Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 5

Berichtdoor Daphne » 21 mar 2009 22:17

Haai schreef:Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 mar 2009 07:58

Daphne schreef:
Haai schreef:Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 mar 2009 13:52

Sterkte met alles Rosekapje!!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 mar 2009 14:28

Jammer Rosekapje, ik hoop dat het morgen allemaal in orde is en dat alles verder goed verloopt!

Sterkte verder!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2009 14:47

Yes mijn zus mag naar huis (met sondevoeding via de alvleesklier, dus niet via de maag).

@Rosekapje, heel veel sterkte.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 mar 2009 15:12

Evelien schreef:Yes mijn zus mag naar huis (met sondevoeding via de alvleesklier, dus niet via de maag).

Via de darm mag ik hopen?

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 22 mar 2009 15:16

ajl schreef:
Daphne schreef:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 mar 2009 15:30

Hé, ik zag Zonnetje's naam staan, maar er is dus nog niks... ;)

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 22 mar 2009 16:12

Nee...helaas niet :?
Gisteravond dacht ik even dat het was begonnen, toen had ik een paar keer steken in mijn buik, maar het is weer helemaal over ](*,)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 mar 2009 16:31

Sterkte allen!..

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 mar 2009 17:02

He Rosekapje, wat vervelend zeg. :? Wanneer de uitslagen niet goed zijn, kan het dan zijn dat je ingeleid wordt? Met de jongens liep je over tijd toch?

Zonnetje, jammer dat het loos alarm was. Maar je lichaam is zich dus blijkbaar wel al voorbereidingswerk aan het doen! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2009 17:54

essieee schreef:
Evelien schreef:Yes mijn zus mag naar huis (met sondevoeding via de alvleesklier, dus niet via de maag).

Via de darm mag ik hopen?

Ja, maar ze hebben haar eerst een maagsonde gegeven (maar tsja dat hielp natuurlijk niks). Snap ook niet waarom ze haar eerst een maagsonde hebben gegeven.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 mar 2009 20:53

Christiaan is met 40 weken precies geboren, en Simon met 39 weken dus overtijd lopen ken ik niet.
Inleiden doen ze niet 'zomaar' dus hoop dat er niks geks uitkomt maandag, want ben bang dat er dan eerder weer een opname inzit. Het kindje word ook klein geschat dus wat dat betreft laten ze het liever ook nog even zitten. We wachten maar af en heel erg lang zal het wel niet meer duren.

Zonnetje, jammer dat het niet doorzette, maar je lichaam is er iig mee bezig hoop dat het snel komt voor je en dat alles goed mag gaan.

Bloempie bij jou nog alles rustig?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mar 2009 08:28

jamillah schreef:
tante-tortel schreef:Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.
Het zijn kersenpitten en die kunnen na gebruik gaan barsten, dan gaat de binnenkant van de pit smeulen en kan er brand ontstaan. Dat is de reden dat het niet mag.
Kruiken moet je gewoon goed vullen met gekookt water, tot over de rand, zodat er een kop op staat. Dan de dop erop draaien. Even op de zijkant in een handdoek rollen, nog extra aandraaien en dan kontroleren op eventueel lekken.
Zo niet dan in de kruiken zak en zorgen dat de dop naar beneden ligt in de wieg tussen een deken en een handbreedte van de baby af. Ook zorgen dat de dop niet op het zeiltje ligt maar gewoon eronder.
Als de kruik toch zou gaan lekken dan loopt het water in het matrasje en kan het geen kwaad.

Alsof ik mijn eigen tante (kraamverzorgster) hoor praten :mrgreen:

Erg he :oops:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mar 2009 08:36

margarethamaria schreef:
tante-tortel schreef:Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.

Nee, zie je, dat wist ik al niet precies.
Vind het trouwens nog steeds vreemd dat er in Nederland wel kruiken gebruikt worden,
terwijl er in veel landen geen kruik wordt gebruikt.
En vooral een kokende kruik! Als ik het 's winters
zelf koud heb gebruik ik nog niet eens een kokende!

Het koken moet juist om de kruik goed af te laten sluiten. Als je water kookt zet het uit, dus als die wat gaat afkoelen wordt het water minder en trekt de kruik vacuüm, waardoor die niet kan lekken.
Daarom moet je ook de kruik op de juiste manier vullen met gekookt water.
Als je denkt dat die dan te heet is wacht je gewoon een poosje met hem bij de baby te leggen.
Maar het moet met gekookt water!
Doe je dat niet dan kan de kruik dus gaan lekken.
En je moet trouwens ook gewoon niet een kruik direct tegen de baby aan leggen. Maar er een dekenrand tussen en de kruik moet een handbreedte van de baby af liggen.
Als het goed is zorgen de kraamverzorgsters er ook wel voor dat de baby zo snel mogelijk zonder kruiken kan slapen.
En dat jij voor jezelf geen kokende neemt lijkt me eigenlijk gevaarlijk i.v.m. het kunnen gaan lekken van de kruik, maar je bent volwassen dus zul je gewoon je benen optrekken als ze gaan lekken. Een baby blijft gewoon liggen.

Terug naar “Archief”