wat is liefde? Ik heb kinderen lief dus haat ik kindermisbruik. Ik heb annet lief, dus haat ik het als iemand haar pijn of verdriet doet.
Omdat je het ene liefhebt moet je het andere haten. Dat kan niet anders. Je ziet dat ook in de bijbel terugkomen bijvoorbeeld in psalm 5 dat 'God de goddelozen haat'. Je kunt in allerlei dingen geloven, maar dit blijft er staan. Je ziet dat ook terug in het OT verder dat God meerdere keren de opdracht geeft om een deel van een volk (en soms zelfs een heel volk) te vernietigen.
Ik denk dat jij een vertekend beeld van God hebt. Alverzoening is er niet, is ook onbijbels. Als je de brieven van paulus leest zie je vaak dat er mensen behouden worden en mensen verloren gaan.
God is een Scheppend God en dus mag Hij doet met Zijn schepping wat Hij wil. God kiest ervoor om ons lief te hebben en dat is een grote waarheid. Maar God is rechtvaardig en Zijn liefde moet dus rechtvaardig zijn.
Er is een oordeel, anders zou God niet lief kunnen hebben. Als ik thuis kom en iemand heeft op brute wijze mijn vrouw allerlei dingen aan gedaan en daarna vermoord, dan wordt ik woedend en sleep die man voor het gerecht. Als er dan een rechter 'uit een liefdevol hart' deze man vergeeft en vrijlaat dan ga ik in hoger beroep EN zal ik deze rechter aanklagen omdat hij onrechtvaardig is en dus niet werkelijk lief heeft. Hij is een rechter en zal dus recht moeten spreken.
Waarom is dit bij God anders?
Verder.. lees jij het oude testament en openbaringen wel eens? Daar zie je de toorn van God die er is. Het is niet noodzakelijk om onder die toorn te staan dankzij Jezus. Maar als je niet bij God wil zijn sta je automatisch onder die toorn.