Nagelbijten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Nagelbijten...

Berichtdoor kwebbel » 14 feb 2009 18:01

ze zeggen dat nailpolish (bijv. van de Hema) helpt. Dat geeft een vieze smaak in je mond waardoor je het gaat afleren. Bij mijn zus helpt het!! Ik heb t nooit gedaan, ik knip ze netjes :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 feb 2009 19:00

op www.nagelsbijten.nl staat op zich ook wel goede informatie.
Misschien hebben jullie daar wat aan?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 feb 2009 19:33

Vroeger beet ik ook nagels 's-nachts, maar alleen van één hand. (die andere nagels waren blijkbaar te hard of niet lekker :mrgreen:) Dus heeft mijn moeder washandjes aan mijn pyjama's gemaakt waar mijn hand in zat en kon ik dus niet meer bijten.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 16 feb 2009 20:43

Ik heb van mijn 3e tot mijn 18e nagels gebeten en ik ben er nu 2 jaar vanaf. Heb heel vaak geprobeerd te stoppen maar die pogingen liepen uit op niks maar ineens lukte het gewoon. Goed doorzetten en er nagelharder van de Hema opdoen, en dat heel goed bijhouden. Dus om de 2 dagen nieuwe lak erop doen en gewoon niet te veel aan je nagels zitten. Niet teveel met water in contact komen, worden ze zacht van (maar des te harder groeien ze) en veel in de zon met je nagels, krijg je harde nagels van. En op een gegeven moment (dat duurt best lang, bij mij onmgeveer een jaar) is de behoefte weg om te bijten.
Wat ook een tip is. Doe een nagel vijl in elke tas zodat, als je een haaltje aan je nagel hebt, vijl je 'm even bij en istie dus weer glad en zit je niet constant aan je nagels waardoor de neiging om te bijten groter wordt.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 17 feb 2009 09:58

Bumba schreef:Vroeger beet ik ook nagels 's-nachts, maar alleen van één hand. (die andere nagels waren blijkbaar te hard of niet lekker :mrgreen:) Dus heeft mijn moeder washandjes aan mijn pyjama's gemaakt waar mijn hand in zat en kon ik dus niet meer bijten.

Zo kwam ik van het duimen af! :D

Ik gebruik dus heel vaak de nagelverharder van Herome. Dat is ook zo'n kuurtje. Werkt opzich wel goed, maar ik dan echt opeens al mn nagels er af bijten/trekken. Vooral tijdens een kerkdienst vind ik dat heel moeilijk! Kheb ook wel een vijl in mn tas zitten, maar kvoel me wel echt een beetje kakker als ik op kantoor opeens mn nagel ga zitten vijlen! :wink:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2009 22:20

Ghehe....Na al deze reacties dacht ik; ik heb ook nog zo'n nagelverharder :P Dus die heb ik gister weer opgesmeerd :D
En kben nu al trots op mn nagels :) Nog ff volhouden!!!
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 feb 2009 23:24

Knap Dippie en nu volhouden hé

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 feb 2009 16:23

Oehh nagelbijten! Dat heb ik echt heeel erg gedaan, laatste tijd is 't veel minder gelukkig!
Viel me wel op, als 'k enorm verliefd was, dan beet ik geen nagels! Dan had ik zo mooie lange nagels :lol:
M'n vriend die bijt ze echt enorm kort af, gewoon echt naar om te zien soms! Brrrr

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 feb 2009 18:11

ik heb er bij tijd en wijle ook wel eens last van... wat bij mij goed helpt:

- elke dag (avond) een goede nagelverzorging geven: netjes knippen/een nagelvijl gebruiken/met een doorzichtige nagellak lakken...
op die manier ben je positief met je nagels bezig EN zien ze er netjes uit, waardoor je (tijdens je werk) ook niet in de verleiding komt, kleine randjes & kantjes zelf bij te gaan werken.

- als je merkt dat je zin hebt om er mee bezig te gaan: handcrème pakken (ik heb er eentje op mijn bureau thuis, op werk en op mijn nachtkastje staan) en lekker incrèmen. Wederom ben je ergens mee bezig (werkt ook heel rustgevend) en het smaakt ook vies als je het daarna alsnog wilt doen! Evt. kun je ook je nagels daarbij vijlen...

Als ze eenmaal mooi zijn, kom ik niet meer zo snel in de verleiding (ik wil ze mooi houden!)
:D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 feb 2009 01:29

Elke dag je nagels knippen? Wat valt er dan te knippen? Bij mij groeien ze niet zo hard iig... en vijlen is bij mij ook niet elke dag nodig, evenmin als lakken. Nu heb ik natuurlijk wel 'nagelvriendelijk' werk, maar toch :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 feb 2009 08:27

Ik heb er gelukkig geen last van. Het kan me wel irriteren als er een scherp randje aan m'n nagels zit, maar dat knip of vijl ik altijd gewoon weg.
Maar idd, ga je nagels goed verzorgen, zorg ervoor dat het iets wordt waar je trots op bent en beloon jezelf met iets moois / leuks als het een week is gelukt bijv.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 21 apr 2009 15:13

Ik heb al vanaf januari niet meer echt mijn nagels eraf gebeten. Soms wel dat je aan haakje trekt, maar dan heb ik weer van het mag niet. En gaat mooi goed. :D
Leef je droom.

Raphael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Raphael » 22 apr 2009 22:22

Het verbaasd mij dat er zich veel lotgenoten hier bevinden :P Ik zelf bijt op de randjes er omheen ook soms tot bloedens toe zoals in een post voor mij al genoemd werd. Als ik onder de douche vandaan kom zie je naast mn nagels echt hele gapende gaten (als het droog is zie je dat niet zo). Ik doe het niet uit stress.. maar meestal als ik geconsentreerd ben. Ik wil er echt heel graag vanaf maar dat lukt niet. Bytex ook al geprobeerd maar dat was geen succes en het prikte ook nog ontzettend op de open wonden.
Afbeelding
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 apr 2009 11:04

Haha ik doe het ook. Ben nu aan het proberen het niet te doen. Dat gaat aardig maar ik blijf het niet echt mooi vinden, nagels... en er gaat snel vuil onder zitten enzo :) Maar ja.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 24 apr 2009 12:49

Dat merk ik ook bij mezelf, heb je weer laagje vuil onder zitten, moet weer weg, wil dan niet altijd. Heb ze nu net weer bijgeknipt, en vind dat niet eens meer mooi. Vind lange nagels veel mooier :D.
Leef je droom.

Terug naar “Archief”