Antidepressiva

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

happy mom
Mineur
Mineur

Re: antidepressiva

Berichtdoor happy mom » 18 mar 2009 20:35

Graag wil ik hier op reageren.
Ik slik zelf ook antidepressiva nu voor 6 maanden en heb nu weer voor de aankomende 2 maanden medicijnen meegekregen.
Wij hebben dit uitgezocht vanwege onze overwegingen om anticonceptie te gebruiken of nfp.
Wij hebben na deze gegevens uitgezocht te hebben duidelijk gekozen voor anticonceptie omdat wij door gebed en in geloof geloven dat wij van God ook verantwoordelijkheid en verstand hebben gekregen om een overweging te maken.

De kans is duidelijk aanwezig met antidepessiva en zwanger worden/ kinderen krijgen is dat de kinderen een aangeboren hartafwijking hebben wat inhoud; ventrikelsepumdefecten.
Dit houd het volgende in;
Er zitten gaten in de wanden die het hart in linker en rechter helften verdelen, de kinderen hebben als gevolg hiervan, dat de bloedstroom van de longen naar het hart verkort, het zuurstofrijke bloed word dan weer terug gepompt naar de longen in plaats van naar de rest van het lichaam met als gevolg daarvan dat de hoeveelheid bloed in de bloedvaten van de longen toeneemt en het babytje kortademig/ benauwd word, slecht drinkt, erg transpireert en soms slecht groeit hierdoor.
Dit kan in de meeste gevallen wel na de geboorte met een hartoperatie worden geopereerd.

Verder als je in het laatste trimester antidepresiva slikt raakt de baby verslaafd, wat na de geboorte afkickverschijnselen geeft zoals erg prikkelbaar, hard huilen, slecht drinken, spanning op spieren, hoge bloeddruk, schokken en trillen.
Deze verschijnselen treden op binnen 1 tot 3 dagen en duren zo ongeveer 7 tot 14 dagen.

Je word verzocht om in het ziekenhuis te bevallen zodat ze na de geboorte bij een hartafwijking gelijk zuurstof kunnen toedienen en de middelen hebben mocht het misgaan om evt te reanimeren e.d.
Ook houden ze je jouw en je baby ter controle in het ziekenhuis om eventuele afkickverschijnselen te kunnen observeren bij je babytje.

Na dit alles hebben wij besloten om anticonceptie te gebruiken, dit wil je, je kindje niet aandoen door iets wat jij slikt.
Als jij je voeding en je gezondheid in acht heb genomen en je krijgt een gehandicapt kindje, weet je dat dit de weg van God is, maar als ik dit krijg door medicijnen slikken, vind ik dit zeer onverstandig en onverantwoordelijk van mezelf.

gr. happy mom
(klinkt niet echt happy dit verhaal maar op dit ogenblik is mijn depr redelijk stabiel en hoop ik een happy mom te kunnen zijn)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 mar 2009 11:05

Mee eens, happy mom! En sterkte ermee!
Ik heb idd ook de pil geslikt als anticonceptie, toen ik nog AD slikte. Toen ik dat helemaal afgebouwd had, ben ik een tijdje later met de pil gestopt. Ik wilde idd ook het risico niet lopen dat er iets met het kindje zou zijn, je zou je je leven lang toch schuldig voelen!!

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 19 mar 2009 13:58

toch fijn om te lezen dat andere mensen ook last hebben van depressiviteit,
als is het niet fijn voor de mensen zelf, ik vind het fijn om te weten dat ik hierin niet alleen ben.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 19 mar 2009 18:14

ik heb ook jaren ad geslikt. sinds mijn trouwen in combinatie met de pil, ivm het risico.
Vorig jaar met allebei gestopt/afgebouwd en nu zwanger en behoorlijk depressief toch willen ze en wij ook nog niet aan ad weer beginnen, nu eerst met praten zien op te lossen.
Sterkte iedereen!!

*Annette*
Majoor
Majoor

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 19 mar 2009 18:45

Veel sterkte Petra 8>)! Moelijk voor je! Hopelijk mogen de gesprekken je helpen.

@ Lenny; Hoe gaat het inmiddels? Gaan de gesprekken nu wat beterder met je psych?

@ Maneah; Slik je nu toch AD, of overwogen om het niet te doen?
Wat de toekomst brengen moge........

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 mar 2009 19:08

Sterkte Petra!..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 19:45

happy mom schreef:De kans is duidelijk aanwezig met antidepessiva en zwanger worden/ kinderen krijgen is dat de kinderen een aangeboren hartafwijking hebben wat inhoud; ventrikelsepumdefecten.
Dit houd het volgende in;
Er zitten gaten in de wanden die het hart in linker en rechter helften verdelen, de kinderen hebben als gevolg hiervan, dat de bloedstroom van de longen naar het hart verkort, het zuurstofrijke bloed word dan weer terug gepompt naar de longen in plaats van naar de rest van het lichaam met als gevolg daarvan dat de hoeveelheid bloed in de bloedvaten van de longen toeneemt en het babytje kortademig/ benauwd word, slecht drinkt, erg transpireert en soms slecht groeit hierdoor.
Dit kan in de meeste gevallen wel na de geboorte met een hartoperatie worden geopereerd.
ik had het idd ook, een klein gaatje in m'n hart maar weet niet of ik hieraan geopereerd bent, heb het nooit ook nagevraagd ofzo. Had wel wel benauwd (heb ook astma) dus wat je zegt komt wel overeen met mijn babyverhaal dat mijn moeder dus ook ad heeft geslikt toen ze zwanger was van mij.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 19 mar 2009 20:21

Happy mom en Petra, wat 'n moeilijke situaties zeg! Sterkte allebei!

@ Annette.. Ik slik geen AD. Volgens de nieuwe arts (waar ik nu in behandeling ben) is de oorzaak lichamelijk.
Al moeten onderzoeken dat nog uitwijzen.
Maar goed, ik ga in ieder geval niet zomaar AD slikken als er geen (duidelijke) diagnose gesteld is.
Hoe gaat 't inmiddels met jou?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 20 mar 2009 08:26

hoi kwebbel,
een klein gaatje in je hart daar hoef je niet altijd aan geopereerd te worden,
zolang een baby in de baarmoeder zit heeft hij ook een gaatje in zijn hart.
Er zit een gaatje tussen de boezems van het hart.
Voor de geboorte werken de longetjes niet, de zuurstof gaat via de navelstreng.
Door het gaatje gaat het zuurstofrijkbloed van de rechter naar de linkerboezem.
Na de geboorte gaat dit dicht omdat het tussenschotje sluit.

Bij een aantal kinderen sluit dit niet gelijk waardoor ze opstartproblemen hebben als baby, maar naarmate ze ouder worden groeit dit vanzelf dicht, maar deze kinderen staan wel vaak onder controle in het ziekenhuis.

De gevolgen van ad als je zwanger bent is dat dit gaatje niet de normale grootte heeft, maar er meerdere gaten of een groot gaatje zit die dus in de meeste gevallen niet door groei en ontwikkeling zich alsnog sluit.
Daarom moeten deze kindjes geopereerd worden.
Wel fijn voor jouw en zeker voor jouw ouders toentertijd dat je niet geopereerd hoefde te worden.

Ik hoop dat je begrijpt hoe het een beetje ligt.
@petra85 ik wens je veel sterkte en Gods zegen toe, om dit vol te houden voor je kindje,
zelf heb ik ervaren dat je echt veel kan dragen vanuit je moederliefde voor je kleine in je buik.
veel sterkte toegewenst, en ik hoop dat het op andere manieren zoals gesprekken etc beter met je mag gaan.

gr happy mom

*Annette*
Majoor
Majoor

antidepressiva

Berichtdoor *Annette* » 31 mar 2009 16:45

Verwijderd
Laatst gewijzigd door *Annette* op 11 jul 2012 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 31 mar 2009 17:31

Annette: pfft moeilijk he? Ik zou als ik jou was toch je psych bellen, daar zijn ze voor! Tis een moeilijke stap om te zeggen dat het niet gaat, maar dan wordt er wel aan gewerkt!

Dank je Happy mom !

T gaat hier met ups en veel downs ( nog steeds), ik vindt het erg moeilijk om dit te accepteren.

Sterkte iedereen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 31 mar 2009 17:48

Sterkte voor alle mensen die AD moeten slikken of depressief zijn! 8>)
Gelukkig kan ik het met valeriaantabletjes af...

*Annette*: bel wel de psychiater... daar zijn ze voor! Waarschijnlijk gaat het even goed en dan weer niet.
Petra: Sterkte om het vol te houden, doe het voor jullie kindje!

Enne... (misschien makkelijk gezegd :oops: ) maar ik weet uit ervaring dat accepteren het genezingsproces bevorderd, hoewel ik me ècht voor kan stellen dat het heel moeilijk is als je depressief bent.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 mar 2009 18:19

Sterkte Petra!!
Wat naar zeg dat je nu toch in de zwangerschap weer zo down bent geworden.
Jullie hadden waarschijnlijk vol goede moed je ingezet om zwanger te worden omdat jij je goed voelde en
omdat jullie graag een kindje willen, dan krijg je alsnog weer dat depressieve gevoel.
Nogmaals sterkte!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 mar 2009 18:26

Wat een nare verhalen allemaal... :(

@Annette: Het klinkt misschien 'zwaar', maar zou het niet beter zijn als je je een tijdje liet opnemen? Lijkt me een heel moeilijke beslissing, maar misschien helpt het je wel om makkelijker met je situatie om te gaan.

Sterkte allemaal!
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 31 mar 2009 19:42

Tuinfluiter: idd omdat het zo goed ging ben ik gestopt,we wilden graag een kindje. Sinds ik zwanger ben komt het in alle hevigheid terug, tis echt zo moeilijk....eerst al dat overgeven en nu dit. Al die hormonen daar gooien ze het nu op. Tis nu ook alleen te behandelen met praten, medicijnen vinden ze en wij geen optie.

Ndw ik weet het dat accepteren heel belangrijk is maar dat is zo moeilijk..........

Terug naar “Archief”