Moderator: Moderafo's
Hero schreef:TheKeimpe schreef:Het probleem is alleen dat een werkelijke dader waarschijnlijk een 21e manier bedacht zal hebben
Als mijn uitgangspunt was overgenomen, dan waren er bvb hekken geplaatst, die je NIET omver had kunnen rijden !! --- zulke hekken zijn er ....
NB > vooral de buitenste ring van de beveiliging, schoot ernstig tekort ....
Spons schreef:ben je er zelf bij geweest dat je hier over kan oordelen ?
ik weet zeker dat er goed is gekeken naar veiligheid , je kan niet alles beveiligen
Hero schreef:Spons schreef:ben je er zelf bij geweest dat je hier over kan oordelen ?
ik weet zeker dat er goed is gekeken naar veiligheid , je kan niet alles beveiligen
Maar, je kan wel ... met eenvoudige doch toereikende middelen : bvb voorkomen dat er iemand komt met een auto, alwaar je deze beslist NIET wilt hebben --- immers aanslagen met voertuigen, zijn mondiaal reeds 'n plaag geworden --( al of niet in combinatie met springstof )-- het juiste inzicht had er dus reeds moeten zijn ...?
NB > hekken met een brede voet, laten zich niet omduwen door een auto ... echter koppel deze hekken aan elkaar, en dan komt zelfs een vrachtwagen : er niet_meer door !!
Hero schreef:Jaren geleden !!... heb ik toen al gewaarschuwd voor een bijna identieke situatie, namelijk dat een aanslagpleger : er voor zou kiezen, om de goed beveilige koninklijke familie, niet direkt maar indirekt te treffen, door z'n focus te richten op de omstanders --- dit was toentertijd, vlak voor de bruiloft, met die rijtour door het centrum van Amsterdam --- de dienst beveiliging, nam toen niet serieus nota van mijn bericht ... echter hadden ze dat toen wel gedaan, dan was er nu met andere uitgangspunten gewerkt, en had men zich nu beter voorbereid op de mogelijke aanslag met behulp van een auto --- immers : je kan de familie uitsluitend goed beschermen, wanneer je evenzo let op de veiligheid van het publiek ...!!
NB > het is ook psychologisch fout, wanneer op zo'n kritiek moment, de ambtenaren van de AIVD : een vrije dag hebben ....
Riska schreef:Vanavond werd een aantal keren gezegd door beveiligingsdeskundigen dat je je niet kunt beveiligen tegen gekken. Dan moet je een cordon van 5 hekken achterelkaar plaatsen en dan nog
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten