Michael schreef:@Tante en @DesertRose, volgens mij zijn de bezwaren in de bijbel gebaseerd op de onnatuurlijke fysieke daad. De relatie tussen David en Jonathan is nooit afgekeurd en zelfs bezongen. Ze hadden elkaar meer lief dan de vrouwen. Ze deden alles samen. Vochten harder dan leeuwen en waren sneller dan adelaars. En toen een stierf was de ander gebroken. Frequent worden ze in de bijbel als 1 benoemd. Ze zoenden elkaar, ze huilden samen, David kleede zich uit en kleedde Jonathan in zijn kleding en pantser. En als ze samen op militaire excursies gingen kun je er donder op zeggen dat ze onder de zelfde deken sliepen. Soldaten doen dat nou eenmaal als het koud wordt. Het is praktisch, warm, maar niet perse sexueel.
Er staat voor zover ik weet nergens dat ze sex hadden. Er staat voor zover ik weet ook nergens dat ze dat niet hadden. Maar het lijkt me duidelijk dat tot op dat specifieke discussie punt de relatie tussen hen door de bijbel goed gekeurd is. Wat denken jullie over dit specifieke voorbeeld van een relatie gebaseerd op intense liefde tussen twee mannen? En zou dit bruikbaar zijn als gedrags patroon voor moderne homo's?
David en Jonathan waren gewoon hele goede vrienden. Toen David later Bathseba echter zag, viel hij als een blok voor haar. Dat zie een homo nog niet zo gauw doen.
Blijkbaar heeft die vriendschap tussen David en Jonathan niets met het onderwerp van deze draad van doen.