Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:Maar volgens mij bediscuseren we hier de homosexualiteit in het algemeen. En dan is het best mogelijk om een uitspraak te doen, of dat zondig is of niet.
DesertRose schreef:- Het huwelijk is in zichzelf veel. Het huwelijk schaduwt niet alleen liefde, trouw en kennis van God af, maar schaduwt ook de gemeenschap af tussen Christus en Zijn Kerk. dat lees je dan net niet in Hosea, maar wel in het Hooglied.
En het huwelijk sluit daardoor dus een homofile relatie uit. Christus is een jaloerse man (met eerbied gesproken), Hij wil niet dat zijn bruid een ander liefheeft. Hij wil ook niet dat zijn bruid een andere bruid liefheeft. Het is enkel Christus en Zijn Bruid. Dat sluit uit: overspel, hoererij, ontrouw, homosexualiteit, ontuchtigheden, ofwel ALLES wat daarvan afwijkt.
DesertRose schreef:Bovendien klopt deze redenering van geen kanten:
De losse onderdelen kunnen dan wel kloppen, maar de conclusie die eruit getrokken wordt klopt echt niet. Want je kan er heel makkelijk invullen dat andere zonden ook zouden mogen.
op zondag werken zou dan mogen, polygamie zou dan mogen, afgoderij zou dan mogen, begeren zou dan mogen.
DesertRose schreef:Bovenstaande is ook een dwaling. Gelovigen dienen de zonde achter zich te laten. trouwen op zichzelf is geen zonde, homorelatie aangaan wel. En dat is het grote verschil tussen het mv-huwelijk en de homorelatie.
Je dient de zonde verre van je te houden. zo veel mogelijk. alle zaken die tegen de huwelijkeis in gaan dien je te bevechten:
- PROBEER altijd 100% liefde voor je partner te hebben (zoals Jezus)
- PROBEER altijd jezelf op te offeren voor je partner (zoals Jezus)
- PROBEER altijd rein te zijn in gedachten, woorden en werken
en zo ook: PROBEER naar het huwelijkse voorbeeld van Christus te leven.
en als je bewust een onbijbelse levensstijl er op nahoud, dan is het een dwaling om te denken dat God dat wil zegenen. God wil echt geen zondige levensstijl zegenen. Dat lees je genoeg in de Bijbel. Kijk maar naar het volk Israel, hoe slecht het met hen ging als je de afgoden weer gingen dienen. En van een van de Klein-Azië-gemeenten staat geschreven, dat er velen overleden zijn, omdat ze het Heilig avondmaal niet goed gebruiken.
God eist een heilig leven. en wij moeten daar als Paulus naar jagen. OF je trouwt, dat houdt hij vrij, maar ALS je trouwd, doe het dan zo goed mogelijk.
NIEMAND kan heilig leven, maar bewust onheilig leven is een grotere zonde, dan te strijden tegen een onheilig leven, en falen.
Ga je daar maar eens in verdiepen, in een heilig leven.
En met dat ik dit zeg, steek ik de hand in eigen boezem.
DesertRose schreef:Neem een voorbeeld aan Meboy, die geeft tenminste toe dat homosexualiteit een zonde is.
DesertRose schreef:Harm-J, bedankt voor je reactie. maar in het laatste gedeelte mis ik, dat je reageerd op de plicht tot heiliging van het leven. zou je dat alsnog willen doen?
Verder valt het me tegen dat je (bijvoorbeeld over het avondmaal) niet schijnt te begrijpen wat ik bedoel/ waarom ik dit noem.
DesertRose schreef:betreffende de spiegel van Christus en Zijn Kerk, het is heel goed om deze spiegel toe te passen, omdat het verklaard, waarom de Bijbel zo streng is tegen alle onhuwelijkse zaken: het beschadigd het beeld van het huwelijk van Christus. dáárom is homosexualiteit verboden.
Dat Christus een man is doet er niet toe. In het Hooglied word de gehele kerk vergeleken bij een vrouw. Dat zou ook niet kloppen als je het strikt neemt.
Neem een voorbeeld aan Meboy, die geeft tenminste toe dat homosexualiteit een zonde is.
DesertRose schreef: Denkertje, het is al vaker genoemd, maar wat betreft dit heb ik de volgende mening:
in de bijbel worden alle uitspattingen van het huwelijk verboden, maar homoseksualiteit in zijn totaliteit.
Harm-J schreef:Probeer eens over de eigen kerkmuren heen te kijken. God laat zich niet in één bepaald kerkgenootschap passen of de regelgeving daarvan. Men zou dan een schoenlepel nodig hebben (groter als de wereld zelf) om Hem passend te krijgen.
Denkertje21 schreef:DesertRose schreef: Denkertje, het is al vaker genoemd, maar wat betreft dit heb ik de volgende mening:
in de bijbel worden alle uitspattingen van het huwelijk verboden, maar homoseksualiteit in zijn totaliteit.
Waar dan?
Noem me dan gewoon één tekst die klip een klaar in gaat tegen een homoseksuele relatie tussen twee gelovige mannen of vrouwen zoals we die heden ten dage kennen... Eéntje maar! Dan heb je mij voor altijd overtuigd...
DesertRose schreef: ik zeg dat homoseksualiteit in zijn geheel word verboden.
De homoseksualiteit wordt verboden. helemaal. klaar. GEEN ENKEL positief woord over homoseksualiteit vind je in de Bijbel, alleen over het huwelijk, en naastenliefde algemeen.
Je komt niet eens door het eerste stuk van de ellende heen. Laat staan dat je ooit aan verlossing en dankbaarheid toekomt...DesertRose schreef:@harmJ,
Je probeert mij nu een schuldgevoel aan te praten. gelukkig kan ik het me af laten glijden, en voel ik me er geen centje schuldiger door, dan dat ik al was.
DesertRose schreef:Waarom kan ik niet gewoon mijn mening over ALGEMENE HOMOSEKSUALITEIT geven, zonder dat er mensen zielig gaan doen?
Dat bevestigd het beeld maar weer.
waar dan
DesertRose schreef:nou, ik zou polygamie eerder goedkeuren dan homorelaties. Daar is véél meer grond voor te vinden in de Bijbel. behalve de scheppingsorde.
DesertRose schreef: h-incest? h-verkrachting? h-pedofilie? h-hoererij?nee, veel simpeler: mannen met mannen. alles dus.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten