Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor pol » 12 mei 2009 13:02

Op 3 juni moet ik voor de 20 weken echo. ben benieuwd!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 mei 2009 17:32

spannend weer he? een echo. heb je misschien al wel gezegd, maar wil je ook weten wat het is?
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 mei 2009 17:38

trijntjejohanna schreef:je krijgt het vaak eerder als je eerst een miskraam hebt gehad!

wij hebben idd vorig jaar een miskraam gehad, en houden ze je meer in de gaten. als je weer zwanger bent mag je gelijk bellen, en krijg je je eerste echo met 6 of 7 weken, om te kijken of het hartje klopt. 2 weken erna krijg je dan weer een echo en intake, en daarna volgt het gewoon normaal , met 11 weken en 20 weken.
dus wij krijgen nu over 3 weken weer een echo.

ben wel blij met die extra echo's en extra zorg, je maakt je toch soms best wel bezorgd en ze zijn bij onze verloskundige praktijk wel super lief en meelevend. toen ze ons echo fotootje zagen waren ze ook helemaal enthousiast, ook zien ze elke dag wel weet ik hoeveel van die fotootjes!
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 mei 2009 17:59

Gaaf jeepeecee, geniet ervan!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mei 2009 18:15

Nou ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat het is jongen of meisje, maar ik denk als ik bij die echo lig toch stiekem wel kijk, maar ik zeg daar ook dat ik het niet wil weten dus ze moeten maar een draai met dat apparaat doen.

Heb van de week zwangerschapsischias gekregen, oeps heftig hoor! Maar we genieten ondanks de pijn nog steeds.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 mei 2009 19:08

jeepeecee, fijn dat alles goed was, en wel 3 echo's in een paar weken tijd! Ik zal je bij op het lijstje zetten.
Pol: vervelend dat je nu al ischias hebt.
Hier was gisteren alles weer goed gelukkig.

elsb

Berichtdoor elsb » 13 mei 2009 08:20

Rosaatje: Hoe gaat het met jou? Zag in het overzicht dat je al 2 dagen overtijd bent...Alles nog steeds rustig? Kun je het nog een beetje volhouden?
Sterkte als het zover is!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 13 mei 2009 09:22

elsb: dank je wel. Ik kan het nog wel volhouden hoor. Het is wel spannend... :D Vooral voor de andere kinderen. Vanavond weer naar de vk.
De echo had 14 mei gezegd.........w.s. nog even geduld hebben............

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 13 mei 2009 10:28

Leuk Pol, ik heb 8 juni de 20 weken echo (Ben 9 juni precies 20 weken). Wij lopen een beetje gelijk op he!

Ik vond het lastig om te beslissen of ik de 20 weken echo wel of niet moest doen. Hadden jullie dat ook? Of vond je het gewoon vanzelfsprekend? Ik ben bij een praktijk met 3 vk's, 1 raad het aan, 1tje raad het echt af, en de ander is neutraal. En van een vriendin die het zelf ook gedaan had, zei dat ze het nooit weer zou doen! Ze hadden bij haar nl. gezegd dat de niertjes niet goed ontwikkeld waren. Ze had dus verder geen onbezorgde zw. schap meer gehad, terwijl achteraf er eigenlijk niets aan de hand was. Maar ik heb besloten om het wel te doen, want ik wil gewoon weten als er iets is met ons kleintje en ik beter in het zh zou kunnen bevallen. Ook lijkt het me beter als ik me een beetje voor kan bereiden, als er iets zou zijn.. Maar kvind het echt spannend!!

Nog ff iets over namen: vonden jullie dat ook zo lastig? Ik had altijd al een meisjesnaam en een jongensnaam in mijn hoofd. De jongensnaam wordt het wsl. wel, maar over de meisjesnaam zit ik nu zo te twijfelen.. Want mn man vroeg zou het nog steeds wel een leuke naam zijn als ze 25 jaar is ofzo? Pff echt lastig.. Nu heb ik weer een paar andere leuke meisjesnamen opgezocht, maar welke is nou echt het leukst?! :mrgreen: Vernoemen hoeft van ons niet perse ik wil gewoon een leuke vlotte naam, die zijn/haar hele leven leuk en mooi blijft!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 13 mei 2009 10:40

