elbert schreef:Dat lijkt me een vals dilemma. De EO kan niet zonder een betrokken achterban, want als ze die achterban van zich vervreemdt, is het einde EO. Want een omroep is er niet alleen voor niet-leden, maar ook voor de eigen achterban.
Die achterban (als ze die nog hebben?) lijkt gelijk een onwrikbare steen te zijn geworden.
elbert schreef:Er is een verschil tussen het vertrouwen op God stellen en het vertrouwen op de EO stellen. De EO is niet onfeilbaar.
Nee, niets in dit leven is onfeilbaar. Zo goed als men placht te beweren dat God in alles voorziet, kan men dit ook op de E.O betrekken. Men hoeft er niet naar te kijken, men mag er naar kijken. Men kan de koers van de E.O ook aan God voor leggen, dat Hij deze wil sturen, zoals Hij vindt dat het goed is. Niet zoals de (achterban) denkt dat het (enkel) goed is.
elbert schreef:Het heeft niet zoveel met dreigen te maken, maar met de vraag of je nog achter de werkwijze van de EO staat. Dat is een afweging die ieder voor zich maakt. Als je niet (meer) gelooft dat de EO het meest geeigende middel is om het Evangelie te laten horen in het publieke domein, dan kun je beter andere organisaties steunen die dat volgens jou beter doen.
Het is een afweging die ieder voor zich zou moeten maken ja. Niet laten sturen door een Ds. die vindt dat zijn (volgzame) schaapjes, zijn pad zouden moeten volgen! De gebruikte techniek door die dominee vind ik persoonlijk getuigen van chantageachtige menselijke praktijken! Juist een Ds. zou beter moeten weten is mijn persoonlijke mening.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.