eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor elvira (gast) » 19 mar 2009 11:17

Tja, binnenlopende familie hebben we hier ook niet (al helemaal nadat we zo'n 600 km verderop zijn gaan wonen :mrgreen:)... maar ook onze vrienden hier bellen/sms-en even van te voren,... vind ik wel zo prettig. (kunnen we het huis nog even aan kant maken voordat ze komen :oops: )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 mar 2009 11:22

Hier loopt men ook niet zo 1,2,3 bij elkaar binnen...maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurt. Soms ga ik even wat halen/brengen en dan loopt het uit in een koffievisite. Vind ik soms ook wel erg gezellig hoor, dan is die aanspraak wel even heel fijn.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 mar 2009 11:23

Bij ons komen ook regelmatig zomaar iemand binnenvallen. Meestal vind ik het niet erg, maar soms lig je net ff lekker languit op de bank en dan baal k wel es ff.. Maar ja, ik durf ook niemand weg te sturen, kzeg zelf altijd dat iedereen altijd welkom is dus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 mar 2009 11:29

Hier is ook echt iedereen welkom maar zeg er altijd wel bij als het niet uitkomt hoor je het ook :wink: (nu is dat bijna nooit maar goed kan weleens gebeuren)

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 11:35

Ik vind het totaal niet erg als er mensen onverwachts langskomen, maar dat gebeurd ook niet vaak. Wel een keertje dat mijn man uit bel. cath. nog even iets ging drinken met de groep bij iemand thuis (bij ons om de hoek). Ik was niet zo lekker en zat om half tien in me pyama + badjas op de bank (zonder lenzen, me haar in de war enzo) kom tie ff z'n laptop thuisbrengen. De twee mensen die met hem meegereden waren kwamen toen ook binnen. Ik had echt even iets van: daar zit ik dan, ik zie er niet uit :oops: . Toen ik dat later tegen mijn man vertelde zei hij: je zag er wel leuk uit :wink: . Mannen... :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2009 11:46

Daatje123 schreef:Ik vind het totaal niet erg als er mensen onverwachts langskomen, maar dat gebeurd ook niet vaak. Wel een keertje dat mijn man uit bel. cath. nog even iets ging drinken met de groep bij iemand thuis (bij ons om de hoek). Ik was niet zo lekker en zat om half tien in me pyama + badjas op de bank (zonder lenzen, me haar in de war enzo) kom tie ff z'n laptop thuisbrengen. De twee mensen die met hem meegereden waren kwamen toen ook binnen. Ik had echt even iets van: daar zit ik dan, ik zie er niet uit :oops: . Toen ik dat later tegen mijn man vertelde zei hij: je zag er wel leuk uit :wink: . Mannen... :roll:

Daar kan ik dan ook echt niet mee zitten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2009 11:53

Mannen doen daar niet zo moeilijk over, die begrijpen dat wel. En die weten wel dat vrouwen zich altijd heel mooi voor willen doen en dat ze er in badjas zonder lenzen met haar in de war wat anders uitzien... en vinden dat niet erg. Het is altijd de vrouw die zich dan druk maakt (ohh help, ik zie er niet uuuiiiit)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2009 11:59

Daphne schreef:Van huis uit was ik ook niet gewend om zomaar bij iemand binnen te stappen of zomaar onverwachts bezoek te krijgen. Hier in de streek is dat heel anders, mensen stappen gewoon bij je binnen en zelf kan je ook overal op elk uur van de dag terecht. Ik moest en moet daar (erg) aan wennen. Ik sta nog steeds niet zomaar bij iemand op de stoep, als ik naar iemand wil, bel ik altijd even van te voren.

