kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor AikonGirl » 10 apr 2009 11:05

Haha, heb het ook eens geprobeerd... 's Avonds smeren, en werd wakker met ontzettend gevlekte benen.
En dat terwijl ik die dag net een dagje wegging met veel mensen.. en het heerlijk weer was. :redface:
Dus ik heb toch zitten BOENEN op mn benen die ochtend. Schuursponsjes, slijptol, ..
Pijnlijk grapje. :puh:

Sindsdien nooit meer gebruikt. :biggrin:
Ik vind zonnen vreselijk, en mn man vindt dat hele bruine ook niet mooi. Dus komt goed uit zo.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 apr 2009 15:50

@Annette: in het 'gehucht' ;) Oud-Beijerland kun je ook leuk shoppen. Er zit een College Style, Esprit, hoedenwinkel en andere boetiekjes en je kunt er ook lekker eten en drinken. Vanaf Rotterdam Zuidplein makkelijk te bereiken...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 apr 2009 16:04

In Rhenen hebben we ook een college style en seasons en janse mode en ook nog een hoedenwinkel le maison. Maar daarmee heb je het wel gehad, dus in Veenendaal heb je veeeeeeel meer keus!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 11 apr 2009 00:12

MissF schreef:
maryem schreef:
LeChat schreef:Tsja, maar dan heb jij duidelijk niet míjn huid... met een weekje heb ik echt nog geen bruine benen (als ze al ooit echt bruin worden). :wink:

dan gebruik je toch gewoon zelfbruinende creme/bodylotion tot de tijd dat je wel een kleurtje heb..is ideaal hoor
Ik draag zoiezo ook in de zomer panty kniekousjes..en altijd lange mouwen in de zomer..ik krijg het er echt niet warmer van

Niet om jouw manier van leven af te kraken hoor, helemaal niet, maar ik heb vaak het idee dat als iemand er zelfs in de zomer zo bedekt bijloopt, er aan het hele doel voorbij gegaan wordt. Volgens mij gaan mensen (incl mannen) dan juist fantaseren wat er onder al die kleding zit. Bij moslims, maar ook bij 'super' refo's. Tenminste, ik betrap me er zeker wel op, als ik iemand hoogzomer in pikzwarte kleding inclusief pikzwarta panty zie lopen, dat ik dan denk: hmmm, zou het ondergoed ook zwart zijn?? :oops:

Ik draag op dit moment vooral rokjes, omdat mijn broeken nog niet allemaal passen, en ik vind het heerlijk vrouwelijk, maar toch echt onhandig. Heb ik weer een maillot aan, steken mijn tenen er weer doorheen.

Ja wij moeten onzelf bedekken, dus geen blote benen en armen dus...vaak draag ik gewoon een dunne pantalon of spijkerbroek met tuniek of kniejurkje erover, en dan hoofddoek, en anders katoen shirtje of blousje met lange mouwen en dan een lange rok of jurk
Ach boeiend dat ze gaan denken wat eronder zit..ze zien niks
En ik draag vrij sexy lingerie ja... :lol:
onderstaande soort jurk draag ik ook af en toe..als die lang is draag ik hem zo..is het een iets korter model dan met een broek eronder..dan zie je een stukje van de broek eronder
http://muhajabat.files.wordpress.com/20 ... baya13.jpg
http://www.muslimbase.com/images/003844 ... -route.jpg
Laatst gewijzigd door maryem op 11 apr 2009 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 11 apr 2009 00:21

Saskia schreef:Ik heb dat jaaaren geleden ook eens gebruikt, wat een troep zeg! Egaal smeren kreeg ik ook niet voor mekaar, dus bij m'n enkels en knieën zaten vlekken en het zag er ook nog eens onnatuurlijk uit. Dan maar wit-beige benen, maar zelfbruiner nooit meer! ;)

zelf gebruik ik in de winter wel eens zelfbruinende dagcreme van het merk roc of oil of olaz,als ik erg bleek zie..werkt perfect zonder vlekken....je word hoogstens 1/2 tintjes gekleurder meer niet

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 16 apr 2009 08:49

maryem schreef:
MissF schreef:Ik vind hele lange jurken en rokken supergaaf, maar zeer onhandig. Dus ik heb er wel een paar, maar ik draag ze eigenlijk zelden. Maar ze zijn nu zat te krijgen. Maarre...volgens mij zijn er nog zeer weinig refo's die tegenwoordig alleen nog maar lange rokken dragen, ik ken ze iig niet eens meer. Alles is nu 3/4 ofzo.

paar jaar geleden waren lange rokken ook erg mode, van die strakke lange rokken zeg maar, met split aan de zijkanten..toen zag je bijna alle refo's er mee lopen

maar refo's dragen vanuit een andere intentie rokken(tegenwoordig)..het is meer een traditioneel iets van rok is vrouwenkleding..maar als je het vanuit die intentie bekijkt dan klopt het niet meer..er zijn nu namelijk genoeg super vrouwelijke broeken, ik bedoel een mannen pantalon of een vrouwen pantalon heeft een heel ander model..maar toch is de rok de traditie gebleven
rokken worden niet gedragen om de zedigheid, want je ziet genoeg korte rokjes inderdaad..dat vind ik persoonlijk heel erg vaag...een lange pantalon met iets erover ziet er zoveel netter uit dan...maar goed
op reformatorische scholen mag je dus niet een jurkje dragen op de knie over een broek of legging..want wat eronder zit is een broek..dus zonder die broek zou het wel mogen ](*,)
Kan ik niet echt met mn verstand bij, maar ik ben niet de enige..vele andere Christenen snappen dat ook niet...en het is geen aanval op de refo's hier, want ik denk dat velen het hier ook niet snappen..het zijn de regels van de school..en broek is een broek ookal draag je het onder een jurkje

ik draag lange rokken/jurken, omdat het de vorm van de benen bedekt...en verder draag ik ook wel broeken met iets langs erover op de knieen of erover

Ik ben het tot op zekere hoogte wel met jouw argument eens.
Maar... wat ik niet begrijp is volledig bedekte islamitische meisjes met kilo´s make-up op. Daar kan ik met mijn verstand weer niet bij. Dat is toch echt (onnodig) aandacht vestigen op je uiterlijk.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 apr 2009 10:17

Morgen maar eens gaan kijken naar nieuwe schoenen, heb maar 2 paar voor de zomer, waarvan 1 paar bruine die ik nergens meer onder kan... De andere zijn goudkleurig, geen gezicht onder rood, grijs, roze, etc dus. 8)
Afbeelding

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 16 apr 2009 12:01

marjo schreef:
maryem schreef:
MissF schreef:Ik vind hele lange jurken en rokken supergaaf, maar zeer onhandig. Dus ik heb er wel een paar, maar ik draag ze eigenlijk zelden. Maar ze zijn nu zat te krijgen. Maarre...volgens mij zijn er nog zeer weinig refo's die tegenwoordig alleen nog maar lange rokken dragen, ik ken ze iig niet eens meer. Alles is nu 3/4 ofzo.

paar jaar geleden waren lange rokken ook erg mode, van die strakke lange rokken zeg maar, met split aan de zijkanten..toen zag je bijna alle refo's er mee lopen

maar refo's dragen vanuit een andere intentie rokken(tegenwoordig)..het is meer een traditioneel iets van rok is vrouwenkleding..maar als je het vanuit die intentie bekijkt dan klopt het niet meer..er zijn nu namelijk genoeg super vrouwelijke broeken, ik bedoel een mannen pantalon of een vrouwen pantalon heeft een heel ander model..maar toch is de rok de traditie gebleven
rokken worden niet gedragen om de zedigheid, want je ziet genoeg korte rokjes inderdaad..dat vind ik persoonlijk heel erg vaag...een lange pantalon met iets erover ziet er zoveel netter uit dan...maar goed
op reformatorische scholen mag je dus niet een jurkje dragen op de knie over een broek of legging..want wat eronder zit is een broek..dus zonder die broek zou het wel mogen ](*,)
Kan ik niet echt met mn verstand bij, maar ik ben niet de enige..vele andere Christenen snappen dat ook niet...en het is geen aanval op de refo's hier, want ik denk dat velen het hier ook niet snappen..het zijn de regels van de school..en broek is een broek ookal draag je het onder een jurkje

ik draag lange rokken/jurken, omdat het de vorm van de benen bedekt...en verder draag ik ook wel broeken met iets langs erover op de knieen of erover

Ik ben het tot op zekere hoogte wel met jouw argument eens.
Maar... wat ik niet begrijp is volledig bedekte islamitische meisjes met kilo´s make-up op. Daar kan ik met mijn verstand weer niet bij. Dat is toch echt (onnodig) aandacht vestigen op je uiterlijk.

Wat bedoel je met kilo's make-up dan? ik zie eigenlijk niet vaak gehoofddoekte meiden met duidelijke lippenstift, oogschaduw etc..ja soms zie ik het wel..maar dat zijn dan ook de meiden die de hoofddoek niet juist dragen
zwarte khol bij de ogen zie je weer wel , maar dat is omdat het goed voor je ogen zou zijn volgens de overleveringen..mannen gebruiken het ook soms
Maar als vrouw moet je het niet te dik doen natuurlijk anders val je erg op

Ik gebruik zelf altijd een heel klein beetje kholpotlood, en soms een klein beetje minerale poeder als dat nodig is...maar dat zie je niet eens..verder niet..de kunst van het mooi opmaken is toch juist dat je het niet ziet :)
Je hoort er ook niet opgemaakt uit te zien dat je een schilderij lijkt..want dan heeft de hoofddoek inderdaad geen nut meer..en is ook niet handig als je wassing moet doen voor het bidden..dan moet je die mascara lagen..en dikke laag foundation er eerst afpoetsen(anders bereikt het water je huid niet)..je mag wel bidden met make-up op..maar dan moet het wel na de wassing zijn.

Maar juist in sommige Arabische landen, dragen de vrouwen echt veel make-up vooral op tv dan..ga de nieuwslezeressen en soaps van bv Al-Jazeera(de meeste dragen geen hoofddoek) maar eens vergelijken met die van Nederland....echt een groot verschil

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 apr 2009 12:06

Het viel mij op, dat Turken in Turkije veel 'moderner' (is niet helemaal het goede woord, maar weet ff geen ander) zijn dan de Turken in Nederland. Onze reisgids daar, een in Nederland geboren Turk die inmiddels alweer 13 jaar in Turkije woonde, gaf ook aan, dat het in Turkije verboden is om, bijv. op school, een hoofddoek te dragen.
Ik ben inmiddels 2 keer op vakantie geweest in Turkije, één keer aan de Rivièra en één keer aan de westkust bij Bodrum. Ik heb daar in de twee weken dat we er waren geen één lang kledingstuk of hoofddoek gezien.
In Nederland zijn moslims op één of andere manier orthodoxer in hun geloof(sbeleving) dan in het land van oorsprong, zo vertelde onze reisgids ons ook.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 apr 2009 14:01

Even los van de lopende discussie vertellen wat ik gekocht heb voor de bruiloft van 'n vriendin :): we zijn maandag naar Rosada geweest (was daar echt druk zeg!) en daar heb ik een off-white jasje met driekwartmouwtjes gekocht met zwarte accenten (achterkant kraag, die je dan rechtop zet - is een rondlopende reverkraag; de stoffen ceintuur is aan één kant zwart); daaronder draag ik dan een zwart topje met een kantrandje; op een zwart rokje met soort stolpplooitjes. Echt superchique, mooi stofje ook (met zijde erin). En daarom heb ik er deze schoenen bij besteld. :D
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 16 apr 2009 14:35

Daphne schreef:Het viel mij op, dat Turken in Turkije veel 'moderner' (is niet helemaal het goede woord, maar weet ff geen ander) zijn dan de Turken in Nederland. Onze reisgids daar, een in Nederland geboren Turk die inmiddels alweer 13 jaar in Turkije woonde, gaf ook aan, dat het in Turkije verboden is om, bijv. op school, een hoofddoek te dragen.
Ik ben inmiddels 2 keer op vakantie geweest in Turkije, één keer aan de Rivièra en één keer aan de westkust bij Bodrum. Ik heb daar in de twee weken dat we er waren geen één lang kledingstuk of hoofddoek gezien.
In Nederland zijn moslims op één of andere manier orthodoxer in hun geloof(sbeleving) dan in het land van oorsprong, zo vertelde onze reisgids ons ook.

hmm tja dan noem je ook turkije..turkije
is toch ook geen Islamitisch land, dan is Nederland Islamitischer te noemen..er wonen wel veel moslims..maar ook heel veel niet-moslims..of beter gezegd mensen die zich wel moslim noemen qua cultuur maar qua geloof niet gelovig zijn
In turkije mag je niet met hoofddoek naar school, of werken etc..er is daar een sterke scheiding van kerk en staat
De Christenen in Turkije zien er soms bedekter uit dan de moslim daar..je hebt daar een orthodoxe christelijke groep waar de vrouwen echt van die chadors/abaya's dragen net als in Iran bv

Dat er meer Turkse vrouwen in Nederland wel een hoofddoek dragen en jonge meiden heeft er meer mee te maken dat het in Nederland wel mag..niet voor niks trekken veel praktiserende Turken weg uit Turkije en gaan bv in Egypte wonen

Ik vind een hoofddoek totaal niet orthodox, het is gewoon een zaak wat overduidelijk in de Koran staat, in meerdere versen, dat je een sluier moet dragen wat tot over de boezem bedekt.
Dus een hoofddoekje naar achteren en dat je dan de vorm van je borsten ziet is dus ook geen hoofddoek..het gaat niet alleen om het haar natuurlijk
Ik ken wel moslima's zonder hoofddoek, maar dat zij geen hoofddoek dragen betekend niet dat zij vinden dat het niet hoeft..velen willen het wel dragen maar zijn er nog niet aan toe, en vinden het moeilijk om te dragen om bepaalde redenen..bv omgeving, ijdelheid
Ik droeg ook eerst geen hoofddoek maar vond wel dat een moslima dit behoort te dragen, zoiezo bij het gebed moet je ook je hoofddoek dragen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 16 apr 2009 15:19

LeChat schreef:we zijn maandag naar Rosada geweest (was daar echt druk zeg!)

Daar waren wij ook maandag, maar helaas niets leuks kunnen vinden. Grappig dat jij zo geslaagd bent!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 apr 2009 16:02

Maryem, is de sociale druk in een moslimgemeenschap dan niet hoog dat je 'gedwongen' wordt om toch zo snel mogelijk een hoofddoek om te doen? Vooral omdat het in de Koran staat dat vrouwen een hoofddoek moet dragen, wordt je dan als moslima niet buitengesloten oid wanneer je gen hoofddoek op doet? Was even benieuwd hiernaar.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 apr 2009 17:19

Daatje123 schreef:

Daar waren wij ook maandag, maar helaas niets leuks kunnen vinden. Grappig dat jij zo geslaagd bent!

Hier in de buurt is niemand positief over Rosada wij vinden het ook helemaal niks

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 apr 2009 17:35

liefie schreef:
Daatje123 schreef:

Hier in de buurt is niemand positief over Rosada wij vinden het ook helemaal niks

Nou, ik had de moed ook al bijna opgegeven hoor. Ze hebben er vooral veel spijkerbroekenwinkels enzo, niet mijn ding. Als één van de laatsten gingen we naar Turnover en daar heb ik dit leuke setje dus gevonden.
De uitstraling van Rosada is wat 'gezelliger' (voorzover dat kan) dan van Batavia Stad (meer winkelstraat-achtig), maar in Batavia Stad hebben ze (veel) meer keus in mijn smaak. Daar heb je bijv. ook een winkel van Mexx en van Esprit, dat soort winkels mis ik in Rosada. We waren er maandag voor het eerst en ik weet niet of we er weer snel heen gaan hoor, ondanks dat ik deze keer zo leuk geslaagd ben. Die kans is volgens mij behoorlijk klein... dan kun je beter naar Antwerpen gaan ofzo.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”