In het hart getroffen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: In het hart getroffen

Berichtdoor Riska » 30 apr 2009 19:02

Ach ja, de beste stuurlui he...

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 30 apr 2009 19:06

t is altijd makkelijk achteraf praten...
daar hebben die familieleden van de 4 dodelijke slachtoffers ook vrij weinig meer aan...
"de verdachte" is ook in levensgevaar, als hij te overlijden komt zullen we het ook nooit zeker weten...
PaSaP Hoogh!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 30 apr 2009 19:21

Tis echt een drama ja.
Familie en vrienden waren aanwezig en zijn echt helemaal van slag....
...en ook wij op afstand hadden zoiets van. Argh....

Geen woorden voor.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 30 apr 2009 20:18

Hero schreef:
TheKeimpe schreef:Het probleem is alleen dat een werkelijke dader waarschijnlijk een 21e manier bedacht zal hebben

Als mijn uitgangspunt was overgenomen, dan waren er bvb hekken geplaatst, die je NIET omver had kunnen rijden !! --- zulke hekken zijn er ....

NB > vooral de buitenste ring van de beveiliging, schoot ernstig tekort ....

ben je er zelf bij geweest dat je hier over kan oordelen ?

ik weet zeker dat er goed is gekeken naar veiligheid , je kan niet alles beveiligen ,

Was heel de dag weg in duitsland hoorde het net , echt bizarr en ondertussen 5 doden , 5 in levensgevaar...

bizar....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 apr 2009 20:38

Inmiddels inderdaad een vijfde dode... En de man schijnt direct ter plaatse tegen de politieagenten die hem aanhielden iets gezegd te hebben over zijn motief, hij zou inderdaad een aanslag hebben willen plegen op de koninklijke familie. Inmiddels hoorde ik ook dat hij hersendood schijnt te zijn.

Wat wel bizar is, is dat op veel plekken de officiële festiviteiten zijn afgelast, maar hier tegenover mijn appartementje wordt volop gefeest - de muziek dreunt tot hier... ik zou er nu geen zin in hebben, maar ja.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 apr 2009 20:41

Hier is er ook het een en ander afgelast en bij veel mensen de vlag halfstok. Het is gewoon niet te geloven. Dat je niets met de kon. fam. ophebt, dat kan, maar een moordaanslag is toch wel heel erg triest en zeker moedwillig door publiek rijden, dan ben je toch echt ver heen. Het bleek een rustige teruggetrokken man te zijn die bij de beveiliging heeft gewerkt.
Koninginnedag is zo echt met een grote domper geëindigd, maar ik hoop dat ze door 1 zon mafkees niet stoppen met het vieren, maar volgend jaar gewoon de draad weer oppikken en weer gewoon verder gaan!

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 30 apr 2009 21:14

Spons schreef:ben je er zelf bij geweest dat je hier over kan oordelen ?
ik weet zeker dat er goed is gekeken naar veiligheid , je kan niet alles beveiligen

Maar, je kan wel ... met eenvoudige doch toereikende middelen : bvb voorkomen dat er iemand komt met een auto, alwaar je deze beslist NIET wilt hebben --- immers aanslagen met voertuigen, zijn mondiaal reeds 'n plaag geworden --( al of niet in combinatie met springstof )-- het juiste inzicht had er dus reeds moeten zijn ...?

NB > hekken met een brede voet, laten zich niet omduwen door een auto ... echter koppel deze hekken aan elkaar, en dan komt zelfs een vrachtwagen : er niet_meer door !!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 apr 2009 21:33

Hero schreef:
Spons schreef:ben je er zelf bij geweest dat je hier over kan oordelen ?
ik weet zeker dat er goed is gekeken naar veiligheid , je kan niet alles beveiligen

Maar, je kan wel ... met eenvoudige doch toereikende middelen : bvb voorkomen dat er iemand komt met een auto, alwaar je deze beslist NIET wilt hebben --- immers aanslagen met voertuigen, zijn mondiaal reeds 'n plaag geworden --( al of niet in combinatie met springstof )-- het juiste inzicht had er dus reeds moeten zijn ...?

NB > hekken met een brede voet, laten zich niet omduwen door een auto ... echter koppel deze hekken aan elkaar, en dan komt zelfs een vrachtwagen : er niet_meer door !!