Ik heb er geen moeite mee als anderen zomaar langskomen, vind het vaak wel gezellig. En als het niet uitkomt kan je dat toch gewoon zeggen? Waar het normaal is om zomaar ff langs te gaan is het ook wel normaal om te zeggen: Sorry, het komt niet goed uit. Als ik opeens bij iemand voor de deur sta vraag ik ook altijd: Hoi, komt het gelegen. Of "heb je even tijd". :) En als je geen nee kan zeggen wordt het nodig tijd om dat te leren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 12:00

Ja, dat klopt Marnix. En ach, degene die kwamen vonden het ook niet erg. Bedoel, tis me eigen huis waar onverwachts mensen komen. Was wel blij dat manlief mijn bezwaren even aan de kant schoof. Nu zit ik er ook niet meer mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 12:11

Mijn pas getrouwde vriendin belde van de week: pff, ik vind het niks, zo alleen thuis zitten, kom alsjeblieft even langs!
Haha, arme meid. Haar man werkte al, en zij zou pas de volgende dag beginnen. Ik ben meteen ff langs gegaan.
Maar ik bel sowieso van tevoren, omdat ik 20 minuten moet rijden naar mijn vriendinnen, Jurian in moet pakken, alles de auto in. Dan wil ik niet aankomen en het komt niet uit. In Rhenen zelf heb ik toch geen vrienden, en er woont niemand van mijn familie echt op loopafstand.
Iedereen is welkom bij ons, maar wel na een belletje. En soms gewoon even niet. Lijkt me toch wel gezond, dat we af en toe lekker samen of met zijn drietjes willen zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 mar 2009 12:36

Evelien schreef:
Daatje123 schreef:Ik vind het totaal niet erg als er mensen onverwachts langskomen, maar dat gebeurd ook niet vaak. Wel een keertje dat mijn man uit bel. cath. nog even iets ging drinken met de groep bij iemand thuis (bij ons om de hoek). Ik was niet zo lekker en zat om half tien in me pyama + badjas op de bank (zonder lenzen, me haar in de war enzo) kom tie ff z'n laptop thuisbrengen. De twee mensen die met hem meegereden waren kwamen toen ook binnen. Ik had echt even iets van: daar zit ik dan, ik zie er niet uit :oops: . Toen ik dat later tegen mijn man vertelde zei hij: je zag er wel leuk uit :wink: . Mannen... :roll:

Tja, als ik ze nu kende... Maar het waren voor mij ook onbekende zegmaar. Dat vond ik lastiger... Eerste indruk is toch altijd het belangrijkst :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 19:11

Evelien schreef:

dat ze onverwacht binnenkomen en jij zit in je pyjama ? Dat vind ik dan wel weer erg (ligt er aan wie het is....) ik ga vanavond badmintonnen en als ik bezweet thuiskom wil ik direct onder de douche hijs ik mij in m'n pyjama (dan zal het tegen half11 zijn) en dan wil ik ook vrij snel naar bed. Moet ook de volgende dag vroeg beginnen. Ik zou mij daar niet prettig bij voelen. Ik heb het ook tegen visite gezegd die waarschijnlijk vanavond komt (een buurman) ik zei: Als jij om kwart over 10 weer naar huis wilt gaan, dan wil ik douchen en liefst gelijk naar bed. Hij maakte er een geintje over maar hoop echt dat ie tegen die tijd weg is...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2009 19:44

Nee, ik zit daar echt niet mee. Misschien ben ik daar te nuchter voor? En wil ik op tijd naar bed? dan ga ik naar bed (ook als er visite is voor mijn man).

Maar goed ieder z'n ding natuurlijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 20:00

Ik kan er ook niet mee zitten nee, als ik in mijn pyjama rondloop. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zelfs met pyjama's toch wel kritisch ben :oops: Ik draag in de winter altijd een satijnen, en die zijn gewoon mooi :) Nee, dan kan het me ook niet schelen. Wel als ik 's morgens mijn bed uit kom met raar haar, muf, en er staat dan al iemand voor de deur. Maar niet als ik net heb gedouched en in pyjama loop.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 mar 2009 20:09

Van onverwachts bezoek hebben we nog geen last gehad...maar al wel telefoontjes van mensen die perse lzsm langs willen komen. Zie dat echt nog niet zitten..en zeker niet in de eerste week dat alles weer 'normaal' gaat worden...

Verder hou ik gewoon zowiezo van een belletje of smsje van te voren. Doe ik zelf ook altijd omdat ik niet iemand wil overrompelen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”