@mortlach:
zijn paard en zebra aan elkaar verwand? Ja ik denk het wel. vanuit mijn beeld wel.
basissoorten zijn bijvoorbeeld: 1 katachtige, 1 hondachtige, 1 paardachtige, 1 koeachtige. Hoe je dat biologisch noemt weet ik niet, maar het verklaard 2 dingen:
a. bewezen verwandschap tussen diersoorten
b. de ruimte in de ark.
Sorry, maar AL het leven heeft toch dezelfde Maker? Waarom lijkt een chimp dan genetisch meer op de mens dan een kat, of een kreeft? Ze hebben toch allemaal dezelfde maker?
Omdat ze van buiten ook op elkaar lijken misschien. Het DNA is de bron. als twee bronnen op elkaar lijken, dan lijkt hetgeen wat eruit komt ook op elkaar.
En oplossingen? Ik heb het over defecten in genen. Dat is geen oplossing, dat is een probleem. Katten kunnen prima zelf intern vitamine C aanmaken, chimps en mensen niet.
aha, dat wist ik niet. ehm.
Tja, wat is nu het probleem? Iemand die zelf mag weten hoe Hij iets maakt, waarom zou Hij twee zaken niet op elkaar laten lijken?
@Kitty
a. Ik zeg niet dat ik denk dat ze zouden liegen. Ik denk, dat ze zich zouden vergissen. zoals nu ook gebeurt met de evolutietheorie.
b. ja ik [doorhalen]geloof[/doorhalen] weet dat er mensen op de maan zijn geweest. Ik kan me dat ook voorstellen. er is niks mis met mijn voorstellingsvermogen, en heb ik geen angst voor omverstoting van mijn wereldbeeld, welke beiden je vaker hebt gesuggeseert bij mij, desondanks geloof ik in de schepping.
C. Owja, ik bedoel natuurlijk: dus
besef ik wel de micro-evolutie (of zoiets)
Trouwens, geloven is voor mij óók zeker weten, maar dan zonder bewijs.
Dat is dus iets anders als: "Ik geloof dat we morgen een verjaardag hebben", want dat betekend meer "vermoeden". Geloof en geloof zijn dus twee dingen. En bij mij is het "zeker weten zonder bewijs", wat trouwens een heel bijbels gezegde is.
@Mortlach, let op, ik zeg niet Hoaxen, liegen of wat dan ook, ik zeg "vergissen"