Graag wil ik hier op reageren.
Ik slik zelf ook antidepressiva nu voor 6 maanden en heb nu weer voor de aankomende 2 maanden medicijnen meegekregen.
Wij hebben dit uitgezocht vanwege onze overwegingen om anticonceptie te gebruiken of nfp.
Wij hebben na deze gegevens uitgezocht te hebben duidelijk gekozen voor anticonceptie omdat wij door gebed en in geloof geloven dat wij van God ook verantwoordelijkheid en verstand hebben gekregen om een overweging te maken.
De kans is duidelijk aanwezig met antidepessiva en zwanger worden/ kinderen krijgen is dat de kinderen een aangeboren hartafwijking hebben wat inhoud; ventrikelsepumdefecten.
Dit houd het volgende in;
Er zitten gaten in de wanden die het hart in linker en rechter helften verdelen, de kinderen hebben als gevolg hiervan, dat de bloedstroom van de longen naar het hart verkort, het zuurstofrijke bloed word dan weer terug gepompt naar de longen in plaats van naar de rest van het lichaam met als gevolg daarvan dat de hoeveelheid bloed in de bloedvaten van de longen toeneemt en het babytje kortademig/ benauwd word, slecht drinkt, erg transpireert en soms slecht groeit hierdoor.
Dit kan in de meeste gevallen wel na de geboorte met een hartoperatie worden geopereerd.
Verder als je in het laatste trimester antidepresiva slikt raakt de baby verslaafd, wat na de geboorte afkickverschijnselen geeft zoals erg prikkelbaar, hard huilen, slecht drinken, spanning op spieren, hoge bloeddruk, schokken en trillen.
Deze verschijnselen treden op binnen 1 tot 3 dagen en duren zo ongeveer 7 tot 14 dagen.
Je word verzocht om in het ziekenhuis te bevallen zodat ze na de geboorte bij een hartafwijking gelijk zuurstof kunnen toedienen en de middelen hebben mocht het misgaan om evt te reanimeren e.d.
Ook houden ze je jouw en je baby ter controle in het ziekenhuis om eventuele afkickverschijnselen te kunnen observeren bij je babytje.
Na dit alles hebben wij besloten om anticonceptie te gebruiken, dit wil je, je kindje niet aandoen door iets wat jij slikt.
Als jij je voeding en je gezondheid in acht heb genomen en je krijgt een gehandicapt kindje, weet je dat dit de weg van God is, maar als ik dit krijg door medicijnen slikken, vind ik dit zeer onverstandig en onverantwoordelijk van mezelf.
gr. happy mom
(klinkt niet echt happy dit verhaal maar op dit ogenblik is mijn depr redelijk stabiel en hoop ik een happy mom te kunnen zijn)