DesertRose schreef:Ach man, ik hoef maar iets te zeggen of HarmJ begint te mekkeren dat het hem kwetst. ik noem hem toch niet persoonlijk? wie weet gelden voor hem wel andere zaken!
Mekkeren, is dat hoe jij een medebroeder wegschrijft? Jij noemt en spreekt mij in de hierboven staande tekst, "wel degelijk" persoonlijk aan!
Misschien is het zaak dat jij eens gaat leren, om de of mogelijke conclusies die jij trekt of meent te trekken op grondslag van de bijbel, wat meer bij jou zelf te houden. (Lees op jou zelf gericht te houden!) Dit in plaats van deze te poneren als een absolute waarheid!
Laat mij jou dan één ding zeggen, Desert-Rose. De absolute waarheid heb jij niet in pacht, die heb ik niet in pacht. De
enige die voor mij de absolute waarheid in pacht heeft is God, niemand anders!!
Hoe ik het genuanceerd en of christelijk van uit liefde moet schrijven weet ik niet, daar er weinig schijnt/lijkt te landen bij jou. Het gaat niet alleen om het onderwerp homofilie, het gaat er om hoe jij jou medebroeder en zuster meent te moeten benaderen in het forum. Daarin kan ik alleen voor mijzelf spreken, dat er bar weinig liefde voor jou mede broeder en zuster "lijkt" te bestaan.
Ik heb eerlijk aan gegeven in een vorige posting, dat jij mij pijn deed met jouw eerdere posting(s). De pijn betrof niet zozeer mij zelf, meer hoe jij meent om te moeten gaan met jouw mede broeders en zusters. Vraag je zelf eens af, is het niet zaak (lees: christelijk ) om voortaan iets meer op je woorden te letten als iemand aangeeft dat jij iemand pijn doet door het gebruik van jouw woordkeuze? Of ben jij iemand van, als jij iemand slaat en die andere persoon keert jouw de andere wang toe, hem of haar nog eens slaat?
NB
Het kost mij moeite als mens om jou in gebed mee te blijven nemen, doch is het m.i. wel iets wat God van mij verlangt. Daarin zie ik dat ik ook maar een mens ben. Ik ben niets meer, maar ook niets minder dan jou. Op die grond wil ik jou dus vragen, mij, maar ook jouw mede broeders en zusters, met waardigheid, respect en in liefde te benaderen! Net zoals jij zelf naar ik aanneem wenst behandeld te worden. Het wil er bij niet in dat jij niet met waardigheid, respect en in liefde benaderd zou willen worden. Zou dit wel zo zijn, dan vraag ik mij af, of er niet een steekje bij jou los is gaan zitten. Voor alsnog ga ik daar niet vanuit.
Of jij met deze posting wat kunt, wilt.... weet ik niet. Persoonlijk zou ik je mee willen geven: 'doe er wat mee'.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.