Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:En wat waren argumenten om te zeggen dat de aarde niet in zeven dagen geschapen is?
Het boeit me niet zo heel veel of het nou 7000 jaar of 7 dagen zijn, maar ik ben wel benieuwd waarom 7 dagen niet zou kunnen kloppen.
johannes1 schreef:enigszins heeft ie gelijk. God schiep de aarde in 6 dagen en de 7de dag rustte Hij.
Boudewijn schreef:Invincible,
Genesis 1
1 In het begin heeft God de hemelen en de aarde gemaakt.
2 De aarde was woest en leeg en de Geest van God zweefde boven de watermassa. Over de watermassa lag een diepe duisternis.
3 Toen zei God: "Laat er licht zijn." En toen was er licht.
4 Het beviel God en Hij maakte een duidelijke scheiding tussen het licht en het donker.
5 Het licht noemde Hij 'dag' en het donker 'nacht'. Het werd avond en het werd weer morgen: de eerste dag.Groeten
Boudewijn schreef:Hallo Invincible,
Je betoog klopt niet helemaal, volgens mij en de Bijbel. Want wat zegt de Here der Heerscharen in Genesis 1
30 Al het gras en de planten heb Ik als voedsel aan de dieren en de vogels gegeven."
31 Toen overzag God alles wat Hij gemaakt had en het was heel goed. Zo eindigde de zesde dag.
Satan komt in opstand in de hemel en doet zich in het Paradijs pas voor als de Slang, omdat hij nog niet op de aarde geworpen was. Zo heerst Satan nu (als Overste) nu op deze aarde, omdat hij als persoon maar ook in geest, deze aarde beheerst; door Jezus persoonlijk uit de Hemel geworpen (Jezus als Hoofd van de engelenschare -Michaël). De wereld doet wat hij zegt; door een religieus en burgerwetgevend systeem.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten