wel of niet laten geven van HPV-vaccinatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Re: wel of niet laten geven van HPV-vaccinatie

Berichtdoor Lorijntje » 02 mar 2009 20:38

Je weet NOOIT of jouw dochter zich later beperkt tot 1 seksuele partner en sterker nog: of haar partner zich beperkt tot jouw dochter!!
Dus die ideeen dat t wel niet zover zou komen is onzin.
Natuurlijk maak je een uitstrijkje maar dit is EXTRA bescherming. En de vaccinatie is niet voor MAAR 70 % maar voor WEL 70%.
En als je wilt kijken wat baarmoederhalskanker met je kan doen moet je kijken naar die Big Brother dame..
Natuurlijk weten ze niet wat dit over 30 jaar gaat doen maar dat weet men bij meer dingen niet, eens moet de eerste keer zijn tenslotte. Het is goed onderzocht en er wordt niet voor niets zoveel geld in gepompt.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 02 mar 2009 21:27

Vanavond kwam er iets over op het jeugdjournaal op tv. En tja, dan ga ik toch twijfelen als er zoveel ophef over gemaakt wordt dat het wel degelijk een goed vaccin is... :-k Toch ga ik het AMC-ziekenhuis en het VU-ziekenhuis en event. het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis te Amsterdam bellen voor info. Informatie mag toch altijd? Want dan heb ik het idee om er toch alles aan gedaan te hebben zodat de kinderen later niet zeggen hé ouders wat hebben jullie ons nou weer aangedaan om zulke injectie's te laten geven? :( Wat vinden jullie ervan? Of ben ik nu erg bezorgd aan het doen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2009 22:16

DesertRose schreef:Nu ben ik over het algemeen niet tegen vaccinaties, maar wel tegen deze. Waarom? het moet de losbandige levensstijl beschermen. Volgens mij heb je niet minder dan 10%, maar minder dan 1% kans op een SOA, als je zelf monogaam bent en altijd bent geweest, en je een partner zoekt waarvoor dat ook geldt.

en als je je eigen pleziertjes belangrijker vind dan Gods geboden, dan moet je je inderdaad hoognodig gaan beschermen tegen allerhande ellende.

Wat een redenatie. Je weet nooit of jouw dochter er op een gegeven moment achter komt dat ze niets heeft met God of het Christelijke geloof, en dan zeg zij dat ze dus lekker mag doodvallen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mar 2009 22:20

marierose schreef:Vanavond kwam er iets over op het jeugdjournaal op tv. En tja, dan ga ik toch twijfelen als er zoveel ophef over gemaakt wordt dat het wel degelijk een goed vaccin is... :-k Toch ga ik het AMC-ziekenhuis en het VU-ziekenhuis en event. het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis te Amsterdam bellen voor info. Informatie mag toch altijd? Want dan heb ik het idee om er toch alles aan gedaan te hebben zodat de kinderen later niet zeggen hé ouders wat hebben jullie ons nou weer aangedaan om zulke injectie's te laten geven? :( Wat vinden jullie ervan? Of ben ik nu erg bezorgd aan het doen?

Natuurlijk moet je je altijd goed laten voorlichten.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2009 07:18

@marierose: Bij het RIVM hebben ze waarschijnlijk meer verstand van het vaccin dan in een ziekenhuis.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 13 mar 2009 22:08

we hebben uiteindelijk een antwoordkaart teruggestuurd met daarop dat we haar niet laten inenten want vooral dat ze niet kunnen garanderen dat ze niet weten wat de bijwerkingen e.d. zullen zijn over 30 jaar en je kan het dan niet meer terugdraaien. En als ze niet met 'jan en alleman' het bed induiken en regelmatig bij iedere oproep een uitstrijkje laten maken en zichzelf in de gaten houdend moet het hopelijk goed gaan toch? het risico met in laten enten en kans op latere bijwerkingen vind ik te groot..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2009 22:27

stel dat ik een dochter had van deze leeftijd, zou ik het toch ook niet doen. Het zal vast allemaal best zijn hoor, en het zal ook wel helpen, maar ik hoor nu teveel negatieve geluiden, dat het nog helemaal niet bekend is wat de inenting allemaal teweeg kan brengen, en dat het veel te snel in het rijksvaccinatieprogramma is opgenomen. Daar zou ik mijn kind toch echt niet aan blootstellen, als ik heel eerlijk ben.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2009 12:09

MissF schreef:stel dat ik een dochter had van deze leeftijd, zou ik het toch ook niet doen. Het zal vast allemaal best zijn hoor, en het zal ook wel helpen, maar ik hoor nu teveel negatieve geluiden, dat het nog helemaal niet bekend is wat de inenting allemaal teweeg kan brengen, en dat het veel te snel in het rijksvaccinatieprogramma is opgenomen. Daar zou ik mijn kind toch echt niet aan blootstellen, als ik heel eerlijk ben.

Wat ik weer gehoord/gelezen heb, is dat het RIVM zich dood ergert aan die negatieve berichten, die dus nergens op gebaseerd zijn en geen wetenschappelijke basis hebben, maar er alleen maar op gericht lijken angst te zaaien - wat blijkbaar nog werkt ook.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 mar 2009 22:44

Mortlach schreef:
MissF schreef:stel dat ik een dochter had van deze leeftijd, zou ik het toch ook niet doen. Het zal vast allemaal best zijn hoor, en het zal ook wel helpen, maar ik hoor nu teveel negatieve geluiden, dat het nog helemaal niet bekend is wat de inenting allemaal teweeg kan brengen, en dat het veel te snel in het rijksvaccinatieprogramma is opgenomen. Daar zou ik mijn kind toch echt niet aan blootstellen, als ik heel eerlijk ben.

Wat ik weer gehoord/gelezen heb, is dat het RIVM zich dood ergert aan die negatieve berichten, die dus nergens op gebaseerd zijn en geen wetenschappelijke basis hebben, maar er alleen maar op gericht lijken angst te zaaien - wat blijkbaar nog werkt ook.

Het rivm is ook niet zo'n betrouwbare bron om je inlichtingen bij te halen. Zo hebben ze jarenlang een niet werkend kinkhoest vaccin in de dktp-prik gehad. En het rivm wil graag dat iedereen zich zonder nadenken laat inenten. Ook zij weten nog niet wat de gevolgen over bijv. 10 jaar zijn. Volgens mij krijgen die mensen bonussen van de fabrikant zodat die er ook veel aan verdient.

Ps, je "dood ergeren" doe je maar 1 keer en daarna erger je je nooit ergens meer aan. Ik vind dat een hele vervelende uitdrukking.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mar 2009 09:41

Sjonge Memmem, dat irriteert me wel hoor, dat je zulke ongenuanceerde uitspraken over het RIVM doet. Hoe lomp kan je zijn. Er is echt goed nagedacht over dat vaccin, maar op een gegeven moment heb je alle proeven gedaan en kan je het alleen nog maar in het echt gaan invoeren. Dat doen ze echt niet voor de grap, het kost ook geld. Sommige bijwerkingen komen maar heel weinig voor, 1 op miljoen ofzo, dus die zul je misschien niet vinden in een testgroep. Maar het risico is zo klein dat ze het dan wel verantwoord vinden om dit vaccin aan te bieden voor alle Nederlandse meisjes, omdat het voordeel ervan zoveel groter is.

Natuurlijk weet je nooit 100% zeker of alles goed gaat, daarom wordt dat ook allemaal netjes bijgehouden voor alle vaccins. Er zit een heel telefoonteam daar voor dat doel, alle bijwerkingen moeten gemeld worden.
Je mag zelf kiezen of je je kinderen laat inenten, maar ga dan niet lopen vitten op het RIVM!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2009 10:24

Memmem schreef:Het rivm is ook niet zo'n betrouwbare bron om je inlichtingen bij te halen. Zo hebben ze jarenlang een niet werkend kinkhoest vaccin in de dktp-prik gehad. En het rivm wil graag dat iedereen zich zonder nadenken laat inenten. Ook zij weten nog niet wat de gevolgen over bijv. 10 jaar zijn. Volgens mij krijgen die mensen bonussen van de fabrikant zodat die er ook veel aan verdient.

Tja, ik ben niet zo van het complot-denken.

Ps, je "dood ergeren" doe je maar 1 keer en daarna erger je je nooit ergens meer aan. Ik vind dat een hele vervelende uitdrukking.

Dat kan, maar het is net zo min letterlijk als "je groen en geel ergeren", of "wachten tot je een ons weegt" dus ik zie het probleem niet zo.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 mar 2009 10:42

Mortlach schreef:Dat kan, maar het is net zo min letterlijk als "je groen en geel ergeren", of "wachten tot je een ons weegt" dus ik zie het probleem niet zo.

Het gaat er om denk ik.. hoe iemand de betekenis of diepere laag van een spreekwoord voor zichzelf vertaalt. Bij mij kwam gelijk na het lezen van Memmen haar woorden, het spreekwoord: vrouwen bloot, handel dood in gedachten. :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 mar 2009 15:41

Mortlach schreef:
DesertRose schreef:Nu ben ik over het algemeen niet tegen vaccinaties, maar wel tegen deze. Waarom? het moet de losbandige levensstijl beschermen. Volgens mij heb je niet minder dan 10%, maar minder dan 1% kans op een SOA, als je zelf monogaam bent en altijd bent geweest, en je een partner zoekt waarvoor dat ook geldt.

en als je je eigen pleziertjes belangrijker vind dan Gods geboden, dan moet je je inderdaad hoognodig gaan beschermen tegen allerhande ellende.

Wat een redenatie. Je weet nooit of jouw dochter er op een gegeven moment achter komt dat ze niets heeft met God of het Christelijke geloof, en dan zeg zij dat ze dus lekker mag doodvallen?
Nou dat vind ik wel een beetje hard gezegd hoor, dat DesertRose zou beweren dat haar dochter mag doodvallen! Natuurlijk moet je jezelf beschermen tegen van alles en nog wat, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Zoals DesertRose zegt: het moet de losbandige levensstijl beschermen. Tegenwoordig is het heel normaal als je op je 12e al sex heb gehad, sterker nog: je bent dan uniek! Nou DAT vind ik niet normaal. Als ze dat nou eens aanpakken, heb je misschien die vaccinaties niet nodig....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 mar 2009 16:43

Verstoppertje spelen? Voor het oplopen van een SOA hoeft men niet perse vleselijke gemeenschap te hebben

Het is inderdaad een mooi principe van het monogaam zijn of om je zelf voor de of een ander willen bewaren. Wat o wat als de principes eens falen op een onbewaakt ogenblik...en het is niet mister right.... Men kan natuurlijk stellen: als je je eigen pleziertjes belangrijker vind dan Gods geboden, dan moet je je inderdaad hoognodig gaan beschermen tegen allerhande ellende Men kan ook het nuchtere verstand gebruiken... Daarbij geldt voor de vrouw...nog eens, wat als je man zich niet aan het principe heeft weten te houden....

Ik zie de HPV-vaccinatiehet net als verzekeren, je hoeft je huis niet verzekeren, je mag je huis verzekeren. Mochten dan de principes een keer falen is er behalve een verootmoediging tegen over God, geen ellende binnen boord gehaald.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 18 mar 2009 18:40

Mijn zusje heeft hem niet gehaald. Ze gaf als mening geen proefpersoon te willen zijn, na wat ze erover gehoord had.
Ze zou eerst met 2 van school gaan. Maar de zus van de een werkte in ziekenhuis en die had van arts gehoord dat het niet geheel betrouwbaar was en daarom afgezien. En de andere had het weer van iemand gehoord die de inentingen gaf, dat het niet geheel betrouwbaar is.
Met betrouwbaar bedoelden ze dat ze het niet genoeg wisten of het nu wel of niet zou werken.
Leef je droom.

Terug naar “Archief”