Het geven van een pedagogische tik...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Het geven van een pedagogische tik...

Berichtdoor Daphne » 03 mei 2009 22:19

Wat moeilijk voor je, joh! Sterkte, Jess!
Afbeelding

Riska

Berichtdoor Riska » 03 mei 2009 22:24

Dat is echt heel moeilijk. Hem er wel op blijven wijzen, denk ik...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mei 2009 11:09

Riska schreef:Dat is echt heel moeilijk. Hem er wel op blijven wijzen, denk ik...

Dat lijkt mij ook... en ergens zou je er met praten toch uit moeten komen... da's natuurlijk wel in het belang van de kinderen. Jammer dat hij dat niet lijkt in te zien. Het is toch van belang één lijn te trekken in de opvoeding...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 mei 2009 13:14

Dat is echt heel beroerd, als je het daar niet over kunt hebben. Kun je over andere zaken wel goed met elkaar praten?

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 06 mei 2009 09:41

Wij zijn beiden niet echt van die praters. Daar zien we het nut niet zo van in. Meestal gaat het dan van het ene gesprek zo over in iets anders en binnen no time hebben we onenigheid over iets wat helemaal niet meer relevant is. Zoals natuurlijk zo vaak gaat met gesprekken, je hebt het hierover en dan ineens gaat het daarover.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 13 mei 2009 09:43

Lieve Jes
Kun je niet een briefje schrijven?
positief beginnen
je feedback/ kritiek/ gevoelens uiten
positief eindigen
(Een big mac)
Dit hebben mijn man en ik ook gedaan in een spannende tijd in ons gezin.
Probeer daar eens mee te beginnen, je hoeft hem in de eerste instantie niet eens te geven, maar leer elkaar je gevoelens te vertellen dat is zo belangrijk!
heeeeel veeeel sterkte
gr Samanthi

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 13 mei 2009 12:15

Jess schreef:Tot mijn groot verdriet vind ik mijn veel te hardhandig naar mijn kinderen. Ik heb er al meerdere malen over gepraat met hem. Dan krijg ik als reactie: dan doe je het allemaal zelf maar en ik bemoei me nergens meer mee. Ook heb ik al gevraagd of hij mij dan beet wil pakken ipv de kinderen. Dat doet ie toch niet.

Misschien eens goed om hier samen naar te kijken:
http://www.heartcry.nl/index.php?paginaID=2106
En dan: Het doel van het huwelijk (die heb ik gezien, en vond ik erg goed!)

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mei 2009 12:01

misschien moet je hem eens een pedagogische tik geven.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 03 jul 2009 09:42

Hier ben ik weer eens:

het gaat nu echt beter als een paar maanden geleden. Bedankt voor jullie meeleven en PB's. We moeten samen ons best doen om het voor de kinderen fijn te houden. Pas heb ik in een tijdschrift iets gelezen over hoe te communiceren en dat probeer ik, met alle gebrek.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 03 jul 2009 11:27

Fijn Jess, dat het wat beter gaat.

Even een beetje offtopic:
Wat moet je doen als je van kinderen hoort dat ze wel 'tikken' (lees: klappen en harde woorden) krijgen die niet pedagogisch zijn? We hebben het doorgegeven aan meldpunt kindermishandeling, maar we lopen er, ook bij Jeugdzorg, een beetje tegenaan dat ze van 3 kanten wat willen horen over een gezin/persoon, voordat ze actie gaan ondernemen... het is al zo vaak aangekaart maar er wordt zo weinig mee gedaan. Je voelt je dan soms zo machteloos. :(

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jul 2009 16:13

Jess schreef:Hier ben ik weer eens:

het gaat nu echt beter als een paar maanden geleden. Bedankt voor jullie meeleven en PB's. We moeten samen ons best doen om het voor de kinderen fijn te houden. Pas heb ik in een tijdschrift iets gelezen over hoe te communiceren en dat probeer ik, met alle gebrek.

ik lees dit nu pas... misschien kan een extern iemand wat tips aan je geven, zoals het consultatiebureau of een schoolarts.

NDW. Erg lastige situatie! ikh oop dat de kindjes wie het betreft niet teveel schade ervan zullen oplopen!

