DesertRose schreef:ALS dat tegen de Bijbel zou ingaan, zou ik zelfs dat durven...
In de tijd van de bijbel geloofde de mensen dat alles uit 4 elementen bestond, water, vuur, lucht en aarde.
Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:ALS dat tegen de Bijbel zou ingaan, zou ik zelfs dat durven...
DesertRose schreef:maar dan nog: het periodiek systeem is een model, waarmee de werkelijkheid te verklaren is. misschien is er wel een beter model mogelijk. ik heb eens zitten puzzelen met een circelvormig model op basis van elektronen-schillen, maar daar ben ik maar gauw mee gestopt. Dat vind een ander maar uit.
haring schreef:DesertRose schreef:ALS dat tegen de Bijbel zou ingaan, zou ik zelfs dat durven...
In de tijd van de bijbel geloofde de mensen dat alles uit 4 elementen bestond, water, vuur, lucht en aarde.
Hier ga ik nu maar even niet op in, dat doen we al genoeg (als je het niet erg vind)Net zoals het evolutie-model, dat wérkt ook. Het creationistische/ID-model echter, dat werkt voor geen meter.
Een systeem op basis van elektronen is wel grappig, maar krijg je dan niet voor ieder isotoop een nieuwe categorie? Lijkt me niet erg handig.
Dan krijg je denk ik een 3d-model, omdat je dezelfde stoffen bij elkaar wilt houden, en toch opschuiven in de circel. maar dat is grafisch volgens mij wel op te lossen.
DesertRose schreef:aarde, wind en vuur en lucht, daar is niks mis mee hoorhet is gewoon een andere indeling. Je kan mensen ook indelen op geslacht, of op woonplaats.
ik kan nergens terugvinden dat lukas zeg: en op dezelfde dag voer hij ten hemel. ofzoietsLukas heeft bijvoorbeeld de opstanding en de hemelvaart nog op dezelfde dag plaats gevonden.
klopt niet, klopt niet, hoevaak hoor ik dat niet. Dat is echt regelrechte muggezifterij. In het ene verhaal staat twee engelen, in het andere verhaal staat een engel, so what? de ene voerde het woord, of zat op de achtergrond, of een andere reden, waarom ze het zo opschrijven. Een evangelist heeft die visie, de andere heeft een andere visie.ook wat er bij het graf gebeurd met de engelen klopt niet
DesertRose schreef:@haring: dat is maar net hoe de oude wetenschappers de woorden "aarde wind vuur water" definieerden.
Ik kan het redelijk eenvoudig terugvertalen als:
aarde = vaste stoffen
water = vloeistoffen
wind = koude gassen
vuur = hete gassen.
Hey, wat zie ik nu? volgens mij termen die we nog steeds gebruiken in onze wetenschap. alleen met andere woorden: solid, liquid, gasious...
weet je trouwens hoe je a-w-w en v noemt? de (vier) elementen..
Natuurlijk hebben we er niks aan in ONZE wetenschap, maar met een andere indeling is toch verder niks mis.
maar hier ben ik wel mee eens hoor. het is een zeer beperkte chemische indeling. maar het is niet in tegenspraak met het huidige periodieke stelsel.Nou, wat er mee mis is, is dat het niet werkt, en niks verklaart.
DesertRose schreef:Lava, is dat vloeibaar, vast of gasvormig? vloeibaar, dan ga ik voor (L). element"water" dus.
plasma, betekend meerdere dingen, maar in het meeste van de gevallen iets wat vloeibaar is. ook elementwater dus.
als je "gasvormig" en "vast" aan elkaar "toevoegt", kan dat? krijg je dan "vloeibaar"
als je waterdamp aan ijs toevoegd, krijg je dan vloeibaar water? volgens mij is dat niet zo heel vanzelfsprekend als dat je doet voorkomen.
flogiston is een hypothese voor een verbranding, maar die hypotese is verworpen. (bron wiki)
dat geldt volgens mij ook voor luminiferous aether.
Hoor eens, ik reken ook echt niet met aww en v, maar gewoon met s, l en g, en met het periodieke stelsel. maar om het regelrecht te verwerpen als onzin, dat hoeft nu ook weer niet.
en om jouw woorden te gebruiken, waar ik het mee eens ben, "Het is allemaal heel erg van interpretatie afhankelijk"aarde, wind en vuur en lucht, daar is niks mis mee hoor het is gewoon een andere indeling. Je kan mensen ook indelen op geslacht, of op woonplaats.
En onze hedendaagse wetenschap (en ik) gebruikt het periodiek systeem. Niet omdat deze indeling de waarheid is, maar omdat dit een zo goed mogelijke schematische weergave van de waarheid is.
DesertRose schreef:Gimpy,
de voorbeelden die je haalt, zijn onzinnig om daarmee de fouten van de Bijbel te willen bewijzen. ze bewijzen jouw onverstand, meer niet.ik kan nergens terugvinden dat lukas zeg: en op dezelfde dag voer hij ten hemel. ofzoietsLukas heeft bijvoorbeeld de opstanding en de hemelvaart nog op dezelfde dag plaats gevonden.
klopt niet, klopt niet, hoevaak hoor ik dat niet. Dat is echt regelrechte muggezifterij. In het ene verhaal staat twee engelen, in het andere verhaal staat een engel, so what? de ene voerde het woord, of zat op de achtergrond, of een andere reden, waarom ze het zo opschrijven. Een evangelist heeft die visie, de andere heeft een andere visie.[/quote]ook wat er bij het graf gebeurd met de engelen klopt niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten