Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor AikonGirl » 18 mar 2009 08:59

Goedzo Danique! Leuk hoor. :)

Zielig he, die prikjes.. Vorige week oa. de BMR prik gehad, maar gelukkig (nog?) geen last van gehad.
Ze heeft in haar hele leven eigenlijk nog nooit koorts oid gehad.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2009 09:12

Volgens mij vallen de prikken wel mee bij Jurian. Gister om 7 uur lag hij netjes in bed, en sliep hij. OM 11 uur wakker gemaakt voor zijn laatste fles. En nu ligt hij nog steeds in bed. Hij is om 7 uur even wakker geweest, maar vond zijn duim en het was goed. En nu is hij ook wakker, maar ook met duim vindt hij het prima. Heerlijk zeg!

Het beentje masseren deed de verpleegkundige hier ook idd. Ik ga hem er maar even uithalen, hij heeft wel een flink rode kleur, dus hij kan best wel eens koorts hebben. Maar blijkbaar heeft hij er geen last van :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 mar 2009 09:45

Bedankt allemaal namens Danique :lol:

MissF wat is Jurian een mooi jochie, hij is weer veranderd!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 mar 2009 11:08

Vanaf welke leeftijd mogen ze bij jullie buiten de poort spelen?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 11:40

Leuk dat Danique kan fietsen :D
@pol: de buurman van m'n opa en oma lieten hun (enigste) kind altijd achter de poort fietsen, zelfs tot ze 6 a 7 jaar was! De poort ging altijd op slot als ze aan het spelen was.
Als ze naar de auto liepen was het: deur uit, deur op slot, poort uit, poort op slot (auto), poort open, poort op slot, deur in, deur op slot. Brr, je kan het dan ook overdrijven denk ik :wink:
Ik zou t doen als ze op de basisschool zitten, vanaf 4, 5 ofzo of is dat al te laat ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2009 12:38

Wij mochten met 1 buiten de poort, maar hadden ook de meest ideale situatie voor een kind. Tussen 4 huizenblokken een speeltuin met veel gras, waar continu moeders en kinderen aanwezig waren. iedereen lette op elkaars kids, en zo ging het altijd prima.
Ik denk dat ik Jurian zolang we hier nog wonen en hij kan lopen, echt niet alleen de straat op. Het is hier gewoon niet veilig.
Het ligt dus maar net aan de plek waar je woont denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 mar 2009 12:55

kwebbel schreef:Leuk dat Danique kan fietsen :D
@pol: de buurman van m'n opa en oma lieten hun (enigste) kind altijd achter de poort fietsen, zelfs tot ze 6 a 7 jaar was! De poort ging altijd op slot als ze aan het spelen was.
Als ze naar de auto liepen was het: deur uit, deur op slot, poort uit, poort op slot (auto), poort open, poort op slot, deur in, deur op slot. Brr, je kan het dan ook overdrijven denk ik :wink:
Ik zou t doen als ze op de basisschool zitten, vanaf 4, 5 ofzo of is dat al te laat ?

Verschrikkelijk zeg van die buurman. hoe komt zon kind aan verkeersregels dan?
Annemiek speelt vaak op de stoep en helaas staat Rianne dan achter de poort te klaagzangen dus die gaat tegenwoordig mee, ik vind ze zelf eigenlijk net te jong,ze is net 3 geworden in februari, maar ze blijven op de stoep.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 13:16

pol schreef:
kwebbel schreef:Leuk dat Danique kan fietsen :D

Verschrikkelijk zeg van die buurman. hoe komt zon kind aan verkeersregels dan?
niet ](*,) ze mocht pas vanaf de leeftijd van 7 "begeleid" fietsen op de stoep :? je merkt echt dat het kind overal van alle kanten beschermd wordt van allerlei gevaren. Ik denk dan (mits de situatie ook op straat veilig is, in MissF haar geval dus wel toen zij kind was, maar in Jurian zijn situatie dus niet) laat het kind lekker spelen! Een kapotte knie is binnen 2 weken ook wel weer zo goed als genezen en als ze het niet op straat leren, jij gaat geen verkeersschooltje spelen met de fiets in je huis!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 mar 2009 13:26

Mijn tante laat haar dochtertje van 2,5 jaar gewoon buiten de poort spelen.
Toen ik er pas was liep ze ook buiten de poort, ze mocht mee met ons en wij konden dus gaan zoeken, ze was straten verderop met haar poppenwagen, dat vind ik gewoon niet kunnen.
Wat is nu 2,5 jaar en dan gewoon al buiten de poort mogen en dan nog wel helemaal alleen?
Denk zelf dat je het vanaf 3 jaar wel kunt proberen, maar het ligt er inderdaad wel aan hoe veilig de omgeving is, als je in een drukke straat woont of bij een speeltuintje dat maakt veel verschil.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mar 2009 13:40

hier mag ze pas als ze weet wat een auto is en wat het je aan kan doen! er zit een stukje verder op een 'drukke' weg, waar ze zo heen lopen. Voorlopig dus alleen nog onder begeleiding. Er zijn op zich wel grotere kinderen altijd in de steeg en op de straat, maar die wil ik niet het gevoel van verantwoordelijkheid geven als er wat gebeurd.

Dus zal het zijn met een jaar of drie/ vier.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2009 14:15

Sterretje schreef:@ Aktiongirl and Ajl
Boek is niet heilig hoor, en ieder kind heeft eigen tempo. Bij Anna Sofie moet ik 2 weken van te voren in iedergeval bij het volgende hfst beginnen omdat ze heel snel is overal mee. Maar ik bedoel meer dat je wel dingen kunt herkennen. En met die sprongen ben ik het zelf wel eens. Daar geloof ik wel in. Alleen ieder kind op zijn eigen tijd. (mijn nichtje heeft nooit gerold;-) die sloeg het gewoon over en ging met 5 maand zich optrekken en al staan.

Enne, vanaf wanneer zetten jullie de kids in de kinderstoel?

Hugo heeft nooit duidelijke sprongen. Hij is ook niet een paar dagen hangerig of iets dergelijks. Eigenlijk is hij altijd vrolijk. Maar met 5 mnd nog niet draaien is vrij normaal volgens mij. En vervolgens gelijk gaan staan is erg snel!
Hugo is ruim 7 mnd, maar doet al die dingen nog lang niet. Hij is wel enorm aan het prutsen met zn handen en vingers. Ik heb het idee dat het echt zo'n lego jochie gaat worden.

Maarre in de kinderstoel heb ik Hugo gedaan vanaf het ogenblik dat ze een beetje gaan zitten. Hij zit vanaf 6 mnd elke dag met het eten in de kinderstoel. In het begin was hij na 5 minuten moe. Nu houdt hij het ongeveer 20 minuten vol.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 mar 2009 14:33

Kinderstoel vanaf 6 maanden, toen ze met fruithapjes begon.
De stoel kan wel op 3 standen, dus in 't begin op de schuinste stand gezet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 mar 2009 22:50

Christiaan is ruim 3 en wil ook graag buiten de poort spelen, nou echt niet zeker niet voordat die 4 is en hij zeurt er ook af en toe om. Achterthuis hebben we ook genoeg om bezig te zijn, zandbak, trekker, fiets, wip, ballen en vandaag was het gewone tuinzand toch het leukst :mrgreen: , als hij buiten de poort speelt dan mag dat als ik of een andere volwassene er bij is dus ook niet alleen met andere kinderen. Ik vind het onverantwoord zie hier ook wel kleine kinderen in het speeltuintje bij ons achter dat ook wel veilig ligt, maar je weet nooit. Nou ben ik misschien ook wel erg bezorgd hoor, maar dan zit ikzelf er maar bij in het speeltuintje 8-[ .

In de kinderstoel mogen ze dacht ik vanaf dat ze zelfstandig kunnen zitten, wij hadden in de tijd dat ze al wel wat aten, maar nog niet zaten de wipstoel op tafel staan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 mar 2009 11:31

Arme Michael...twee kiesjes en een hoektandje proberen tegelijk door te komen :( En dan vanmiddag de BMR!! Dat zal nog leuk worden volgende week, maar gelukkig heeft manlief die week vrij ;) Hier hebben we een heel groot stuk grasveld voor, met een twee meter hoog hek om het van de straat af te scheiden (en het ligt op het zuiden) dus voor Michael ideaal om op rond te banjeren. Wij hebben een trapje voor ons huis dus daar kan ik dan op zitten om hem in de gaten te houden maar in principe mag hij daar echt deze zomer al spelen hoor. Onze achtertuin is koud en klein dus dan heb ik hem liever voor.
Eergisteren een leuk rood vest en een rode zomerjas gekocht voor 'm (je zou bijna gaan denken dat ik rood een mooie kleur vind) en het staat hem lekker wijs.
Gisteren belde Michaels pleegmoeder, die nu weer een babietje in huis heeft (8 maanden oud). Ze zei dat tegen de tijd dat al het papierwerk voor dit kindje geregeld is, wij ook wel weer aan een tweede toe zijn :) Ik heb maar gezegd dat ik 5 maanden leeftijdsverschil tussen twee kinderen net iets te weinig vind :mrgreen: Al is het kindje wel uitermate lief ;)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 mar 2009 16:32

Wat knap van Danique dat ze al kan fietsen zeg! Ben wel erg benieuwd naar een foto ervan...! :)

Leuk Laura dat je nog contact hebt met Michaels vroegere pleegmoeder. Maarre, vijf maanden verschil is voor de kids natuurlijk hartstikke leuk! :wink: Sterkte met Michael... Hopelijk valt het allemaal mee.

Ik denk dat Thomas volgend zomer wel buiten de poort mag spelen. Maar het ligt er ook wel een beetje aan of hij wel voorzichtig is.
Ik denk dat het lastig is om hem achter in de tuin te houden, want we wonen in een heel kinderrijke buurt en ze spelen allemaal met elkaar. Verder is het redelijk rustig met auto´s, dus dat scheelt ook al heel veel.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”