Moderator: Moderafo's
roos44 schreef:Kijk er eens met een frisse 'look' tegenaan, en stel je open voor nieuw initiatieven.
TheKeimpe schreef:Een doelgroep waar de kerk zich grote zorgen om maakt, zeker als zij een "godsdienst-zoals-het-ons-uitkomt" willen, in plaats van een Bijbels gefundeerd geloof.
Zareb schreef:roos44 schreef:Kijk er eens met een frisse 'look' tegenaan, en stel je open voor nieuw initiatieven.Zo nieuw is het anders niet hoor, kijk maar hier:
http://www.rentapriest.nl/
Zij bestaan al veel langer.
roos44 schreef:Hoe denk jij trouwens te weten hoelang deze sites bestaan?
maar hoe je het ook bekijkt, ze zijn veel nieuwer dan die stokoude, achterhaalde, niet meer van deze tijd zijnde kerk, die massaal leegloopt.
daar ben ik het nou helemaal mee eens!TheKeimpe schreef:Een doelgroep waar de kerk zich grote zorgen om maakt, zeker als zij een "godsdienst-zoals-het-ons-uitkomt" willen, in plaats van een Bijbels gefundeerd geloof.
nou daar stel ik mij niet voor open, ik kijk er ook niet met een frisse look tegenaan, ik vind het gewoon walgelijk en te nutteloos voor woorden. Commerciele gedoe over iets wat modern wordt genoemd en misschien wel een hype wordt. De wereld wordt losser, hyper, moderner, frisser, alle regels worden aan de laars gelapt en alles moet maar kunnen in de wereld en de kerk moet maar mee. Bah. Bespottelijk! Ik denk zo wel eens dat God best wel ns een traantje wegpinkt bij zulk soort gedoe (ook bij andere dingen enzo maar dan gaan we afwijken)roos44 schreef:Kijk er eens met een frisse 'look' tegenaan, en stel je open voor nieuw initiatieven.
kwebbel schreef:nou daar stel ik mij niet voor open, ik kijk er ook niet met een frisse look tegenaan, ik vind het gewoon walgelijk en te nutteloos voor woorden. Commerciele gedoe over iets wat modern wordt genoemd en misschien wel een hype wordt. De wereld wordt losser, hyper, moderner, frisser, alle regels worden aan de laars gelapt en alles moet maar kunnen in de wereld en de kerk moet maar mee. Bah. Bespottelijk! Ik denk zo wel eens dat God best wel ns een traantje wegpinkt bij zulk soort gedoe (ook bij andere dingen enzo maar dan gaan we afwijken)
kwebbel schreef:daar ben ik het nou helemaal mee eens!TheKeimpe schreef:Een doelgroep waar de kerk zich grote zorgen om maakt, zeker als zij een "godsdienst-zoals-het-ons-uitkomt" willen, in plaats van een Bijbels gefundeerd geloof.nou daar stel ik mij niet voor open, ik kijk er ook niet met een frisse look tegenaan, ik vind het gewoon walgelijk en te nutteloos voor woorden. Commerciele gedoe over iets wat modern wordt genoemd en misschien wel een hype wordt. De wereld wordt losser, hyper, moderner, frisser, alle regels worden aan de laars gelapt en alles moet maar kunnen in de wereld en de kerk moet maar mee. Bah. Bespottelijk! Ik denk zo wel eens dat God best wel ns een traantje wegpinkt bij zulk soort gedoe (ook bij andere dingen enzo maar dan gaan we afwijken)roos44 schreef:Kijk er eens met een frisse 'look' tegenaan, en stel je open voor nieuw initiatieven.
als het de bedoeling is om mij af te kraken: succes! Gaat je niet lukken. Dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, gefeliciteerd! Dat de Kerk meemoet snap ik op zich wel in deze wereld maar dat wil niet zeggen dat we alles maar moeten vallen en moeten meegaan.roos44 schreef:kwebbel schreef:nou daar stel ik mij niet voor open, ik kijk er ook niet met een frisse look tegenaan, ik vind het gewoon walgelijk en te nutteloos voor woorden. Commerciele gedoe over iets wat modern wordt genoemd en misschien wel een hype wordt. De wereld wordt losser, hyper, moderner, frisser, alle regels worden aan de laars gelapt en alles moet maar kunnen in de wereld en de kerk moet maar mee. Bah. Bespottelijk! Ik denk zo wel eens dat God best wel ns een traantje wegpinkt bij zulk soort gedoe (ook bij andere dingen enzo maar dan gaan we afwijken)
Bovenstaande reactie is echt te triest voor woorden.
En dat de kerk niet mee wenst te gaan is bekend: veel succes met de leegstand van de kerkgebouwen en de afkalving van het kerkbezoek. Maar dat is natuurlijk massaal de schuld van de kerkbezoekers, en niet van de kerk.
