Wij hebben ook een hypotheek, ergens vind ik dat logisch, ik ben nog nooit mensen tegengekomen die zo een huisje konden kopen.
Verder komen wij nog niet aan de 40.000 euro spaargeld
Ergens is het natuurlijk wel zo dat je veel gespaard hebt en het dus van jezelf is, maar ik vind ook de mensen die zoveel kunnen sparen ook mee moeten dragen voor de zwakkeren in de samenleving...
Want zeg eerlijk... zoveel spaargeld 40.000!! krijgen wij echt niet zomaar "even" bijelkaar, daar gaan heel wat jaren sparen overeen op zn minst wel 8 jaar, en dan moeten er geen dingen gebeuren zoals verbouwen, grote uitgaven zoals kapotte auto (wat we laatst hadden) en zullen we allebei moeten werken. (wat we nu niet doen) en ga ik uit van 5.000 euro spaargeld per jaar!
Dus jah, ik vind wel dat als je dat zo even op je spaarrekening kan hebben staan, dat je genoeg hebt, en mee kan dragen aan de onkosten in de maatschappij, door er belasting over af te dragen.
Ook ik irriteer me rot aan die reclamens over leningen, er word geen greintje verantwoordelijkheid bij mee gegeven,
je zal toch verantwoordelijk met je geld om moeten gaan, wat in mijn ogen ook sparen bijhoort,
en niet voor een nieuw karretje, of nieuwe meubels, nieuwe badkamer, carport etc een lening aanvragen.
Snap heus wel dat er soms uitzondering op de regel is.
Maar het word zo voorgeschoteld als erg makkelijk dat de mensen er denk ook niet lang over nadenken en de gevolgen er niet van overzien!
Verder valt het mij op, dat veel christelijke mensen, op hypotheek na, niet zo snel leningen aanvragen.
gr happy mom