Hij had ook met scherp kunnen schieten! kijk naar die president in amerika! Tis al erg genoeg dat het gebeurd! Ik las idd dat hij ook hersendood is.. dus... te laat!
Hij schijnt een kind te hebben die hij niet meer mag zien en dat hij dacht dat het koninklijkhuis ervoor had gezorgd dat hij zijn kindje niet meer mocht zien. Wordt hier gezegd....

ow.. nog een mooie woordspelling in de straat..... dr werd hier gezegt.. zie je wle.. .aaaaaaaaaaaaaaaaltijd weer van die autochtonen :mrgreen: (deze bewuste man dacht dat hier gekleurde allochtonen mee werden bedoelt!)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2009 21:44

Ik heb de vlag hier ook halfstok gehangen. Ik hoop dat die griezel er door komt, zodat hij berecht kan worden - en anders wacht er na zijn dood nog een Rechter en Die zal recht voor de eeuwigheid spreken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 30 apr 2009 21:47

Hero schreef:Jaren geleden !!... heb ik toen al gewaarschuwd voor een bijna identieke situatie, namelijk dat een aanslagpleger : er voor zou kiezen, om de goed beveilige koninklijke familie, niet direkt maar indirekt te treffen, door z'n focus te richten op de omstanders --- dit was toentertijd, vlak voor de bruiloft, met die rijtour door het centrum van Amsterdam --- de dienst beveiliging, nam toen niet serieus nota van mijn bericht ... echter hadden ze dat toen wel gedaan, dan was er nu met andere uitgangspunten gewerkt, en had men zich nu beter voorbereid op de mogelijke aanslag met behulp van een auto --- immers : je kan de familie uitsluitend goed beschermen, wanneer je evenzo let op de veiligheid van het publiek ...!!

NB > het is ook psychologisch fout, wanneer op zo'n kritiek moment, de ambtenaren van de AIVD : een vrije dag hebben ....

Met deze posting laat je al zien dat het goed is geweest om jouw bericht toen al niet serieus te nemen. Wat een onzin, we wachten de uitkomsten van het onderzoek van het landelijk pakket en de rijksrecherche maar af.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Riska

Berichtdoor Riska » 30 apr 2009 21:54

Vanavond werd een aantal keren gezegd door beveiligingsdeskundigen dat je je niet kunt beveiligen tegen gekken. Dan moet je een cordon van 5 hekken achterelkaar plaatsen en dan nog...
We wachten eerst maar af, het is allemaal al triest genoeg.
Ik begreep dat de zwaargewonden hersenletsel hebben en dat zou kunnen betekenen dat ze voor het leven invalide worden. Daar was ook iemand van de marechaussee bij.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2009 22:02

Laten wij bidden voor al diegenen die mensen verloren hebben door de actie van een krankzinnige eenling in Apeldoorn,
laten wij bidden al diegenen die gewond zijn geraakt bij deze actie
en laten wij bidden voor onze dierbare Koningin en haar familie, die beoogd doelwit waren van dit vreselijke misdrijf.

Hare Majesteit de Koningin is meestal degene die als eerste met kaplaarzen aan door de modder ploetert bij overstromingen,
mensen huilden uit op haar schouder in een sporthal in Enschede nadat hun woonwijk was vernietigd als gevolg van de vuurwerkramp,
zij troostte mensen in de Bijlmer nadat er vliegtuig was neergestort.
Nu heeft zij een schouder, een vriendelijk woord, een knipoog, maar vooral gebed nodig van ons, Nederlanders.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2009 22:32

Ik moest vandaag ineens denken: Wat als die auto nou "BOEM" had gedaan. Het is vreselijk dat de bestuurder slachtoffers heeft gemaakt, maar verder was het natuurlijk een nogal knullige aanslag. Met een auto tegen een bus aanrijden maakt niet zo heel veel indruk op de bus.

Maar goed, laten we bidden en hopen dat de gebeurtenissen niet het gemoedelijke karakter van Koninginnedag en het koningshuis in het bijzonder te veel aantasten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Maaike

Berichtdoor Maaike » 30 apr 2009 22:51

Vreselijk.

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de motieven van die man. Volgens mij kan een welnadenkend mens zoiets niet doen.
Het is natuurlijk verschrikkelijk voor iedereen, maar nog het ergste voor die man zelf. Ik bedoel: je zou maar zoiets doen, en daarmee de woede van 16 miljoen Nederlanders, en waarshcijnlijk nog veel meer mensen buiten Nederland op je hals halen. Dan moet je leven wel echt crap zijn.

Tja, koninginnedag was vandaag niet echt koninginnedag...

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 30 apr 2009 22:53

Riska schreef:Vanavond werd een aantal keren gezegd door beveiligingsdeskundigen dat je je niet kunt beveiligen tegen gekken. Dan moet je een cordon van 5 hekken achterelkaar plaatsen en dan nog

Hmm ?... ik had reeds niet zo'n hoge dunk, van deze beveiligers --- het schijnt in deze branche, verboden te zijn om : goed na te denken ? --- doch het ging daar in A'doorn, overigens niet om een "gek", maar om de finale wanhoopsdaad van een wanhopig & gebroken mens ? --- het is daarom misschien raadzaam, om het oordeel : geheel over te laten aan God ...!!
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Terug naar “Archief”