Ik staak hierbij mijn deelname aan deze discussie: ik word er zeer verdrietig van.
als het de bedoeling is om mij af te kraken: succes! Gaat je niet lukken. Dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, gefeliciteerd! Dat de Kerk meemoet snap ik op zich wel in deze wereld maar dat wil niet zeggen dat we alles maar moeten vallen en moeten meegaan.
roos44 schreef:kwebbel schreef:daar ben ik het nou helemaal mee eens!TheKeimpe schreef:Een doelgroep waar de kerk zich grote zorgen om maakt, zeker als zij een "godsdienst-zoals-het-ons-uitkomt" willen, in plaats van een Bijbels gefundeerd geloof.nou daar stel ik mij niet voor open, ik kijk er ook niet met een frisse look tegenaan, ik vind het gewoon walgelijk en te nutteloos voor woorden. Commerciele gedoe over iets wat modern wordt genoemd en misschien wel een hype wordt. De wereld wordt losser, hyper, moderner, frisser, alle regels worden aan de laars gelapt en alles moet maar kunnen in de wereld en de kerk moet maar mee. Bah. Bespottelijk! Ik denk zo wel eens dat God best wel ns een traantje wegpinkt bij zulk soort gedoe (ook bij andere dingen enzo maar dan gaan we afwijken)roos44 schreef:Kijk er eens met een frisse 'look' tegenaan, en stel je open voor nieuw initiatieven.
Bovenstaande reactie is echt te triest voor woorden.
En dat de kerk niet mee wenst te gaan is bekend: veel succes met de leegstand van de kerkgebouwen en de afkalving van het kerkbezoek. Maar dat is natuurlijk massaal de schuld van de kerkbezoekers, en niet van de kerk.
Ik staak hierbij mijn deelname aan deze discussie: ik word er zeer verdrietig van.
roos44 schreef:TheKeimpe schreef:Een doelgroep waar de kerk zich grote zorgen om maakt, zeker als zij een "godsdienst-zoals-het-ons-uitkomt" willen, in plaats van een Bijbels gefundeerd geloof.
Sorry hoor, maar daar moet ik hard om lachen: 'een bijbels gefundeerd geloof'. De bijbel is op vele manieren uit te leggen, al doen al die verschillende kerken alsof zij de waarheid in pacht hebben. Juist doordat de bijbel zoveel uitleggen kent, vechten gelovigen elkaar de kerk uit, en zijn er zoveel stromingen.
Maar jóuw geloof is vast 'bijbels gefundeerd'. Sorry, maar je klinkt behoorlijk arrogant.![]()
Het is nu trouwens een 'godsdienst zoals het de (vele verschillende) kerken uitkomt'.
TheKeimpe schreef:roos44 schreef:TheKeimpe schreef:Een doelgroep waar de kerk zich grote zorgen om maakt, zeker als zij een "godsdienst-zoals-het-ons-uitkomt" willen, in plaats van een Bijbels gefundeerd geloof.
Sorry hoor, maar daar moet ik hard om lachen: 'een bijbels gefundeerd geloof'. De bijbel is op vele manieren uit te leggen, al doen al die verschillende kerken alsof zij de waarheid in pacht hebben. Juist doordat de bijbel zoveel uitleggen kent, vechten gelovigen elkaar de kerk uit, en zijn er zoveel stromingen.
Maar jóuw geloof is vast 'bijbels gefundeerd'. Sorry, maar je klinkt behoorlijk arrogant.![]()
Ik weet dat wie de waarheid claimt, arrogant gevonden wordt, het is niet anders. Christus is niet voor niets aan het kruis gespijkerd, Hij stelde dat Hij de Waarheid is...
Overigens is het niet zo heel moeilijk om te bedenken wat Bijbels-gefundeerd betekent. Je neemt de Bijbel als fundament, je neemt aan dat het waar is wat er staat, en gaat dan kijken hoe je de Bijbelse gegevens toe kunt passen. Dan kun je inderdaad nog steeds verschillende kanten op (in veel kerken/groeperingen zijn broeders en zusters te vinden, die op bepaalde punten verschillen in visie!) maar je kunt niet tot de conclusie komen dat je los van een gemeente/gemeenschap christen kunt zijn.
Het is nu trouwens een 'godsdienst zoals het de (vele verschillende) kerken uitkomt'.
Tja, en omdat er mensen zijn die de Waarheid verkeerd uitleggen, bestaat de waarheid niet...
Marnix schreef:Nou, in de Bijbel staat in het kader van gemeente zijn: De hand kan niet tegen de voet zeggen: Ik heb je niet nodig. Dat zegt toch wel iets he. Niet alles, maar toch
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten