Zwanger deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel6

Berichtdoor AikonGirl » 27 apr 2009 12:05

*Annette* schreef:Als ik er hier een aantal in de kerk zie, dan denk ik hmm misschien mag je er wel n's even wat aan doen :-k. Ze hebben nog een buik of ze alweer een aantal maanden zwanger zijn :shock:

Eerder zei je ook al dat er zwangeren uit je kerk er als slonzen bij liepen..
Anders let je eens op jezelf, ipv op anderen. :redface:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 27 apr 2009 12:19

Nou zeg, beetje kort door de bocht, AikonGirl :-k

'k Vind ook wel dat het vaak makkelijk gezegd wordt dat iemand 'wat aan haar buik moet gaan doen' want je weet nooit wàt zo iemand er al voor doet en als het er dan nog niet af gaat is dat super frustrerend. Bij mij is het beide keren er super snel vanaf gegaan, maar dat was echt gewoon mazzel hebben. Er zijn mensen die er zóveel moeite voor doen en dan lukt het gewoon niet, vreselijk lijkt me dat!

Wat betreft het op tijd geboren worden: ik denk ook wel dat het gedeeltelijk genetisch bepaald is. Mijn moeder kreeg bijna alle kinderen 2 weken te vroeg en was 9 maanden misselijk. Bij mij kwam de eerste 7 weken te vroeg en de tweede wilde met 29 weken komen maar dat kon gerekt worden naar 37 weken. En ik ben beide zwangerschappen ook vreselijk ziek geweest, uitgedroogd en opgenomen in het ziekenhuis enzo. Volgens mij heb ik dat toch wel een beetje van m'n moeder meegekregen... 8) :?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 apr 2009 12:33

Wat is daar 'kort door de bocht' aan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2009 13:19

k vindt dat je geen kritiek op iemand mag hebben, op iemands uiterlijk. Vindt dat zelfs ook niet echt een bepaalde houding als Christen zijnde.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 27 apr 2009 14:42

Sorry maar van mij komt er geen buikfoto. Hou er pers. niet zo van om mezelf te showen. Wie weet straks een foto van de baby. Maar dat zal dan de 1e foto zijn die ik plaats, en of dat gaat lukken?

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel6

Berichtdoor *Annette* » 27 apr 2009 14:59

AikonGirl schreef:
*Annette* schreef:Als ik er hier een aantal in de kerk zie, dan denk ik hmm misschien mag je er wel n's even wat aan doen :-k. Ze hebben nog een buik of ze alweer een aantal maanden zwanger zijn :shock:

Eerder zei je ook al dat er zwangeren uit je kerk er als slonzen bij liepen..
Anders let je eens op jezelf, ipv op anderen. :redface:

Sorry, sorry dit is mijn bedoeling niet! Ik heb een keer iets hierover benoemd, jonge vrouw van nog geen 25 jaar die haar 2e kindje verwachtte en erbij alsof ze weet niet hoe oud was, heel ouderwets ed. Ik ben persoonlijk van mening dat je best je zwangere buik aan andere mag laten zien, bijv. door een leuke buikband o.i.d. Kom op zeg je bent nog zo jong! Ik ben iemand die heel erg op kleding ed. gesteld is, en automatisch let ik er gewoon bij anderen op. Het woord slonzen heb je mij nooit horen noemen!

Tuurlijk niet iedereen heeft na een aantal maanden z'n buik weer weggewerkt. Laatst hoorde ik gewoon van; nou ze lijkt wel alweer zwanger :shock:, zo'n buik dat ze nog heeft. En misschien lukt het ook wel niet zo goed bij ze, maar als ik dan MissF haar platte buik weer zie denk ik nou :-k, het kwam mij gewoon even naar boven misschien mogen zij er wel eens wat aan doen... Misschien denk ik er nog wel eens anders over als ik misschien ooit zelf zwanger mag zijn (geweest). Maar persoonlijk zou ik alles op alles, desnoods met diëtste, zetten om me buik weg te krijgen. Lijkt me vreselijk als andere mensen van je denken dat je alweer zwanger bent, terwijl het gewoon van je vorige zwangerschap is.

Enne ik let misschien juist wel teveel op mezelf :-k.
Wat de toekomst brengen moge........

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 apr 2009 15:29

Annette: gewicht is iets wat je voor een groot deel helaas niet in de hand hebt, dus ik vind dat je anderen daar niet op mag afrekenen. De ene persoon kan heel veel eten en toch geen grammetje aankomen, de ander kost het superveel moeite om op gewicht te blijven terwijl hij/zij heel gezond eet. Verder heeft niet iedereen evenveel te besteden aan kleding. Dus ook al vind je het uiterlijk van een ander soms niet mooi, dan hoor je dat niet hardop te zeggen. Ik snap dat je het niet gemeen bedoelt, maar 't is gewoon niet beleefd om daarover te oordelen. En misschien vinden anderen jouw kleding wel vreselijk...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 27 apr 2009 15:36

paprikameisje2:

Drama, erg depri nog steeds, we hebben volgende week overleg met een arts, de psych en wij om misschien toch aan de ad te gaan, ik weet niet of ik het zo nog 4 maanden red.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 apr 2009 15:51

Tjonge, wat heftig Petra. Onwijs veel sterkte joh! 8>)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 apr 2009 15:58

Lalage schreef:Annette: gewicht is iets wat je voor een groot deel helaas niet in de hand hebt, dus ik vind dat je anderen daar niet op mag afrekenen. De ene persoon kan heel veel eten en toch geen grammetje aankomen, de ander kost het superveel moeite om op gewicht te blijven terwijl hij/zij heel gezond eet. Verder heeft niet iedereen evenveel te besteden aan kleding. Dus ook al vind je het uiterlijk van een ander soms niet mooi, dan hoor je dat niet hardop te zeggen. Ik snap dat je het niet gemeen bedoelt, maar 't is gewoon niet beleefd om daarover te oordelen. En misschien vinden anderen jouw kleding wel vreselijk...

Inderdaad, helemaal mee eens.

Sterkte, Petra! 8>)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2009 16:52

Tja, er is zeker wel een berg doorzettingsvermogen voor nodig om die buik weer wat platter te krijgen. Ik moet ook nog 5,5 kilo hoor voor ik weer op gewicht ben. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vaak juist respect heb voor mensen die niet perse meteen weer aan de lijn willen. Meteen na Jurians geboorte was ik alweer continu bezig met: wanneer mag ik lijnen? Dat is ook niet helemaal goed hoor. Tenminste, bij mij duidt het enorm op onzekerheid over mijn uiterlijk. Als iemand lekker de tijd ervoor wil nemen (wat volgens mij toch wel beter is, ze zeggen niet voor niks 9 maanden op, 9 maanden af), is dat toch best?
En natuurlijk ben ik er trots op hoor, maar het is niet zo dat ik het erg zou vinden als anderen het niet zo doen.

Kzal trouwens die foto er maar afhalen, het was maar een geintje, ik hoor er helemaal niet meer tussen

Heel veel sterkte trouwens, Petra!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 apr 2009 18:29

MissF schreef:Kzal trouwens die foto er maar afhalen, het was maar een geintje, ik hoor er helemaal niet meer tussen

Ik schrok al :lol:

Petra, veel sterkte met het gesprek. Ik hoop dat jullie er samen uit komen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 27 apr 2009 18:46

AikonGirl schreef:Wat is daar 'kort door de bocht' aan?

Ik vind die opmerking van 'anders let je eerst eens op jezelf' nergens op slaan, dat vind ik dus kort door de bocht. Alsof Annette alleen maar commentaar heeft op anderen en er aan haar zelf ook van alles mankeert. Zoals ik al eerder zei vind ik niet dat je mensen met een buikje er op aan moet kijken, zo van: doe er eens wat aan. Maar ik vind zo'n opmerking die jij daar op plaats erg kort door de bocht. Misschien bedoel je het niet zo, als je iets typt / schrijft kan het vaak anders overkomen. Maar op mij komt die opmerking gewoon een beetje naar over. :?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2009 19:23

Het is aan iedereen zelf wat je met je buikje doet.
Het lijkt mij verstandig om er wel wat aan te doen.
Zeker gezien latere zwangerschappen. Dan is het
voor je buik en rugspieren een extra zware belasting omdat
je ze niet meer erg sterk hebt.
Dat betekend niet dat je een blokjesbuik of zo moet hebben :mrgreen:
Maar het is wel zo gezond om alle kilo's er weer af te hebben
en je buikspieren iets strakker te maken.

(en... borstvoeding geven werkt bij mij perfect.. ik weeg minder dan
voor mijn zwangerschap.. je krijgt er alleen je buikje niet mee weg.. daar
is toch echt cardio voor nodig :? )
Time flies when you have none!

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel6

Berichtdoor *Annette* » 27 apr 2009 20:33

Maar mensen het is totaal mijn bedoeling niet om mensen te veroordelen! En natuurlijk weet ikzelf ook heel goed dat de ene persoon meer geld te besteden heeft aan kleding ed, en dat is qua gewicht ook gewoon zo, de een komt van niets aan en de ander kan eten wat die wilt en komt niks aan.

Tijdens een zwangerschap gebeurd er gewoon heel veel in je lichaam, de een is na een aantal maanden weer op z'n 'oude' gewicht en de ander komt er nooit, en moet het met een maatje/of maatjes meer doen. Ik zeg niet dat die personen er niks aan doen! Ik wou alleen zeggen dat ik het erg vind, dat je zo'n buik na je zwangerschap overhoud dat mensen denken dat je weer zwanger bent! En ik heb er moeite mee, dat als je nog geen 25 jaar bent, je tweede kindje verwacht er bijloopt in kleding alsof je een jaar of 50 bent. Dat vind ik erg!

Weet gewoon even niet hoe ik het anders moet omschrijven, ik bedoel met de dingen die ik gepost heb geen mensen te veroordelen. En net wat Merisja zegt als je iets typt/schrijft kan het vaak heel anders overkomen.

Hoop dat het zo duidelijk is, dit is gewoon absoluut mijn bedoelding niet geweest!

@ Petra85; Heel veel sterkte 8>)!! Had zo gehoopt voor je, dat het beter mocht gaan, maar :(... Moeilijk en zware weg voor jou en je man!
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”