Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vin

Re: Wringende relatie

Berichtdoor Vin » 01 feb 2004 02:19

Annettje schreef:Heren doktoren :| :|

Kunnen jullie mij uit de brand helpen :?:

Vorige week ben ik op vakantie geweest met mijn geliefde en wederom tot de conclusie gekomen dat wij niet bij elkaar passen.. ......................

Zal u ff uitleggen hoe het komt, misschien is er nog hoop dankzij u? :wink:
Als wij gingen wandelen, deden we innig, met de armen om elkaar heen, dat mag toch wel als je elkaar zo lang kent? Maar eigenlijk liep dat gans en al niet lekker want hij is maar klein stukje langer dan mij en dat wringt dan zo. En er hoort toch nix te wringen in een relatie? Geeft u alstublieft raad in deze moeilijke kwestie :!: :!: :cry:

Lieve Annettje,

Heb je al geprobeerd om elkaar andersom te omarmen? Meestal als het wringt dan is het eenvoudig op te lossen door om te wisselen welke arm 'boven' ligt. Hetzelfde geld natuurlijk voor handen vasthouden :)

Je mag van mij zeker wel innig doen als je elkaar zo lang kent hoor!

Er 'hoort' niks te wringen in een relatie nee. Maar er wringt altijd wel wat. Het is gelukkig echter niet het wringen wat een relatie doet stuklopen, maar de eventuele onmogelijkheid om dat op te lossen. Maak het vooral bespreekbaar! Probeer anders je romantische wandeling op het strand te doen, en dan jij op blote voeten; dan ben je wat kleiner :)

Ik hoop dat je hiermee een beetje verder kunt.

Warme groet,

Vin

Berichtdoor Vin » 01 feb 2004 02:25

rosekapje schreef:voor de duidelijkheid, ik ga er maar vanuit dat het kan, deze hoofdstukken wil ik graag bestellen....

Wie heeft de broek aan in JOU(W) :mrgreen: huwelijk
Liefde op afstand
Niet allemaal tegelijk

Ook lijt het me erg interessant om te lezen, hoe krijg ik mijn vrouw zover dat ik toestemming krijg om met mijn vrienden te vissen, dit lijkt me een zeer boeiend onderwerp, ook zeer zeker voor mij als vrouw, dan weet ik wat ik kan verwachten als hij wil vissen.... en hoe hij denkt dat voor elkaar te krijgen :mrgreen: , zeer :shock: boeiend.... :wink: doe dat dus ook maar.... (ik neem aan dat jullie liefdevol genoeg zijn om ook hoofdstukken apart te leveren......)

Verder wou ik me misschien wel aanmelden voor de workshop 4 benen in 1 broek, alleen 1 klein probleempje, ik ben niet pas getrouwd en mijn trouwplannen staan gepland voor over 4 jaar :roll: :wink:
Dus mag ik meedoen, of zeggen jullie kom over 4 jaar maar eens terug?
Hoe zit dat trouwens met die workshop? gaan jullie echt met 4 benen in 1 broek :shock: :shock: :shock:

Nou dat was het wel...

rest mij nog een,

Liefdevolle groet

Rosekapje

Lieve rosekapje,

Je hebt geluk. We hebben even je geval besproken en hebben besloten dat we inderdaad bereid zijn om jou losse hoofdstukken aan te bieden. Sterker nog, je krijgt ze hoogstpersoonlijk en gesigneerd, van mij. Kom binnenkort maar even op kantoor langs ;) 8) :mrgreen:

Ach ja het vissen. Daar moeten we nog even over onderhandelen, je begrijpt dat dit een gevoelig onderwerp is. Je zou deze insider informatie eventueel kunnen misbruiken.

Je mag zeker wel meedoen met de workshop, een goede voorbereiding voor het huwelijk kan niet vroeg genoeg beginnen! Nou ja.. je moet minstens zindelijk zijn en 'ja' en 'nee' kunnen zeggen. Wij gaan ook inderdaad met 4 benen in 1 broek, zo ervaar je op een zeer directe en grappige manier hoe lastig het is als je allebei 'de broek' aan wilt. Ik kan natuurlijk niet te veel verklappen maar vertrouw er maar op dat het een erg leerzame ervaring zal zijn. :D :mrgreen:

Warme groet,

columbus
Majoor
Majoor

Re: Wringende relatie

Berichtdoor columbus » 01 feb 2004 11:19

Annettje schreef:Heren doktoren :| :|

Kunnen jullie mij uit de brand helpen :?:

Vorige week ben ik op vakantie geweest met mijn geliefde en wederom tot de conclusie gekomen dat wij niet bij elkaar passen.. ......................

Zal u ff uitleggen hoe het komt, misschien is er nog hoop dankzij u? :wink:
Als wij gingen wandelen, deden we innig, met de armen om elkaar heen, dat mag toch wel als je elkaar zo lang kent? Maar eigenlijk liep dat gans en al niet lekker want hij is maar klein stukje langer dan mij en dat wringt dan zo. En er hoort toch nix te wringen in een relatie? Geeft u alstublieft raad in deze moeilijke kwestie :!: :!: :cry:

Hallo Annettje,

Het punt waarop jij je baseert of je wel of niet bij elkaar past deugd niet!
Dit is hét grote probleem bij stelletjes die tussen de pakweg 8 á 14 jr getrouwd zijn.
Hoe dat komt?

Heb jij ergens gelezen dat je ,als je aan het wandelen bent, de armen om elkaar heen moet doen? :roll:
nog zo'n voorbeeld:
Samen in 1 bed slapen! Bestaat er een code waarin staat dat dát moet?
nog een voorbeeld: :roll:
Samen op vakantie, en soms zie je ook nog dat het stel hetzelfde trainingspak aanheeft!!! :(
Moet ik hier iets over zeggen??

Al deze dingen zijn gebaseert op 'van horen zeggen of gezien hebben' of van de teulevisie. :mrgreen:

Ik weet wat de oplossing is, gelukkig wel.

Als je toch samen op vakantie gaat, laat je man de jager zijn! :mrgreen: Dat zit in zijn natuur. Neem een voorsprong van ongeveer 100 á 150 meter en ga rennen. Hij zal een sprintje trekken en jouw achterna hollen. Want zijn jachtinstinct word geprikkeld. :P
Oergevoelens die jaren onderdrukt zijn komen weer bovenborrelen als frietjes in de pan.
Jij holt het bos in en laat je niet te snel pakken en als hij je op een gegeven moment te pakken heeft laat jij je............... :?:

Dat kan iedereen voor zichzelf invullen, en over het feit dat je niet samen in 1 bed hoeft te slapen kan ik ook nog wel wat over vertellen.

Stel, jullie slapen in aparte slaapkamers, dan voel je, als je in bed ligt, een continue spanning of hij nu wel komt of niet. Dat heeft hij ook.
De kans is zelfs groot dat als je de behoefte hebt om intiem te worden dat je uit je bed stapt en hem op de gang al tegenkomt omdat hij ook die gevoelens heeft.
nou, dan haal je de slaapkamer niet! Grote kans dat je alle hoeken van de gang gaat zien........... :mrgreen:

Annettje, ik hoop dat je wat kan doen met deze antwoorden, eventueel kan ik er wat uitgebreider over zijn als je dat wilt.
:D
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

miep19
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor miep19 » 01 feb 2004 14:05

Nog bedankt voor dat schitterende gedicht, hij is er meteen vandoor gegaan. Ik weet nu ook wel dat het nooit iets had kunnen worden.

maar nu ben ik met uitgaan van de week een oude vlam tegen gekomen. Was heel gezellig en we willen elkaar zekers wel weer vaker gaan zien, maar 1 probleempje....Volgens mij zit hij nog een beetje aan zn ex vastgeplakt... Hoemoet ik dat nou aanpakken?? Hij is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 feb 2004 14:56

bedankt voor je (ik mag toch je zeggen?) reactie... alleen vind ik geval een beetje negatief klinken...
Ik zal binnenkort wel langs komen, wil ze namelijk erg graag lezen...

Wat dat signeren betreft, doe maar op de bladwijzer.... :mrgreen: :mrgreen: :wink

Ik heb eigenlijk nog een probleem; er is een jongen al twee-en-een-half jaar een beetje verliefd op me.... (tja, ik kan het ook niet helpen) wat ik ook doe, hij blijft me leuk vinden en pogingen wagen om dichterbij elkaar te komen (of hij bij mij dan....), zelfs als ik al een vriend had... maar ik vind hem niet leuk, wel aardig, soms ronduit vervelend, maar ik wil niks met hem, ik heb het aleens duidelijk tegen hem gezegd, maar hij gaat maar door.... dus ik ben duidelijk geweest, eerlijk, heb hem genegeerd, maar niks helpt, wat moet ik doen????
Want zo langzamerhand vind ik het wel erg vervelend worden....

Ik hoop op jullie hulp....

Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 feb 2004 16:40

rosekapje schreef:bedankt voor je (ik mag toch je zeggen?) reactie... alleen vind ik geval een beetje negatief klinken...
Ik zal binnenkort wel langs komen, wil ze namelijk erg graag lezen...

Wat dat signeren betreft, doe maar op de bladwijzer.... :mrgreen: :mrgreen: :wink

Ik heb eigenlijk nog een probleem; er is een jongen al twee-en-een-half jaar een beetje verliefd op me.... (tja, ik kan het ook niet helpen) wat ik ook doe, hij blijft me leuk vinden en pogingen wagen om dichterbij elkaar te komen (of hij bij mij dan....), zelfs als ik al een vriend had... maar ik vind hem niet leuk, wel aardig, soms ronduit vervelend, maar ik wil niks met hem, ik heb het aleens duidelijk tegen hem gezegd, maar hij gaat maar door.... dus ik ben duidelijk geweest, eerlijk, heb hem genegeerd, maar niks helpt, wat moet ik doen????
Want zo langzamerhand vind ik het wel erg vervelend worden....

Ik hoop op jullie hulp....

Rosekapje

Ha Rosekapje,

We gaan nu over op code rood, omdat die jongen eigenwijs is moeten we overschakelen op de 'hard way'.

Ik neem aan dat je alles al geprobeer hebt. We zullen het nog eens op een rijtje zetten.

Je hebt het volgende geprobeert de laatste maanden:
- je heb em afgerost met onze speciale mattenklopper?
- je hebt em in bijzijn van zijn vrienden een knietje gegeven?
- je hebt een hele bus pepperspray leeggespoten toen hij het weer vroeg?
- je heb zn oma gebeld of die niet kon praten met hem?
- je heb em onze DVD gegeven getiteld 'Hoe kom ik van je af?'
- je heb em een abonnement op de Gay krant gegeven?
- je heb em verteld dat je niet trouw voor je 50 ste omdat je geen kinderen van hem wilt?

als dat allemaal niet helpt dan heb ik hier de oplossing:

Wij komen met de jongens van sportschool Wodan langs binnenkort om eens een hartig woordje met hem te praten.
eventueel gebruiken kunnen we hem als sparringpartner gebruiken of als bokszak.
Bij elke stoot of klap roepen we jouw naam, als hij dan de boodschap nog niet snapt, dan weet ik het ook niet meer.

Dus binnenkort is het probleem opgelost
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Vin

Berichtdoor Vin » 01 feb 2004 16:52

miep19 schreef:maar nu ben ik met uitgaan van de week een oude vlam tegen gekomen. Was heel gezellig en we willen elkaar zekers wel weer vaker gaan zien, maar 1 probleempje....Volgens mij zit hij nog een beetje aan zn ex vastgeplakt... Hoe moet ik dat nou aanpakken?? Hij is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief.

Lieve Miep,

Ik kan je de meest vreselijke verhalen vertellen over hoe dat allemaal fout kan lopen. Een jongen (of meisje) die het verleden (nog) niet (voldoende) achter zich gelaten heeft is niet alleen een tijdbom, het is ook een landmijn. Tegen de tijd dat je doorhebt dat de klok tikt is ook het druk-mechanimse geactiveerd :x

Hoe praat hij over z'n ex, of praat hij er weinig over en is dit alleen jouw inschatting? Praat hij omdat hij de drang heeft om je meteen een volledige update van z'n leven te geven, of is het voor hem persoonlijk nog onderdeel van de verwerking? Heeft hij z'n verdriet verstandelijk op een rijtje, of proef je nog tegenspartellende bitterheid?

Geef hem een vinger, niet je hele hand. Zeg eerlijk dat je dat niet wil, dwing jezelf ook om er niet in te lopen. Als hij nog losse eindjes heeft moet hij deze zelf aan elkaar knopen, niet met jou. Binnen een relatie is dat natuurlijk heel anders maar als je je relatie zou baseren op die verwerking dan beginnen de problemen zodra hij het heeft verwerkt.

Het beste signaal krijg je eigenlijk meteen zodra je dit open met hem bespreekt. Onderkent hij de mogelijke problemen en gaat hij er eerlijk op in, dan kun je een heel eind komen. Je hebt al meteen een basis van open communicatie, dat is ook wat waard ;)

Zie hem gewoon nog een keertje, daar is niks mis mee. Probeer ook de vraag te beantwoorden of hij zijn ex ziet als 'dumpster #3' of nog steeds de kapstok van zijn toekomstdromen. (beide zijn niet goed)

Het is een beetje een lang verhaal geworden, de humor is er bij ingeschoten. Mijn excuses :mrgreen: Als je nog iets wilt lezen om te lachen moet je dat gewoon even zeggen, dan zuig ik op m'n andere duim 8)

Warme groet,

Jo met de banjo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jo met de banjo » 02 feb 2004 16:54

oke, toe maar, ik wacht

-ik klop met mijn vingers ongeduldig op mijn bureau terwijl ik op mijn horloge kijk hoe laat het is-

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 02 feb 2004 17:56

Jo met de banjo schreef:oke, toe maar, ik wacht

-ik klop met mijn vingers ongeduldig op mijn bureau terwijl ik op mijn horloge kijk hoe laat het is-

Yo, Jo!

Alles goed? trommel maar lekker op je buro, er zit je iets dwars!
Mn Dr.Love voelsprieten gingen overeind staan toen ik je posting las.
Je kijkt op je horloge?
Jo! Het zit hoog bij je, met je vingers klop je op de maat van je secondewijzer alsof je wil zeggen:'ik ben er rijp voor'

Je voelt dat je klaar bent om de eerste stappen te zetten in het liefdes leven. Maar ik denk dat je nog niet zeker bent met wie je dat moet doen.
Wees gerust, dat komt!
Het duurt niet lang voor je kan proeven van de zachte, zoete smaak van de eerste kus!

Let wel, deze eerste kus moet je heel voorzichtig doen. Met je ogen dicht, dan neem je het beter in je op, die ervaring.
Mocht je de respectabele leeftijd bereiken van eeh 31 jr. en je sluit dan je ogen (niet in de auto!) op de sofa, dan proef je het genot weer van die eerste kus! Heel bijzondere ervaring is dat.

Laat deze ervaring zich nog langer als een week wachten, dat kan, dan adviseer ik je de Dr.Love place mat te bestellen met zachte binnenvulling zodat je vingertoppen niet overbelast raken!
Het is een heel mooie placemat met een design portret erop van het hele Refoweb Dr.Love team in roze en ijs-blauwe tinten.
NU verkrijgbaar voor 6,95 in de $HOP!!!!

Veel kusplezier JO!

Jo met de banjo
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jo met de banjo » 02 feb 2004 20:18

Ik heb erg veel belangstelling voor die placemat. Stuur hem maar naar me op.
ik zal je raad in acht nemen. Alleen denk ik dat mijn eerste (ahum) kus nog wel een tijdje zal duren. :lol: Maar als jouw voelsprieten in de lucht gaan staan :? ......tjah.......dan weet ik het natuurlijk ook niet meer. :oops:
gelukkig heb ik jullie...... :D

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 02 feb 2004 23:45

Dr. Love zei:

Stel, jullie slapen in aparte slaapkamers, dan voel je, als je in bed ligt, een continue spanning of hij nu wel komt of niet. Dat heeft hij ook.

/me vind dit net chat lijken, komt ie wel, komt ie niet...

/away ff roosjes plukken :oops:

Vin

Berichtdoor Vin » 03 feb 2004 18:34

Lieve mensen,

Het is de laatste tijd erg druk in de praktijk, dat kan jullie niet ontgaan zijn. We hebben ook de sterk indruk dat sommigen nog niet met hun vragen naar ons team durven komen en dat dit misschien te maken heeft met het feit dat de beide professionals man zijn.

Mede door deze dingen, en omdat de sollicitante heerlijke chocolademelk maakt, hebben we besloten om Dr Rosekapje aan te trekken als extra versterking. Ze kan zich zelf waarschijnlijk beter aan jullie voorstellen dan ik het kan dus ik sluit hierbij af. :D

Warme groet,

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 03 feb 2004 19:56

Renee schreef:Dr. Love zei:

/me vind dit net chat lijken, komt ie wel, komt ie niet...

/away ff roosjes plukken :oops:

Renee,

Jouw posting deed alarmbellen rinkelen in onze kliniek!
Direct was ons duidelijk dat jij een groot probleem hebt met ‘komen’!
En dat ‘kom-probleem’ moet je niet onderschatten, Renee!

Alleen je durft er niet voor uit te komen, dat merk ik door je quote ‘/me vind dit net chat lijken, komt ie wel, komt ie niet...’Waarom? Je draait om de hete brij heen! Je gebruikt de chat als afleiding- manoeuvre!
Omdat je niet het paard bij de naam durft te noemen moeten we je een zetje geven!

Goed Renee, dit is de oplossing voor je problemen met het komen! Volg dit goed op en je ‘komt’ voortaan als een Jekko! Sterker nog, je blijft komen!

Om te komen Renee, moet je eerst ‘gaan’! Jij moet leren jezelf te laten ‘gaan’ , dan pas, als je zover bent, met laten gaan, dan kan je ‘komen’ !
‘/away ff roosjes plukken :oops:[/
Dit zie ik als een flauw excuus om maar niet te hoeven komen! Dom, dom, dom! Je ‘gaat’ je roosjes plukken, en je weet heel goed wat ‘je roosje plukken’ betekend!
Jammer, want je zit er al dichtbij maar je verstopt je telkens achter je ‘roosje’.
Kom erachter vandaan en laat je gaan, dan kom je vanzelf!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 feb 2004 21:10

Hallo Lieve mensen....

Ook deze liefhebbende Dr. Love wil zich graag aan jullie voorstellen...
Tja feit is dat ik veel liefde in me heb, dus ook met veel liefde jullie vragen zal beantwoorden :mrgreen:

Feit is dat ik van het vrouwelijke geslacht ben, dat zal voor sommigen een opluchting zijn (of voor de meesten :wink: ) , dat maakt het misschien makkelijker om te posten of te pben :mrgreen: 8) :wink:. Als vrouw bekijk ik dingen van een andere kant (dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het altijd oneens met de heren doktoren ben....).
Voor de heren onderons is het misschien wel interessant te weten dat ik een vacature heb voor een assistent.... (dus mannelijk schoon, solliciteren maar :mrgreen: )

Nou dat was het voor nu....

In liefdevolle ver- eeeeuuuuhhhh af-wachting

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 03 feb 2004 21:59

Dr.Rosekapje, hartelijk welkom in onze praktijk.
Door de maandenlange sollicitatie procedure hebben we al grondig kennis gemaakt, dus we weten wat we aan je hebben :mrgreen:

Je bent een versterking voor het team!

Terug naar “Archief”