roos44 schreef:Kijk er eens met een frisse 'look' tegenaan, en stel je open voor nieuw initiatieven.
Dat probeer ik Roos.
Het lijkt mij wel zo, dat je als gelovige wel een toetssteen nodig hebt. (lees: mede of anders gelovigen) Dit, omdat het juist de verbale communicatie tussen mensen onderling die een andere smaak dan jezelf hanteren die de geest scherpen en tot nadenken stemmen. Het gevaar zit er mijn inziens in als je/men niet met mede of anders gelovigen omgaat, het gevaar bestaat, dat je/men de bijbel gaat (uit)lezen op een manier je/die men zelf lekker vindt.
Mogelijk is dat het geen wat Marnix bedoelde met "handen en voeten" ? Ik zelf, zoek en vind dat in een gemeente. Het kan zijn dat iemand het ook buiten een gemeente kan vinden, dat sluit ik niet uit.
roos44 schreef:NOGMAALS: VRAAG HET AAN DE MENSEN VAN DE SITE ZELF!
Waarom is het toch zo moeilijk het rechtstreeks bij de bron te vragen?
Bij het vragen aan één enkele ds of aan mensen van de site zelf, bestaat het gevaar, dat die perso(n)on(en) één uitleg confirme(e)er(t)en, van één bepaald kerkgenootschap. Een ds die zich niet houdt aan de eigen gehanteerde kerkelijke regelgeving/uitlegging van zijn kerkgenootschap, komt meestal al snel onder vuur te liggen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.