Riska

Berichtdoor Riska » 03 jul 2009 16:47

NdW schreef:Fijn Jess, dat het wat beter gaat.

Even een beetje offtopic:
Wat moet je doen als je van kinderen hoort dat ze wel 'tikken' (lees: klappen en harde woorden) krijgen die niet pedagogisch zijn? We hebben het doorgegeven aan meldpunt kindermishandeling, maar we lopen er, ook bij Jeugdzorg, een beetje tegenaan dat ze van 3 kanten wat willen horen over een gezin/persoon, voordat ze actie gaan ondernemen... het is al zo vaak aangekaart maar er wordt zo weinig mee gedaan. Je voelt je dan soms zo machteloos. :(

Daar lopen ook op de basisschool waar ik als vrijwilligster werk, onderwijskrachten tegenaan. Het is vrij duidelijk in een bepaald gezin dat er rare dingen gebeuren (jongen vaak "ziek" - want dan moeten eerst de blauwe plekken weer weg zijn) en noch AMK noch Jeugdzorg doen er wat aan, hoe vaak ze het ook melden. Om je dood te ergeren!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 25 jul 2009 15:55

uit her RD

Ouders mishandelen kind op straat
25-07-2009 14:10
CUIJK (ANP) – De politie heeft vrijdagavond een 46–jarige vrouw en een 47–jarige man uit Cuijk aangehouden voor mishandeling van hun 9–jarige dochter. Een getuige zag dat de ouders, vermoedelijk onder invloed van alcohol, hun kind sloegen. Dat gebeurde op straat in de Brabantse gemeente.

De getuige waarschuwde de politie, die de ouders inrekende. Het kind is voorlopig bij oma ondergebracht en er wordt hulp ingeschakeld, meldde de politie zaterdag.

Niet pedagogisch en in het openbaar, ik word hier heel verdrietig van het roept veel op, bijv midden in de speeltuin, in het ziekenhuis bij mijn oma, iedereen was het er mee eens (dacht ik) dan moet je toch wel een heel slecht kind zijn!!!
Gelukkig is er bij deze kinderen ingegrepen.
gr Samanthi

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2009 09:39

ik vind het hele idee van een "pedagogische tik" onverteerbaar. Het is ook een vreselijk eufemisme. Het is vaak wel meer dan een tik, en pedagogisch??? Ja, je leert het kind dat als een situatie je niet aanstaat, dat je die met geweld kunt oplossen, zeker als de ander kleiner en zwakker is dan jij...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jul 2009 09:53

Samanthi schreef:
uit her RD

Ouders mishandelen kind op straat
25-07-2009 14:10
CUIJK (ANP) – De politie heeft vrijdagavond een 46–jarige vrouw en een 47–jarige man uit Cuijk aangehouden voor mishandeling van hun 9–jarige dochter. Een getuige zag dat de ouders, vermoedelijk onder invloed van alcohol, hun kind sloegen. Dat gebeurde op straat in de Brabantse gemeente.

De getuige waarschuwde de politie, die de ouders inrekende. Het kind is voorlopig bij oma ondergebracht en er wordt hulp ingeschakeld, meldde de politie zaterdag.

Niet pedagogisch en in het openbaar, ik word hier heel verdrietig van het roept veel op, bijv midden in de speeltuin, in het ziekenhuis bij mijn oma, iedereen was het er mee eens (dacht ik) dan moet je toch wel een heel slecht kind zijn!!!
Gelukkig is er bij deze kinderen ingegrepen.
gr Samanthi

Dat is nog wel is anders.
Het buurjongetje van mijn zus komt bij haar om een boterham vragen. gewoon weg omdat hij honger heeft en zijn moeder geen geld voor eten. De puinhoop in huis is verre van hygienische n met geen pen te beschrijven.
Overal is het gemeld, alle instantie, ook kinderbescherming. Ze zouden er gaan kijken, maar niemand is er langs gegaan. Niemand!! Wat moet je dan? Je kan hem en boterham geven (dat doet ze ook), maar het lost uit eindelijk niets op. Het kind is verdaait 3 jaar!! Laat ze wat doen, nu de kans groter is om de schade (ook voor de toekomst) voor hem te beperken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”