Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:Waar het om gaat, is dat homoseksualiteit in zijn algemeenheid wordt verboden, maar dat dat niet bij heteroseksualiteit gebeurt.
DesertRose schreef:hetero-ontsporingen worden wél vermeld, homo-ontsporingen niet. hoe komt dat?
DesertRose schreef: ...
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
Denkertje21 schreef:En ook al zo bijzonder dat Jezus zelf het kennelijk niet nodig vond om over dit onderwerp ook maar iets te zeggen, zelfs niet zijdelings. Maar des te meer over heteroseksuel ontsporingen, over liefdeLOOSheid, over oordelen...
Speedy schreef:Denkertje21 schreef:En ook al zo bijzonder dat Jezus zelf het kennelijk niet nodig vond om over dit onderwerp ook maar iets te zeggen, zelfs niet zijdelings. Maar des te meer over heteroseksuel ontsporingen, over liefdeLOOSheid, over oordelen...
Als dit een fundament moet zijn voor jouw rechtpraterij en de Schrift te interpreteren naar jouw gedachten gang is dit wel een hele creatieve.
Keer op keer wordt er gemekkerd om een onderbouwing vanuit de Schrift en als er een keer een wordt gegeven dan wordt ie afgedaan obv zogenaamde Cultuurhistorische bepalingen die door werkelijk onderzoek te weerleggen zijn. Je kan hier niet meer op normale manier debatteren, waar jammergenoeg de Schrift een moderne bril wordt opgezet.
Eigenlijk had ik er geen zin in om de 'dwaze' postings te reageren, maar HJ heeft mij een vraag gesteld en obv de waardigheid waarmee Meboy post zit ik over een antwoord na te denken. Ik hoop binnenkort daar eens op te reageren.

DesertRose schreef:3 Gij zult niet doen naar de werken des Egyptischen lands, tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
4 Mijn rechten zult gij doen, en Mijn inzettingen zult gij houden, om in die te wandelen; Ik ben de HEERE, uw God!
5 Ja, Mijn inzettingen en Mijn rechten zult gij houden; welk mens dezelve zal doen, die zal door dezelve leven; Ik ben de HEERE!
6 Niemand zal tot enige nabestaande zijns vleses naderen, om de schaamte te ontdekken; Ik ben de HEERE! tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
7 Gij zult de schaamte uws vaders en de schaamte uwer moeder niet ontdekken; zij is uw moeder; gij zult haar schaamte niet ontdekken. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
8 Gij zult de schaamte der huisvrouw uws vaders niet ontdekken; het is de schaamte uws vaders. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
9 De schaamte uwer zuster, der dochter uws vaders, of der dochter uwer moeder, te huis geboren of buiten geboren, haar schaamte zult gij niet ontdekken. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
10 De schaamte der dochter uws zoons, of der dochter uwer dochter, haar schaamte zult gij niet ontdekken; want zij zijn uw schaamte. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
11 De schaamte van de dochter der huisvrouw uws vaders, die uw vader geboren is (zij is uw zuster), haar schaamte zult gij niet ontdekken. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
12 Gij zult de schaamte van de zuster uws vaders niet ontdekken; zij is uws vaders nabestaande. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
13 Gij zult de schaamte van de zuster uwer moeder niet ontdekken; want zij is uwer moeder nabestaande. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
14 Gij zult de schaamte van den broeder uws vaders niet ontdekken; tot zijn huisvrouw zult gij niet naderen; zij is uw moei. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
15 Gij zult de schaamte uwer schoondochter niet ontdekken; zij is uws zoons huisvrouw; gij zult haar schaamte niet ontdekken. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
16 Gij zult de schaamte der huisvrouw uws broeders niet ontdekken; het is de schaamte uws broeders. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
17 Gij zult de schaamte ener vrouw en harer dochter niet ontdekken; de dochter haars zoons, noch de dochter van haar dochter zult gij nemen, om haar schaamte te ontdekken; zij zijn nabestaanden; het is een schandelijke daad. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
18 Gij zult ook geen vrouw tot haar zuster nemen, om haar te benauwen, mits haar schaamte nevens haar, in haar leven, te ontdekken. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
19 Ook zult gij tot de vrouw in de afzondering van haar onreinigheid niet naderen, om haar schaamte te ontdekken. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
20 En gij zult niet liggen bij uws naasten huisvrouw ter bezading, om met haar onrein te worden. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel. tenzij met oprechte, wederzijdse liefde.
Het spijt me erg voor je Denkertje. en alle anderen. maar je maakt echt een fout.

Speedy schreef:Denkertje21 schreef:En ook al zo bijzonder dat Jezus zelf het kennelijk niet nodig vond om over dit onderwerp ook maar iets te zeggen, zelfs niet zijdelings. Maar des te meer over heteroseksuel ontsporingen, over liefdeLOOSheid, over oordelen...
Als dit een fundament moet zijn voor jouw rechtpraterij en de Schrift te interpreteren naar jouw gedachten gang is dit wel een hele creatieve.
Keer op keer wordt er gemekkerd om een onderbouwing vanuit de Schrift en als er een keer een wordt gegeven dan wordt ie afgedaan obv zogenaamde Cultuurhistorische bepalingen die door werkelijk onderzoek te weerleggen zijn. Je kan hier niet meer op normale manier debatteren, waar jammergenoeg de Schrift een moderne bril wordt opgezet.
Eigenlijk had ik er geen zin in om de 'dwaze' postings te reageren, maar HJ heeft mij een vraag gesteld en obv de waardigheid waarmee Meboy post zit ik over een antwoord na te denken. Ik hoop binnenkort daar eens op te reageren.
DesertRose schreef:Ach man, ik hoef maar iets te zeggen of HarmJ begint te mekkeren dat het hem kwetst. ik noem hem toch niet persoonlijk? wie weet gelden voor hem wel andere zaken!

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 79 gasten