kirdneh schreef:hettys schreef:Hoe rijm je dat met Genesis 10, waar nakomelingen van Noach zich direct verspreiden?
Waar staat dat ze zich direct verspreidde, in de bijbel.
Dat zeg ik.
Moderator: Moderafo's
kirdneh schreef:hettys schreef:Hoe rijm je dat met Genesis 10, waar nakomelingen van Noach zich direct verspreiden?
DesertRose schreef:- met DNA worden wel meer verkeerde conclusies getrokken met de evolutionistische bril op
hettys schreef:kirdneh schreef:hettys schreef:Hoe rijm je dat met Genesis 10, waar nakomelingen van Noach zich direct verspreiden?
Dat zeg ik.
DesertRose schreef:Stel: er word een fossiel gevonden, in een aardlaag waar hij volgens de evolutie niet in hoort te zitten. wat gebeurt er dan? dan gaat men net zo lang redeneren, totdat óf de evolutietheorie aangepast is, óf er ineens andere omstandigheden zijn, waardoor het wel weer klopt, maar nooit zal men de evolutietheorie terzijde leggen als onwaar, wát de feiten dan ook zullen zeggen.
(nee hier heb ik geen bron voor, dit is speculeren)
hettys schreef:Hoe rijm je dat met Genesis 10, waar nakomelingen van Noach zich direct verspreiden?
kirdneh schreef:hettys schreef:kirdneh schreef: Waar staat dat ze zich direct verspreidde, in de bijbel.
Dat zeg ik.
Nou dan is dit ook weer opgelost, niet conform schrift dus.
hettys schreef:
En weer demonstreer je en public dat je gewoon mijn reactie niet gelezen hebt. In Genesis 10 staat beschreven hoe Noach's nakomelingen zich verspreiden. Er is er één bij die Babel sticht en dat is Nimrod, de achterkleinzoon van Noach. Van de andere nakomelingen staat ook beschreven waar ze ongeveer naar toe gaan.
hettys schreef:Archeologisch gezien werd de toren van Babel gebouwd rond 600 voor Chr, een trapvormige toren waarmee men de hemel wilde bereiken. Heden ten dage weten we dat we met een gebouw niet de hemel kunnen bereiken, en ook dat God niet hoeft af te dalen om te kijken wat mensen uitvoeren. Een mythe dus, maar wel een hele mooie.
Mortlach schreef: en dat is weer een aanwijzing dat die theorie gewoonweg klopt.
Mortlach schreef:DesertRose schreef:(...)
Nee, dat is dus niet zo. De evolutie is een model - en een bijzonder elegant model - dat de verscheidenheid aan levensvormen verklaart. Komt er iemand met een eleganter model, dat alle data nóg beter verklaart, dan zal dat model binnen korte tijd het evolutie-model vervangen. (vaak als de oude generatie wetenschappers met emeritaat is).
Maar goed, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de evolutie-theorie niet als onwaar terzijde geschoven wordt, omdat het beschrijft hoe de diversiteit aan leven daadwerkelijk is ontstaan...
Verder klinkt er wel een beetje complot-denken door in je stukje en die toon is mijns inziens niet terecht. Jonge wetenschappers zijn iconoclasten. Ze willen allemaal naam en faam verwerven binnen de wetenschappelijke wereld, en dat doe je niet door een experiment dat de evolutietheorie bevestigd! Het simpele feit is dat ze die theorie maar niet verworpen krijgen, en dat is weer een aanwijzing dat die theorie gewoonweg klopt.
kirdneh schreef:hettys schreef:
En weer demonstreer je en public dat je gewoon mijn reactie niet gelezen hebt. In Genesis 10 staat beschreven hoe Noach's nakomelingen zich verspreiden. Er is er één bij die Babel sticht en dat is Nimrod, de achterkleinzoon van Noach. Van de andere nakomelingen staat ook beschreven waar ze ongeveer naar toe gaan.
Dat was mn vraag niet, mn vraag was: Waar staat dat de nazaten van Noach GELIJK zich verspreiden?
Jouw antwoord was: Dat zeg ik.
hettys schreef:Archeologisch gezien werd de toren van Babel gebouwd rond 600 voor Chr, een trapvormige toren waarmee men de hemel wilde bereiken. Heden ten dage weten we dat we met een gebouw niet de hemel kunnen bereiken, en ook dat God niet hoeft af te dalen om te kijken wat mensen uitvoeren. Een mythe dus, maar wel een hele mooie.
Jij concludeerd dat het een mythe is omdat een gebouw niet de hemel kon bereiken?
Allereerst waren de mensen die suggereerden dat dat kon, niet God.
God kan inderdaad af dalen naar de mensen, zoals bv bij mozes.
DesertRose schreef:- áls de evolutietheorie niet zou kloppen, zou dat wel geclaimt worden door een iconoclast (ik kende het woord nog niet)
Ok. maar, hoe zit het dan met wetenschappen als de psychologie, de archeologie, de antroposofie, de rechtswetenschappen, de enzenzenz. Ik denk, dat áls zij een feit concluderen, dat zij dan uitgaan van de evolutietheorie. (mocht dat toepasselijk zijn natuurlijk).
Logisch natuurlijk, dat is het meest aanhangen model. Maar ze nemen dan wel aan, wat de natuurwetenschappen en de biologen hun voorschrijven. En dan zouden ze dus wel een bril op hebben, toch? hoe logisch het ook is..
hm. moeilijke constructie.
DesertRose schreef:misschien zijn de babyloniers altijd al grote bouwers geweest, en was er nog een andere toren.
terwijl een nieuwer gebouw in latere tijden geinterpreteerd is, als de restanten van de toren van Babel.
Net als dat de pyramiden een tijd lang als de graanschuren van Josef gezien zijn.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten