obama en abortus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

haring
Kapitein
Kapitein

Re:

Berichtdoor haring » 29 mar 2009 19:26

parsifal schreef:Ik bedoel dat als je abortus als het doden van een individu ziet, dan moet je heel terughoudend zijn in het toestaan om meer doden te voorkomen. Je gebruikt dan slechte middelen om iets goeds te bereiken. Daarbij zie ik nog als ideaal, abortus verbieden en goede steun aan alleenstaande moeders en goede voorlichting (over en onthouding en anti-conceptie).

En wat dan als je anti-conceptie faalt? Of je word verkracht? Als mensen gewoon normale voorzorgsmaatregelen nemen is er niks aan de hand, kleine kans dat je dan zwanger raakt. Maar mocht het dan toch gebeuren moet het geen probleem zijn om een abortus te krijgen.

En dat van onthouding slaat natuurlijk helemaal nergens op. Mensen zijn sexueele wezens. Voorplanting daar gaat het om. En van sex daar komen kinderen van. Het zit in de natuur bij mensen om sex te hebben. Dat schakel je niet zomaar eventjes uit.

Daarom zijn de uitspraken van de paus ook zo enorm dom. Onhouding dat lukt mensen toch niet (teminste bij de meeste mensen). Christenen hebben niet gemiddeld later sex als niet christenen. En dat is ook niet zo raar.
*onderschrift verwijderd door moderator*

elbert
Moderator

Re:

Berichtdoor elbert » 30 mar 2009 10:30

Optimatus schreef:Ik vind het zo frappant dat de felste tegenstanders van abortus de doodstraf even fel verdedigen.

Je kunt het net zo frappant vinden dat de felste voorstanders van abortus tegen de doodstraf zijn.
Abortus met de doodstraf vergelijken is hetzelfde als appels en peren vergelijken. Het is allebei fruit, maar daar houdt het dan ook op.
In dit geval heeft het allebei met leven en dood te maken. Het verschil zit hem in het recht op leven. Bij abortus gaan christenen uit van de schepping: het leven is een goede gave van God en is niet bedoeld om dat zo snel mogelijk weer te doden. Het leven van een ongeboren kind is in die visie een recht, hoewel sommige mensen vinden dat zij over het ongeboren leven van iemand anders menen te kunnen beslissen. Baas in eigen buik heet dat dan.
Bij de doodstraf gaat het om rechtspraak: door ernstige zonden (bijvoorbeeld massamoord) kun je het recht op leven verspelen. De bijbelse onderbouwing hiervoor is niet zo moeilijk te geven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Memmem
Moderator

Re: Re:

Berichtdoor Memmem » 30 mar 2009 21:46

haring schreef:En dat van onthouding slaat natuurlijk helemaal nergens op. Mensen zijn sexueele wezens. Voorplanting daar gaat het om. En van sex daar komen kinderen van. Het zit in de natuur bij mensen om sex te hebben. Dat schakel je niet zomaar eventjes uit.

Daarom zijn de uitspraken van de paus ook zo enorm dom. Onhouding dat lukt mensen toch niet (teminste bij de meeste mensen). Christenen hebben niet gemiddeld later sex als niet christenen. En dat is ook niet zo raar.

De uitspraken van de paus zijn niet dom maar hooguit kortzichtig, gefocusd op 1 doel.
Het is bewezen dat huwelijkstrouw de beste aidsremmer is. Dat er dan binnen het huwelijk nog condooms gebruikt moeten worden i.v.m. aids kan wel mogelijk zijn
Is het niet oeganda waar door het actief door de overheid te promoten van huwelijkstrouw de aidscijfers het meest teruggebracht zijn. Maar die verandering van levenswijze heb je jammer genoeg niet in 1 keer en zijn de condooms een tijdelijke oplossing. Daarnaast heb je in de "aidslanden" veel te maken met verkrachtingen en een verkrachter zegt heus niet tegen zijn slachtoffer: blijf even liggen dan kan ik het condoom omdoen.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Re: obama en abortus

Berichtdoor Tamerlan » 04 apr 2009 17:58

Het is jammer dat de discussie zich vaak zo eenzijdig richt op de abortus zelf, in plaats van de aanleidingen/oorzaken. Generaliserend (soms toch fijn om te doen ;-)) wil ik wel een paar zaken aanstippen:

- Het zijn vaak mannen die geen zin hebben een condoom om te doen. Voor de seksuele beleving van de vrouw maakt het vaak minder uit of het wel of niet met condoom om gebeurt, maar mannen doen daar in het heetst van de strijd vaak moeilijk over. Vervolgens zit de vrouw met de brokken en rent de man weg.
- Vrouwen die abortus laten plegen, zijn vaak alleenstaand en weten soms gewoon niet hoe ze hun leven met een kind in moeten richten.

Dus veeleer zou ik pleiten om als overheid zwaar in te zetten op de 'man' en zijn voorbehoedmiddel en daarnaast veel meer secundaire voorwaarden te scheppen, waardoor een vrouw meer werkelijke keuzevrijheid heeft (denk hierbij aan kinderopvang, begeleiding rondom zwangerschap, eventueel zelfs adoptie/pleegouderschap.). Zelf denk ik dat dan het aantal abortussen dramatisch veel lager zou zijn.

Dan nog principieel: ik vind dat te allen tijde de vrouw het recht heeft te kiezen (het is haar lichaam). Wel vind ik net als Kitty dat de uiterlijke termijn waarop abortus nog legaal is naar beneden moet.
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

haring
Kapitein
Kapitein

Re:

Berichtdoor haring » 26 apr 2009 21:00

Optimatus schreef:Get Well Soon, vergeet niet dat een ongeboren kindje een levend mensje is.

Nee een ongeboren vrucht is zeker nog geen mens.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 26 apr 2009 21:05

Memmem schreef:De uitspraken van de paus zijn niet dom maar hooguit kortzichtig, gefocusd op 1 doel.

Nou ik vind ze wel dom. Mensen zijn sexuele wezen, onthouding is iets wat de meeste mensen niet volhouden.

Het is bewezen dat huwelijkstrouw de beste aidsremmer is.

Wat als je partner al aids heeft, vergeet niet dat niet iedereen besmet word door onveilige sex.

Dat er dan binnen het huwelijk nog condooms gebruikt moeten worden i.v.m. aids kan wel mogelijk zijn

Volgens de paus niet, sex mag alleen voor het verwekken van kinderen.

Is het niet oeganda waar door het actief door de overheid te promoten van huwelijkstrouw de aidscijfers het meest teruggebracht zijn.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 apr 2009 22:10

In Nederland zijn de abortuscijfers relatief laag, interessante paradox natuurlijk. Afijn voordat ik dat wist was ik ook al voor legalisering dus ik juich enkel toe dat Obama de rechten van de vrouw wil erkennen.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 16 jul 2009 17:29

Obama of niet, wij mensen moeten van Gods Schepping afblijven! Wist je trouwens, dat een embryo van 30 weken al een geheugen heeft? Zo pril begint het dus al! Dus, die foute halve moslim moet maar eens beter in z'n Bijbel bladeren voordatie zichzelf weer uitgeeft als Christen.
Laatst gewijzigd door Beun op 16 jul 2009 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 jul 2009 17:50

30 weken, ken je feiten nu eens.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 16 jul 2009 18:15

rafaell schreef:30 weken, ken je feiten nu eens.

Bedankt voor de correctie. Dat maakt de zaak niet minder ernstig.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 jul 2009 18:18

Hoezo? Dat betekent dat ze de eerste 30 weken nog geen geheugen hebben, foetussen die wij aborteren hebben dus nog geen geheugen. Het hele punt van geheugen dat je eerder aanhaalde is dus volkomen irrelevant in het debat.

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 16 jul 2009 18:21

elbert schreef:
Optimatus schreef:Ik vind het zo frappant dat de felste tegenstanders van abortus de doodstraf even fel verdedigen.

Met andere woorden: de Bijbel spreekt zichzelf tegen...? Fout!

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 16 jul 2009 18:44

Memmem schreef:
haring schreef:En dat van onthouding slaat natuurlijk helemaal nergens op. Mensen zijn sexueele wezens. Voorplanting daar gaat het om. En van sex daar komen kinderen van. Het zit in de natuur bij mensen om sex te hebben. Dat schakel je niet zomaar eventjes uit.

De uitspraken van de paus zijn niet dom maar hooguit kortzichtig, gefocusd op 1 doel.
Het is bewezen dat huwelijkstrouw de beste aidsremmer is. Dat er dan binnen het huwelijk nog condooms gebruikt moeten worden i.v.m. aids kan wel mogelijk zijn
Is het niet oeganda waar door het actief door de overheid te promoten van huwelijkstrouw de aidscijfers het meest teruggebracht zijn. Maar die verandering van levenswijze heb je jammer genoeg niet in 1 keer en zijn de condooms een tijdelijke oplossing. Daarnaast heb je in de "aidslanden" veel te maken met verkrachtingen en een verkrachter zegt heus niet tegen zijn slachtoffer: blijf even liggen dan kan ik het condoom omdoen.

Helemaal mee eens. Kijk trouwens ook maar eens naar de psychische en maatschappelijke ellende in Nederland waar het grote gros naar believen maar wat aan rotzooit met sex. Volgens mij is Nederland bijvoorbeeld ook het enige land ter wereld met een "scheidingsbeurs." Dat zegt natuurlijk al genoeg he...? Nou, volgens mij ga ik liever naar de Auto RAI. Trouwens, liefde wacht... Toch...?

Beun
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Beun » 16 jul 2009 18:47

rafaell schreef:Hoezo? Dat betekent dat ze de eerste 30 weken nog geen geheugen hebben, foetussen die wij aborteren hebben dus nog geen geheugen. Het hele punt van geheugen dat je eerder aanhaalde is dus volkomen irrelevant in het debat.

Goed, jij je zin. Maar geheugen of niet, een mens blijft Gods schepping. Daar mogen we gewoon niet aankomen! PUNT!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 jul 2009 18:51

Ik had het over foetussen, niet over mensen. Een zaad is ook nog geen plantje Beun.

Terug naar “Archief”