sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maryem
Verkenner
Verkenner

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor maryem » 07 apr 2009 14:08

Marie Popelin schreef:
maryem schreef:Het is je plicht als vrouw je aantrekkelijk te maken voor je man toch??(tenminste in de Islam wel) ik zou niet weten wat daar verkeerd aan is...dan ben ik wel geen Christen, maar vanuit Christelijk perspectief lijkt mij daar ook niks mis mee

Nou plicht, plicht..dat klinkt wel erg alsof met moet. :wink: Het is fijn om je mooi te maken voor je geliefde als je daar zin in hebt. Maar daarnaast vind ik dat het andersom ook geldt. Ik vind het prettig als mijn geliefde zich verzorgd en lekker ruikt en een mooie boxershort aan heeft. :)

eh ja sorry beide moeten zich goed verzorgen natuurlijk...en nee het moet niet natuurlijk..maar wil je je huwelijk een beetje leuk houden dan kun je best een beetje je best doen toch

Wat ik bv weer niet snap..vrouwen die zich voor naar buiten heel erg optutten..en strakke uitdagende kleding aandoen..maar zodra ze thuis zijn met hun partner, dan komt de versleten jogging pak tevoorschijn vol vlekken , haar gaat in een slordige knot...het zou eerder andersom moeten zijn..kleed je voor je partner mooi aan..niet dat je erbuiten als een slons moet uitzien..dat niet natuurlijk integendeel..maar om als doel naar buiten te gaan zodat andere mannen je uitdagend vinden, en voor je eigen man kleed je je als een slons..dat vind ik een beetje vreemd

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 apr 2009 14:32

maryem schreef:Wat ik bv weer niet snap..vrouwen die zich voor naar buiten heel erg optutten..en strakke uitdagende kleding aandoen..maar zodra ze thuis zijn met hun partner, dan komt de versleten jogging pak tevoorschijn vol vlekken , haar gaat in een slordige knot...het zou eerder andersom moeten zijn..kleed je voor je partner mooi aan..niet dat je erbuiten als een slons moet uitzien..dat niet natuurlijk integendeel..maar om als doel naar buiten te gaan zodat andere mannen je uitdagend vinden, en voor je eigen man kleed je je als een slons..dat vind ik een beetje vreemd

Ik doe het andersom :wink:

Linde: Volgens mij heb ik je bron afgelopen zaterdag op tv gezien.

Ik hoor van veel mannen dat ze graag hebben dat vrouwen er wat minder sexy bijlopen. Ik vind dat wij vrouwen daar ook zeker rekening mee mogen houden, maar is dat nu echt zo erg mannen onder ons? Wij kunnen het mannen moeilijk maken, begrijp me niet verkeerd, maar ligt het ook niet een beetje aan de mannen zelf?
Ik vind dat je je zeker sexy mag voelen. Het ligt er een beetje aan op welk gebied je dat doet. Ga je met een enorm diep uitgesneden shirtje naar buiten, dan vind ik dat niet kunnen. Maar ik vind dat wanneer iemand er verzorgt uitziet ook wel sexy eruit ziet. Het is meer een zelfverzekerde uitstraling en ik vind dat dat ook zeker mag.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 07 apr 2009 14:40

Ik denk inderdaad, dat als je op een platte lichamelijke manier er sexy uit wilt zien, dat je dan fout bezig bent.
Maar dat als je door je mooi te kleden en jezelf goed te verzorgen, een aantrekkingskracht hebt op het andere geslacht, dat dat zeker wel mag. Of je dat nu sexy noemt of niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2009 14:44

maryem schreef:
Marie Popelin schreef:
maryem schreef:Het is je plicht als vrouw je aantrekkelijk te maken voor je man toch??(tenminste in de Islam wel) ik zou niet weten wat daar verkeerd aan is...dan ben ik wel geen Christen, maar vanuit Christelijk perspectief lijkt mij daar ook niks mis mee

Nou plicht, plicht..dat klinkt wel erg alsof met moet. :wink: Het is fijn om je mooi te maken voor je geliefde als je daar zin in hebt. Maar daarnaast vind ik dat het andersom ook geldt. Ik vind het prettig als mijn geliefde zich verzorgd en lekker ruikt en een mooie boxershort aan heeft. :)

eh ja sorry beide moeten zich goed verzorgen natuurlijk...en nee het moet niet natuurlijk..maar wil je je huwelijk een beetje leuk houden dan kun je best een beetje je best doen toch

Wat ik bv weer niet snap..vrouwen die zich voor naar buiten heel erg optutten..en strakke uitdagende kleding aandoen..maar zodra ze thuis zijn met hun partner, dan komt de versleten jogging pak tevoorschijn vol vlekken , haar gaat in een slordige knot...het zou eerder andersom moeten zijn..kleed je voor je partner mooi aan..niet dat je erbuiten als een slons moet uitzien..dat niet natuurlijk integendeel..maar om als doel naar buiten te gaan zodat andere mannen je uitdagend vinden, en voor je eigen man kleed je je als een slons..dat vind ik een beetje vreemd

haha das net als sommige vrouwen die, als ze eenmaal getrouwd zijn, hun haar er af knippen en een kort kapsel nemen. Zo van, die lange haren heb ik niet meer nodig om een man te versieren :D

Maar goed, als het goed is hoef je er niet altijd maar mooi uit te zien voor je man. Als je een keer een lekker makkelijk zittende trainingsbroek en warme wijde trui aan wil, prima. Je hoeft niet de aandacht van je partner op die manier te wekken. Je wordt ook 's ochtends naast elkaar wakker en dan heb je als vrouw ook geen make up op en je haren netjes zitten. Dus ach... dat iemand 's avonds es relaxte kleren aan heeft vind ik niet zo gek.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 apr 2009 14:56

Mmm...ik heb ook mijn haar een stuk korter geknipt na ons trouwen, maar dat was wel op verzoek van mijn man hoor!! :( En ik heb gigantisch spijt!!!! #-o
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 07 apr 2009 15:04

ja daarom is er een verschil tussen mooi en sexy

ookal kleed je je bedekt het kan er evengoed mooi uitzien...maar is het weer niet uitdagend
sexy/uitdagend vind ik toch echt hele strakke kleding waarin je figuur helemaal uitkomt..en een decolete...met daarbij losse haren
en ordinair is weer als het over de top sexy is(dan is het eigenlijk ook niet meer sexy) witgeblondeerde haren..te zware make-up..lak leren kleding...ulgh
Laatst gewijzigd door maryem op 07 apr 2009 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 07 apr 2009 15:12

toch zou ik er wel moeite mee hebben hoor als ik getrouwd was..zou elke ochtend zorgen(proberen) dat ik eerder dan hem wakker ben..zodat ik me haar even kan fatsoeneren, wat water over mijn gezicht..tandjes poetsen of kauwgompje nemen ..ik voel me echt rot als ik het idee heb dat ik er niet uit zie :lol:
maar goed ik denk dat meerdere vrouwen en ook mannen dit hebben als ze voor het eerst bij elkaar gaan wonen..later krijg je er meer schijt aan, en ben je meer vertrouwder met elkaar

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 apr 2009 15:35

maryem schreef:toch zou ik er wel moeite mee hebben hoor als ik getrouwd was..zou elke ochtend zorgen(proberen) dat ik eerder dan hem wakker ben..zodat ik me haar even kan fatsoeneren, wat water over mijn gezicht..tandjes poetsen of kauwgompje nemen ..ik voel me echt rot als ik het idee heb dat ik er niet uit zie :lol:
maar goed ik denk dat meerdere vrouwen en ook mannen dit hebben als ze voor het eerst bij elkaar gaan wonen..later krijg je er meer schijt aan, en ben je meer vertrouwder met elkaar

Ik neem aan dat je dat in je verkeringstijd al wel een keertje meemaakt? Ik iig wel hoor ;)
Als ik niet lekker ben en mn vriend komt 's avonds, dan zie ik er ook niet uit en heb dan ook niks aan mn uiterlijk gedaan ;)
Als hij eens een keer bij mij slaapt, zie ik er 's morgens ook niet uit, als ik net uit mn bed kom rollen, maar dat boeit me echt niet :wink: Hij weet hoe ik er óók uit kan zien, dus.... :P
Ennuh...Als ik getrouwd was, zou ik lekker zolang mogelijk naast hem blijven liggen 's morgens, dus niks eerder eruit om me op te tutten :roll: :mrgreen:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2009 15:47

ik hoef me gelukkig niet op te tutten. Alleen een dagcreempje op m'n gezicht en klaar is keessie. :-oo

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 apr 2009 15:51

Als wij gaan trouwen, ga ik echt niet eerder mijn bed uit om mij te fatsoeneren. Zou dan om 5 uur op moeten :shock: . Bovendien vind ik dat hij ook met mij getrouwd is als ik er even niet uitzie een dag. Ik heb al jaren geprobeerd om mezelf anders voor te doen voor anderen, maar bij mijn vriend mag ik mezelf zijn of ik nu een bad hair day heb of niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2009 16:30

maryem schreef:ja daarom is er een verschil tussen mooi en sexy

ookal kleed je je bedekt het kan er evengoed mooi uitzien...maar is het weer niet uitdagend
sexy/uitdagend vind ik toch echt hele strakke kleding waarin je figuur helemaal uitkomt..en een decolete...met daarbij losse haren
en ordinair is weer als het over de top sexy is(dan is het eigenlijk ook niet meer sexy) witgeblondeerde haren..te zware make-up..lak leren kleding...ulgh

Hm kweenie, een strakke broek hoeft nou ook weer uitdagend te zijn. En als ik op het strand ligt denk ik ook weer niet: Al die uitdagende mensen hier. Lage decolleté's is een iets ander verhaal. Als een meisje bukt en je kan alles zien hangen moet ze toch eens nadenken of dat zo handig is.

maryem schreef:toch zou ik er wel moeite mee hebben hoor als ik getrouwd was..zou elke ochtend zorgen(proberen) dat ik eerder dan hem wakker ben..zodat ik me haar even kan fatsoeneren, wat water over mijn gezicht..tandjes poetsen of kauwgompje nemen ..ik voel me echt rot als ik het idee heb dat ik er niet uit zie :lol:

Je bent duidelijk nog niet getrouwd. Ik denk dat het voor die tijd al wel over is. Denk je nou echt dat het vertrouwder worden met elkaar pas na het trouwen begint te komen? Als het goed is ben je dat al wel eerder. Sowieso, hij heeft precies het zelfde. Niemand heeft een geweldige adem 's ochtends vroeg, niemand wordt wakker met zijn haar helemaal in model etc. Hij ook niet.

Liefde is van elkaar houden, ook als je 's ochtends wakker wordt met geen superfrisse adem, je hoor door de war, je pukkeltjes niet weggewerkt met make-up... Staat er niet geschreven: Liefde bedekt tal van ongerechtigheden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 apr 2009 16:53

linde schreef:uit onderzoek is gebleken dat 70% van de nederlandse mannen zich niet aantrekkelijk voelt...ik kan de bron hier niet posten want dat wordt denk ik voor 90% van de rw gebruikers geblokkeerd :wink:

Overigens snap ik niet waar die - als je iemand aantrekkelijk vind dan zal je hem wel gelijk willen bespringen- ideeen vandaan komen, net of je als vrouw bij elke aantrekkelijke/sexy man direct ook meer wil (en dat geldt voor mannen natuurlijk net zo)

Haha dan hoor ik bij de goede 30% 8) En inderdaad als mensen iemand die ze mooi vinden direct willen bespringen dan ligt dat meer aan hun zieke geest dan andersom. Ik kan best genieten als ik een mooie vrouw of man langs zie lopen, dan denk ik 'wat een mooie vrouw/man', zonder daar direct seks mee te moeten of willen hoor :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 apr 2009 17:03

Inderdaad, ik denk dat we uit moeten kijken dat we niet te veel gaan generaliseren, uit bovenstaande reacties worden veel vooroordelen al ontkracht.
Daarbij is sexy ook duidelijk niet hetzelfde als ordinair, sexy kan ook heel mooi zijn, te laag uitgesneden truitjes enzo vind ik ordinair en zeker niet mooi.

Wat dat nafluiten van mannen betreft, daar heb ik niet zoveel moeite mee. Je moet je realiseren dat het ook gedrag in een groep is, of het bewust in stand houden van een vooroordeel. En daarbij: blijkbaar vinden ze je de moeite waard om naar te fluiten, je kunt het dus ook als een compliment opvatten ;)
En nee, ik loop er nooit echt bloot bij en ik word wél nagefloten, dus dat vooroordeel kunnen we ook uit de weg ruimen ;)

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 07 apr 2009 18:41

ik heb met de mensen om mij heen de bijbel er naast gehouden. ik vind het namelijk belangrijker wat de bijbel er over zegt! en iedereen geeft hier zijn mening wat natuurlijk goed is, alleen er is bijna niemand die zegt de bijbel die zegt dat of dat! iedereen zegt hier wat zij er van vinden! over kleding is de bijbel duidelijk. dus niet sexy of uitdagend! over sexy voelen ligt er aan wat je doet met dat gevoel?!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 apr 2009 18:45

meisje20 schreef:ik heb met de mensen om mij heen de bijbel er naast gehouden. ik vind het namelijk belangrijker wat de bijbel er over zegt! en iedereen geeft hier zijn mening wat natuurlijk goed is, alleen er is bijna niemand die zegt de bijbel die zegt dat of dat! iedereen zegt hier wat zij er van vinden! over kleding is de bijbel duidelijk. dus niet sexy of uitdagend! over sexy voelen ligt er aan wat je doet met dat gevoel?!

Ok, leuk dat jij invult voor de mensen dat die niet kijken, lezen in de bijbel wat die er over zegt. Ik vraag mij af welke teksten jij over kleding in de bijbel gevonden hebt, dan wel opgezocht hebt?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”