Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2009 14:43

Wow Galateia, dat je man zijn haar opoffert vind ik wel bijzonder!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2009 14:51

Lalage schreef:Wow Galateia, dat je man zijn haar opoffert vind ik wel bijzonder!

Ach, dat kan nu eenmaal niet anders. Een man met lang haar is in veel culturen nu eenmaal vreemd en wordt dan geassocieerd met onbetrouwbaarheid. Wanneer er dus een foto van ons bekeken wordt, dan is er echt niemand die aan ons een kindje zou toewijzen. Dit vermoedden we 3 jaar geleden al, toen we aan het hele avontuur begonnen. Het is dus niet iets dat zomaar ineens uit de lucht komt vallen.

Het was wel grappig afgelopen dinsdag op het intakegesprek. De dame van de adoptiestichting probeerde het heel voorzichtig ter sprake te brengen: "uhm, ja, er is nog 1 probleempje... uhm, het is zo dat... uhm... misschien bent u erg gehecht aan uw haar, maar... uhm...". We hebben er met elkaar hard om gelachen en ze eindigde het gesprek met de woorden: "zal ik dan nu maar even een schaar pakken?" :mrgreen:

Het komt wel goed. Hij vindt het wel erg jammer, maar niet meer dan dat. Het is namelijk geen moeilijke keuze: 'lang haar + geen kindje adopteren' of 'kort kapsel + kindje adopteren'. En als je het zo zwart-wit stelt, dan valt dat 'opofferen' ineens wel weer mee :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2009 14:56

Jo'tje schreef:Ohhhh sjonge wat spannend! Het komt echt zo dichtbij nu voor jullie! :mrgreen:
Over drie weken... zal het oranje vakje voor dit topic nooit meer hetzelfde zijn ;)

Over 3 weken zal de telefoon hier voorgoed anders klinken :wink:

(Alhoewel we de eerste tijd natuurlijk nergens op moeten rekenen...)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 mei 2009 15:05

:yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 mei 2009 15:09

Daatje123 schreef::yahoooo: :yahoooo: :yahoooo:
Afbeelding

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 22 mei 2009 15:41

Galateia schreef:
Anne 80 schreef:Gefeliciteerd Galateia! Om stil van te worden...
Zuid-Afrika zou ook mijn "1e keus" zijn, maar samen met mijn man zijn wij op een ander land uitgekomen.
Staan jullie echt op de wachtlijst, of is het nog een préwachtlijst? Ik hoorde van een ander stel dat ook bezig is voor Zuid-Afrika, maar er misschien mee gaat stoppen omdat ze het veel te lang vinden duren. Zij doen dit via Wereldkinderen.
Wij krijgen binnen 3 weken ons gezinsonderzoek!
Succes met het verzamelen van de documenten! Nog een hele klus volgens mij.

We gaan niet op de wachtlijst voor Zuid-Afrika, maar voor Nigeria! Dat is ook Afrika :mrgreen:

En voor welk land gaan jullie nu. Taiwan? Ik gok maar wat, hoor, ik heb wel vaker mensen horen twijfelen tussen Zuid-Afrika en Taiwan, vandaar :mrgreen:

O sorry, is las wat te snel. Ik dacht dat jullie voor Zuid-Afrika wilden gaan :oops:
Nigeria... nog wat heftiger volgens mij...
Hoe raad je het??? Wij willen idd voor Taiwan gaan 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2009 18:31

Taiwan, yeah, goed gegokt 8)

De procedures vind ik wel wat op elkaar lijken, vandaar. Weet niet waarom. Wat was eigenlijk de reden om van Zuid-Afrika over te stappen op Taiwan? Want volgens mij is Taiwan niet echt sneller, of heb ik het mis?

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 mei 2009 19:16

@Galateia heel veel succes met alles! hopelijk mag het nu allemaal snel gaan!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2009 22:14

Galateia schreef:Het komt wel goed. Hij vindt het wel erg jammer, maar niet meer dan dat. Het is namelijk geen moeilijke keuze: 'lang haar + geen kindje adopteren' of 'kort kapsel + kindje adopteren'. En als je het zo zwart-wit stelt, dan valt dat 'opofferen' ineens wel weer mee :mrgreen:

Het groeit ook vanzelf weer aan :lol:
Wow ik vind het echt zo gaaf dat jullie zo'n donker kindje krijgen... ik weet niet waarom, maar Chinese en Afrikaanse kinderen vind ik zo mooi! Misschien omdat ik zelf zo'n bleekscheet ben haha :) En verder het idee dat je de toekomst van een kind totaal kunt veranderen, ook al kan een adoptiekind het ook erg moeilijk krijgen met zijn afkomst... het spreekt me veel meer aan dan een eigen kind krijgen. Jullie hadden toch ook al gekozen voor adoptie voordat je aan eigen kinderen dacht? (of hoe moet ik dat formuleren?) Volgens mij krijgt jullie kindje echt superouders, ik hoop dat jullie niet te lang hoeven wachten. Kortom ik kan niet helemaal de goede woorden vinden, maar leef erg met jullie mee.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mei 2009 07:56

Lalage schreef:Het groeit ook vanzelf weer aan :lol:

Ja, joh! Het is geen ramp... over 3 uurtjes knipt de kapper het eraf en gaat het in een grote envelop op weg naar een stichting die er pruiken van maakt voor kinderen met kanker. Zo kom t het heel goed terecht!

Lalage schreef:Wow ik vind het echt zo gaaf dat jullie zo'n donker kindje krijgen... ik weet niet waarom, maar Chinese en Afrikaanse kinderen vind ik zo mooi! Misschien omdat ik zelf zo'n bleekscheet ben haha :) En verder het idee dat je de toekomst van een kind totaal kunt veranderen, ook al kan een adoptiekind het ook erg moeilijk krijgen met zijn afkomst... het spreekt me veel meer aan dan een eigen kind krijgen. Jullie hadden toch ook al gekozen voor adoptie voordat je aan eigen kinderen dacht? (of hoe moet ik dat formuleren?) Volgens mij krijgt jullie kindje echt superouders, ik hoop dat jullie niet te lang hoeven wachten. Kortom ik kan niet helemaal de goede woorden vinden, maar leef erg met jullie mee.

Ja, onze adoptiewens is onze 'primaire' kinderwens. Anderhalf jaar nadat we ons hadden ingeschreven, kwamen we er bij toeval (ik had menstruatieproblemen en belandde zo bij de gynaecoloog) achter dat ik een probleem heb met mijn vruchtbaarheid. De kans op een natuurlijke zwangerschap (nog nooit door ons geprobeerd trouwens) is maar heel klein. We nemen nu nog steeds onze verantwoordelijkheid trouwens om een natuurlijke zwangerschap uit te sluiten. Dat zou namelijk onze hele adoptieprocedure in 1 keer in de ijskast leggen... ik moet er niet aan denken: ons te adopteren kindje is zo'n ontzettend gewenst kindje, dat je het moet vergelijken met een zwangere vrouw die het kindje in haar buik koestert.

Ik vind die wereldkinderen ook echt prachtig. Het zijn kinderen, die er al zijn. Prachtige mensjes, door God geschapen, het is een voorrecht om nu zo dichtbij een echte adoptie te zijn!

Wat betreft latere problemen: dat kun je nooit helemaal voorkomen. Het ene kind zal er later veel mee worstelen, het andere zal al snel zijn of haar schouders ophalen en er amper bij stil staan. Daar zijn heel wat onderzoeken naar geweest. Het heeft ook te maken met het karakter van een kind. Je kunt een piekeraar zijn, of juist iemand die goed kan relativeren, een denker, of juist een spring-in-het-veld. Zoveel mensen, zoveel karakters!

Verder heeft onderzoek aangetoond dat de rol van de ouders een hele belangrijke is. Hoe bespreekbaar is de adoptie in je gezin? Is het altijd een beladen onderwerp, of is iedereen er vanaf het begin af aan heel open over? Heeft het land van herkomst, de gedachte aan de biologische ouders, etc. een rol in het dagelijks leven. Je kunt als ouders zoveel doen, om die onzekere gevoelens van je kind weg te nemen. Een kind kan in een loyaliteitsconflict terecht komen: de liefde voor de adoptie-ouders, maar ook het verlangen naar de biologische ouders (vaak de moeder). Nou, je kunt daar gestalte aan geven door bijvoorbeeld op moederdag een kaarsje aan te steken voor de biologische moeder, op verjaardagen aan haar te denken, etc. Als ouders heb je de o zo belangrijke taak om je kind daarin van jongs af aan te begeleiden. En dit is echt een inzicht van de laatste jaren, vroeger werd de adoptie vaak 'verzwegen' en mocht er zo min mogelijk over gesproken worden. Gelukkig komt daar steeds meer verandering in!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 mei 2009 18:48

wauw Galateia, met je hart gesproken. Heb diep respect voor jullie !!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 25 mei 2009 13:57

Galateia schreef:Taiwan, yeah, goed gegokt 8)

De procedures vind ik wel wat op elkaar lijken, vandaar. Weet niet waarom. Wat was eigenlijk de reden om van Zuid-Afrika over te stappen op Taiwan? Want volgens mij is Taiwan niet echt sneller, of heb ik het mis?

Mijn man wilde liever geen Afrikaans land. Toen zijn we samen op een Taiwan uitgekomen.
Als we inschrijven bij de vergunninghouder, staan we daar 1 tot 1,5 jaar op de wachtlijst. Dan gaan ze onze papieren opsturen, en moeten we weer 1 tot 1,5 jaar wachten op een voorstel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2009 15:47

Ja, Taiwan is een redelijk zeker procedure!
Mag ik vragen waarom je man liever geen Afrikaans land wilde? Ben gewoon benieuwd!

Jullie hebben natuurlijk het voordeel dat je uit CSS kunt adopteren, die loopt iets sneller dan Cathwel, of was het nou andersom?! Uhm... nou ja, je hebt in elk geval het voordeel gelovig te zijn :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 mei 2009 19:20

Kreeg er zomaar ff kippenvel van...Bijzonder hoe 't omschreven word...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 25 mei 2009 22:11

Galateia schreef:Ja, Taiwan is een redelijk zeker procedure!
Mag ik vragen waarom je man liever geen Afrikaans land wilde? Ben gewoon benieuwd!

Jullie hebben natuurlijk het voordeel dat je uit CSS kunt adopteren, die loopt iets sneller dan Cathwel, of was het nou andersom?! Uhm... nou ja, je hebt in elk geval het voordeel gelovig te zijn :mrgreen:

Eeehm...mijn man ziet zich gewoon over 15 jaar niet met een heel groot donker kind lopen 8)
Het klinkt heel onaardig, maar het echt niet zo dat hij iets tegen donkere mensen heeft!
Ik kreeg hem er niet van overtuigt dat zo'n kind niet gelijk een grote neger is :wink: maar dat je zo'n kind langzaam ziet opgroeien. Hij kan het zelf niet goed verklaren waarom.
Ik vind het zelf práchtig zo'n donker kind. Ook als hij of zij groot is.

CSS gaat idd sneller.
Weet jij misschien welk land over het algemeen het snelst gaat? (voor kinderen tot 24 maanden)
Jullie hebben toch ook voor deze leeftijd gekozen?

Morgen 1e raadsgesprek...

Terug naar “Archief”