieuwe proeftijd de gezamenlijke proeftijden langer dan twee maanden worden, is nietig.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Raphael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Raphael » 23 mei 2009 12:27

In juli 10 dagen naar Venetië 8) Heb er veel zin in, ik hou erg van steden vakanties.
Afbeelding
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mei 2009 11:44

Lalage schreef:
Marnix schreef:Hm ik ga denk ik een keer niet, de line-up vind ik nogal matig. Maar daarnaast zijn er natuurlijk veel meer leuke dingen te doen daar, das dan wel weer zo. :)

Voor Neal Morse kom je wel he? :)

Haha ja ik hoorde het net nadat ik dat bericht had geplaatst maar mocht het nog niet doorvertellen.
Het enige probleem is: We gaan die zondag op vakantie. En vanuit Flevo op vakantie is niet ideaal. Dus ik hoop dat hij niet zaterdagavond laat pas speelt, dan pakken we alles al in en gaan we zaterdagavond weer naar huis. En dan zondagochtend op vakantie.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 mei 2009 15:09

Tja dat is natuurlijk ook stom gepland ;p

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mei 2009 20:46

zooo wij zijn weer terug uit frankrijk.....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 mei 2009 12:16

Leuk gehad, Evelien? Waar zaten jullie?

M'n vader en ik hebben net een stedentrip naar Wenen geboekt. :D We zouden naar Helsinki gaan, maar dat hotel was niet meer beschikbaar en andere kwamen te duur uit.
We hopen van 20-24 juni te gaan. :) Heb er zo'n zin in! :D
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2009 12:26

Wij zaten in Wasigny. Dichtbij Rethel/Reims. K weet niet of je dat wat zegt.

We waren met mijn fam. Het was erg gezellig zo met elkaar. Maar je merkt wel dat nu er kinderen bij komen het wel vermoeiender wordt en je sneller terug trekt. We hadden een enorm groot huis, met veel ruimte er om heen. Grote tuin etc.

We zaten in dit huis: http://www.lagarewasigny.com/

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 mei 2009 12:37

Dat weet ik wel ongeveer te liggen ja. Leuk zeg, zo'n groot huis! :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2009 12:40

ja moet ook wel als je met 21 personen bent.... :wink:

Terug naar “Archief”