Haai schreef:Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!
Moderator: Moderafo's
Haai schreef:Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!
Daphne schreef:Haai schreef:Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!
Evelien schreef:Yes mijn zus mag naar huis (met sondevoeding via de alvleesklier, dus niet via de maag).
@Rosekapje, heel veel sterkte.
ajl schreef:Daphne schreef:Haai schreef:Sterkte met de laatste loodjes Rosekapje! Ik hoop voor je dat de tijd tot de bevalling gewoon rustig verloopt!
essieee schreef:Evelien schreef:Yes mijn zus mag naar huis (met sondevoeding via de alvleesklier, dus niet via de maag).
@Rosekapje, heel veel sterkte.
Via de darm mag ik hopen?
jamillah schreef:tante-tortel schreef:Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.
Het zijn kersenpitten en die kunnen na gebruik gaan barsten, dan gaat de binnenkant van de pit smeulen en kan er brand ontstaan. Dat is de reden dat het niet mag.
Kruiken moet je gewoon goed vullen met gekookt water, tot over de rand, zodat er een kop op staat. Dan de dop erop draaien. Even op de zijkant in een handdoek rollen, nog extra aandraaien en dan kontroleren op eventueel lekken.
Zo niet dan in de kruiken zak en zorgen dat de dop naar beneden ligt in de wieg tussen een deken en een handbreedte van de baby af. Ook zorgen dat de dop niet op het zeiltje ligt maar gewoon eronder.
Als de kruik toch zou gaan lekken dan loopt het water in het matrasje en kan het geen kwaad.
Alsof ik mijn eigen tante (kraamverzorgster) hoor praten
margarethamaria schreef:tante-tortel schreef:Om nog even op de pittenzakken terug te komen, die mogen echt niet.
Nee, zie je, dat wist ik al niet precies.
Vind het trouwens nog steeds vreemd dat er in Nederland wel kruiken gebruikt worden,
terwijl er in veel landen geen kruik wordt gebruikt.
En vooral een kokende kruik! Als ik het 's winters
zelf koud heb gebruik ik nog niet eens een kokende!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten