Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2009 09:45

worldcycler1984 schreef:Bindings angst nadat m'n ex in 2003 vreemd is gegaan.

En waarom heb je bindingsangst? Ik snap het wel een beetje maar je kan toch niet alle andere vrouwen afrekenen op het gedrag van 1 vrouw?

Mortlach schreef:Uit mezelf, en op dit moment even nergens uit.

Hm, ik hoop dat je de bron van hoop en kracht mag ontdekken die nooit uitgeput is/raakt. En dat bedoel ik niet belerend ofzo...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 apr 2009 11:28

Marnix schreef:
Mortlach schreef:Uit mezelf, en op dit moment even nergens uit.

Hm, ik hoop dat je de bron van hoop en kracht mag ontdekken die nooit uitgeput is/raakt. En dat bedoel ik niet belerend ofzo...

Dat hoop ik ook (al lees ik er even "een bron" en niet "de bron), en maak je geen zorgen, ik begrijp je bedoeling. Dank je wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 14 apr 2009 12:08

Jans hoe gaat het nu? Heb je de stap al durven zetten om er met je ouders over te hebben?

Nee... Ik zit nu op mn werk dus kan geen uitbereid antwoord geven.. Zal proberen dit vanavond te doen :wink:
Ik vind het wel erg fijn dat er zoveel mensen met me mee denken!!!

Bedankt daarvoor!!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 26 apr 2009 23:17

Ik heb geen relatie omdat ik ook bindingsangst hebt. Zijn uiteraard ook andere factoren, maar dit is wel n belangrijke. Heel erg lastig, kan me wel erg vinden in de berichten die in dit Topic geschreven zijn.

1 Kleine tip. Ga eerst een relatie met jezelf aan voordat je die met een ander aangaat. Want vaak is het niet bij je gevoel durven komen de rede van bindingsangst.

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 06 mei 2009 20:32

Ik heb geen relatie omdat ik het heerlijk vind om eindelijk te kunnen doen wat ik wil, zonder met iemand rekening te kunnen houden (behalve dan een klein beetje met mn huisgenoten)
Heerlijk om 'vrij' te zijn.
En heel stiekem heb ik ook geen relatie omdat ik een klein beetje last heb van bindingsangst. Nou ja... bindingsangst is een groot woord. Misschien meer een bindingsdrempel ofzo.
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

*Annette*
Majoor
Majoor

Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor *Annette* » 08 mei 2009 13:19

jans1 schreef:
Jans hoe gaat het nu? Heb je de stap al durven zetten om er met je ouders over te hebben?

Nee... Ik zit nu op mn werk dus kan geen uitbereid antwoord geven.. Zal proberen dit vanavond te doen :wink:

Waar blijf je Jans1 :wink:?
Wat de toekomst brengen moge........

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 08 mei 2009 15:24

Ik ben gewoon (nog) niemand tegengekomen waarmee ik de rest van mijn leven wil delen. Maar ik vind het zo alleen ook wel leuk!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 08 mei 2009 17:16

Inderdaad.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 08 mei 2009 17:33

*Annette* schreef:
jans1 schreef:

Waar blijf je Jans1 :wink:?

Hier ben ik... :wink:
Ik heb de stap nog steeds niet durven zetten.. Al ligt het zo vaak op het puntje van mn tong. Ben gewoon bang voor de reactie.. Terwijl die misschien ook wel mee kan vallen.
Ik heb het er wel met mijn psygoloog over gehad. En ze zei: Je bent volwassen, je mag je eigen keuzes maken.. Als je ze maar kan verantwoorden. Samen met die jongen heb ik het er ook al vaak over gehad.
Hij had zelf ook al na zitten denken over de verschillen tussen ons.. Ik ben daar reuze blij mee dat hij dat doet. Is voor mij een teken dat hij wel serieus is...

Pas aan tafel had ik wel een gesprek met m'n moeder. We hadden het ook over jongens en verkering e.d...
Toen zei ze: Zit er op die refowebmeetings niet wat tussen voor je? 8) Kzei.. nee niet echt :P
Toen vroeg ze of er op vakantie geen leuke jongens waren.. Toen kon ik zeggen: JA! Waren een boel leuke jongens... Waarop ze zei: maar wel moeilijk he als het interkerkelijk is? Dat moest ik wel beamen... En ik weet niet of ik het toen goed verstaan heb.. Ik ving zoiets op van.. Als er maar een kerkelijk verband tussen zit... Maar hoe ik dat nou op moet vatten??? :-k

Misschien moet ik dat maar eens vragen.. Maar als het er op aan komt.. klap ik gewoon weer helemaal dicht..
En op den duur raak je daar zo gefrusteerd van...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 08 mei 2009 17:36

Herkenbaaar. Kheb er pas met m'n ma ook een verhitte discussie over gehad....
Ik durf echt niet goed thuis te komen met iemand van een ander kerkverband.
Maar we zijn oud en wijs genoeg....maar laat dat maar eens zien. Echt neit cool om dan te vertellen dat je een 'vriend' hebt. Dan komt al heel gauw de vraag: Van welke kerk is die? En dan zie je het al aankomen....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Vetje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Vetje » 10 mei 2009 11:11

Het hebben van een relatie brengt ook zo zijn zorgen met zich mee dus heb ik het idee, we hebben het onszelf er niet makkelijker op gemaakt met al die kerkscheuringen ...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 mei 2009 13:20

Ik dacht ook dat ik dat niet hoefde te proberen, om met een vriend uit een andere kerkgenootschap thuis te komen. Toch word je dan verliefd op een jongen die anders inhet geloof staat. Je gaat van hem houden en dan kan je nog wel moeilijk doen over kerkverband, maar het houden van was bij ons in ieder geval sterker. In de afgelopen jaren zijn we ook hier in behoorlijk naar elkaar toe gegroeid. En mijn familie... die staan niet te springen maar hebben mijn vriend ook nog nooit te kennen gegeven dat ze eigenlijk wilden dat hij naar hun kerk zou gaan vanaf nu.
Misschien scheelt het dat mijn ouders al wisten dat ik anders in het geloof sta dan zij.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2009 14:05

Ik kan mij daar werkelijk niets bij voorstellen..het gaat er er toch om of de jongen/meisje een kind van God is. Dan maakt het toch niet uit van welk kerkverband hij/zij is. Ik denk dat ik daar met Hugo absoluut niet moeilijk over zal doe (maar gelukkig duurt dat nog even :lol: ) Ik denk dat mijn ouders ook wel even moesten slikken toen ik met mn man voor het eerst thuiskwam. Iemand van 30 met een RK achtergrond, maar sinds zn eerste communie niet meer in de kerk geweest, 5 jaar vreemdelingenlegioen achter de rug...haha. Mijn ouders hebben hem echter altijd met open armen ontvangen. Het enige wat mijn moeder wel tegen mij zei, was dat er wellicht een taak voor mij was weggelegd in het leven om door de Heilige Geest hem bij de Here te brengen en dat is volgens mij het enige dat telt.

Raphael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Raphael » 10 mei 2009 22:31

heb geen relatie, nooit gehad ook.. zou wel willen maarja, er komt niet zomaar iemand uit de lucht vallen, heh? :P
Afbeelding
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 mei 2009 20:51

ajl schreef:Ik kan mij daar werkelijk niets bij voorstellen..het gaat er er toch om of de jongen/meisje een kind van God is. Dan maakt het toch niet uit van welk kerkverband hij/zij is.

En wat als ie nou respectvol maar overtuigd atheïst is?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”