wijnand schreef:deut 18:9-12 onder andere gaat over tovernarij en dat het de Heere een gruwel is. Wat is tovernarij? Alles wat bovennatuurlijk is en dat niet gericht is op Gods wil en wat geen verheerlijking brengt aan God.
Goed daar kan ik me in vinden. Jezus zei dat wij allen wonderen zouden doen zoals hij deed. Ter verheerlijking van God uiteraard. Dus je hebt geen bezwaar tegen zijn uitspraak dan zijn we het verder in grote lijnen eens denk ik.
Verder is God een God van liefde (amen) en een God van rechtvaardigheid (amen) en een God van haat (amen). Juist omdat God liefde is, moet Hij haten. Omdat ik van kinderen houd, haat ik kindermisbruik. Omdat ik van God houd, haat ik het als mensen Hem belachelijk maken. Omdat ik van Jezus houd, haat ik de zonde. Omdat ik de waarheid lief heb, haat ik de leugen. Haat op zich is dus niets slechts, je kan zelfs niet bestaan zonder haat (want dan heb je ook niets lief).
Daar geloof ik niets van. Ik haat niets. Maar ik heb wel lief. Ik hou van mijn vrouw, maar als ik zou haten dat ze bij me weg kan gaan dan kan ik haar alleen maar in mijn kelder opsluiten. Terwijl ik vele malen liever heb dat ze bij me weg zou gaan dan dat ik haar in mijn kelder zou opsluiten. Als je liefde als excuus gebruikt om te mogen haten dan is het heel makkelijk om gewoon op haat over te gaan.
Haat leidt tot lijden. Overal waar haat is, ontstaat lijden. En als je liefde als excuus gebruikt is je liefde dus het oorzaak van het lijden. Dan kun je beter niet liefhebben. Want dan kun je die liefde gewoon niet aan.
Christus preekte liefde tegen de verbrokene van harten, maar zei nogal beledigende dingen (= heftige dingen) tegen de farizeërs en schriftgeleerden. Jezus kwam ook om het zwaard te brengen. Jezus ging met een zweep mensen te lijf OP HET TEMPELPLEIN notabene, en gooide hun kramen omver en stuurde de mensen weg en was nogal boos.
Niet op het tempelplein notabene. Maar JUIST op het tempelplein. Waar anders zou geld wisselen hem boos gemaakt hebben?
De Jezus die ik dien is geen 'pussycat' maar een machtige Heer! Hij is ook de rechter van allen.
Snap je wat ik wil zeggen?
Ik hoor je, en ik begrijp je, maar ik denk niet dat ik het honderd procent met je eens ben