Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Daphne » 14 mar 2009 19:01

Hier ook zo, alleen hele nette dingen strijk ik wel eens.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2009 19:26

hier alleen aan was ophangen.. kmoetheeeelemaal naar zolder... en altijd heb ik alles opgehangen.. dus handdoeken etc allemaalbij elkaar en dan ben je onderin de wasmand en heb je nog iets, wat dan al vooraan gehangen had moeten hebben ](*,)

dweilen etc doe ik sowieso elke dag, als het erg regenachtig is, doe ik et s middags nog een keer als julia op bed ligt....k vind het anders vies omdat julia de hele dag opde grond ligt te kruipen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2009 20:04

Ik vind het ideaal dat wij zelf altijd door de garage binnenkomen. Daar staan ook de schoenenrekken en hangt een kapstok. Dan lopen we altijd op sokken of pantoffels naar boven. En als er mensen komen die niet door de garage komen, dan komen ze in het halletje, en met de droogloopmat is het idd zelden nog nat als ze binnen zijn. In een volgend huis heb ik het liefst een bijkeuken, dat lijkt me net zo ideaal als de garage aan het huis.

Ik strijk wel heel veel. Ik heb het al afgeleerd om alle handdoeken van Jurian te strijken, al vind ik dat wel het netst. Maar die dingen vliegen er zo doorheen, dan blijf ik echt stijken. Maar wel zijn rompertjes, broekjes, shirts, en die van ons allebei ook allemaal (behalve onze rompers :mrgreen: ) Ik vind het gewoon netter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 mar 2009 20:08

paprikameisje2 schreef:... en altijd heb ik alles opgehangen.. dus handdoeken etc allemaal bij elkaar en dan ben je onderin de wasmand en heb je nog iets, wat dan al vooraan gehangen had moeten hebben ](*,)

Nou, ik hang vaak ook wel dingen bij elkaar, maar als ik dan later nog iets tegenkom, dan gaat dat gewoon maar ergens anders hoor, zo'n probleem is dat toch niet?

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 14 mar 2009 20:17

Saskia schreef:
paprikameisje2 schreef:... en altijd heb ik alles opgehangen.. dus handdoeken etc allemaal bij elkaar en dan ben je onderin de wasmand en heb je nog iets, wat dan al vooraan gehangen had moeten hebben ](*,)

Nou, ik hang vaak ook wel dingen bij elkaar, maar als ik dan later nog iets tegenkom, dan gaat dat gewoon maar ergens anders hoor, zo'n probleem is dat toch niet?

Maar als je dat in je hebt zitten is dat moeilijk te veranderen!! Me ma hangt alles door elkaar op #-o, ik hang ook alles netjes bij elkaar. Wij hebben 2 verschillende kleuren baddoeken en washandjes en in de badkamer liggen ze ook netjes om en om, op de waslijn doe ik dat ook. Alleen soms kom je dan net verkeerd uit [-(, dus dan schuif ik alles op zodat die er toch nog tussen past. Broeken bij broeken, shirts bij shirts, ondergoed bij ondergoed en alles van klein naar groot. Anders kan ik niet rustig wat anders gaan doen...
Wat de toekomst brengen moge........

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2009 20:27

dan zit ik er weer mee met opvouwen. ALs ikalels dan afhaal, danligt het per lijn op die volgorde in de mand, zodat ik het makkelijk kan vouwen en makkelijk kan stapelen.

ennn.. wij ehbben ook wel een behoorlijke schoonloopmat, maar ik heb niet het idee dat die schoenen droog zin als het kledder nat is...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 mar 2009 18:00

Nee hier zijn de schoenen ook niet helemaal droog... maar ja ach... brand is erger :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mar 2009 11:12

*Annette* schreef:
Saskia schreef:

Maar als je dat in je hebt zitten is dat moeilijk te veranderen!! Me ma hangt alles door elkaar op #-o, ik hang ook alles netjes bij elkaar. Wij hebben 2 verschillende kleuren baddoeken en washandjes en in de badkamer liggen ze ook netjes om en om, op de waslijn doe ik dat ook. Alleen soms kom je dan net verkeerd uit [-(, dus dan schuif ik alles op zodat die er toch nog tussen past. Broeken bij broeken, shirts bij shirts, ondergoed bij ondergoed en alles van klein naar groot. Anders kan ik niet rustig wat anders gaan doen...

pff gelukkig hoef ik me daar niet druk om te maken.. :lol:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 mar 2009 11:13

Dat zou me dus ook echt niks kunnen schelen hoe de was aan de lijn hangt... :o
Als het maar droog wordt. :mrgreen:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mar 2009 11:33

heh precies.... ik heb net de sokken opgehangen (denk maar niet dat ik ze per paar ophang ben ik zo lang mee bezig).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 mar 2009 12:49

per paar is hier makklijk... alwin heeft alleen maar zwarte en ik witte.. dus wit bij wit en zwart bij zwart :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mar 2009 12:53

ik heb gekleurde mijn man heeft gekleurd (wel veel zwart, maar ook niet allemaal dezelfde soort).

De was wappert lekker buiten.

Ik heb alleen maar rekjes (twee staand en drie hang (2 klein en 1 grote)). Het grote wasgoed hang ik dan wel op de hangrekjes. De staande rekjes daar komen meestal de sokken, washandjes, doekjes, handdoekkeuken op.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2009 13:11

Pff, zo denk ik ook niet over de was na nee, alsjeblieft zeg. Ik mik tegenwoordig erg veel in de droger, en daarna trek ik alles eruit, leg het strijkspul op de strijkplank, de rest in de wasmand. Die zeul ik naar boven, daar mik ik alles op ons bed en ga opvouwen en meteen in de kasten leggen.
Alles wat ik wel ophang moet toch gestreken worden, dus mik ik ook zo over de strijkplank, waar het ligt te wachten tot ik zin heb om te strijken :D

Hier is alles best heel netjes :) Net oud papier, kleding die ik niet meer aan heb en bevallingszooi weggebracht. Eigenlijk moet de badkamer nog steeds eventjes, maar ik denk dat ik er geen zin meer in heb. De tweede was zit de machine, de eerste in de droger. Dan kan de makelaar komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 mar 2009 19:14

Balen! Ik heb vrijdag twee mooie schalen van mijn servies gebroken en nu kreeg ik een mailtje van de winkel dat ze gestopt zijn met die lijn en dus geen nieuwe kunnen leveren.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 mar 2009 19:16

Da's balen!

Het servies wat wij hebben is ook niet meer verkrijgbaar helaas.
Afbeelding

Terug naar “Archief”