@Lenny, bij ons in de praktijk raden ze de 20 weken echo juist af. Tenzij je medische redenen hebt.
Ik heb het zelf niet gedaan. Mijn vriendin kreeg toen ook te horen dat de nieren te groot waren. Na de geboorte bleek er niets aan de hand te zijn. Je moet je er wel bewust van zijn wat je ermee doet als je hoort dat er iets mis is op de 20 weken echo.
Aan de andere kant kan het voor sommige afwijkingen heel fijn zijn als je het van te voren weet.
Hoorde pas zelfs van iemand die had had het geslacht op de 20 weken echo gezien en er was iets mis. Het geslacht was niet het juiste en de afwijking was ook erg lastig omdat het de 3e al was en hebben toen besloten de baby weg te halen. Dan wordt ik echt koud., .

Namen vind ik ook erg lastig. We hebben nu 3 meisjes. En de jongensnaam is wel duidelijk. Maar een leuke meisjesnaam vond ik erg lastig. Idd blijft het een leuke naam. Maar ik geloof dat ik er nu eindelijk wel uit ben. Ben nu ruim 40 weken zwanger en dan wordt het wel tijd hè.
Maar je kan je natuurlijk nog opeens bedenken tijdens bevalling/geboorte. Maar jij hebt nog even de tijd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 mei 2009 10:50

Bij mijn vriendin hebben ze iets gezien op de gewone echo (dus niet bij de 20 weken echo) en toen is door gestuurd naar het radboudziekenhuis en verder onderzoeken gedaan. En daar bleek dus dat het kindje een hartafwijking te hebben. Ze zouden haar met de 36 week inleiden. Omdat ze inmiddels weer bij haar vriend woont staat ze nu onder controle (elke week) in Groningen. En omdat het kindje qua groei etc. goed is gaan ze het niet doen en laten ze haar tot de 40e week lopen. Wel moet ze nu 1 of 2 keer in de week naar het zh. voor controle etc. Best wel pittig. Maar als het met de 40e week nog niet geboren is dan gaan ze haar opnemen en inleiden. Want ze willen verder geen risico nemen. Dus het wordt nu echt spannend.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 13 mei 2009 10:51

@ Rosaatje: daarom vind ik het ook zo moeilijk.. Als ze iets zien dat niet goed is, en na de geboorte blijkt er niets aan de hand te zijn. Dan heb je je hele verdere zwangerschap voor niets zorgen gemaakt. En we zouden het absoluut nooit weg laten halen, wat het kindje ook zou hebben. Dus daar doen we het ook niet voor! Daar wordt ik idd ook koud van, als ik zoiets hoor..

Ja jij moet er nu eigenlijk wel uit zijn met namen he :wink: ! Hoewel ik idd ook een keer van iemand hoorde die tijdens de bevalling nog veranderd was :D
Ben erg benieuwd of je weer een meisje krijgt!!
Ik heb gelukkig nog even de tijd ja. Maar het liefst zou ik een naam tegenkomen waarvan ik zoiets heb van: Ja die is het!!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 mei 2009 11:38

@ Lenny: tsja, je kunt je zorgen maken of niet. Je kunt ook juist bezorgd zijn omdat je niet weet of het in orde is. Voordeel is: als er iets gezien wordt waarbij direct hulp na de geboorte nodig is, dan kan dat voorbereid worden. Verder is het sowieso altijd afwachten.
pobody's nerfect

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mei 2009 11:56

Bij de oudste was de 20 weken echo er nog niet en bij Rianne wilde mijn man het niet want die was bang dat hij zag wat het was.
Nu wil ik het heel graag maar als ik dan weer lees dat je weer nare dingen kunt zien vind ik het ergens ook niet leuk.
We hadden wel het idee om de kids mee te nemen want die zijn vol van de baby, maar of dat een goed idee is??

Namen hebben we nog niet bedacht. Bij de vorige 2 zijn we in week 41 nog omgeswitst. Een jongensnaam hebben we nog maar een meisjenaam 8-[ .

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 13 mei 2009 12:09

Voor de mensen die op zoek zijn naar een naam. Ik wil wel meedenken hoor! :D
Hebben jullie al wel een doopnaam?

Terug naar “Archief”