Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mar 2009 12:12

je kan achteruit.. met tussensprong .. zonder tussensprong.. meer wandel idee.. gekruist.. enz enz.. best variatie :lol: :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2009 12:15

MissF schreef:Wow TJ, wat goed!
Ik zat vanmorgen op de -5,5. Eigenlijk zou ik me alleen op maandag wegen, maar dat ding staat er zo verleidelijk ;)
Ik heb vandaag 200 keer gesprongen, maar maar 100 heel snel, anders hou ik het niet vol. Daarna gewioon nog 100 op lage snelheid. Dat ging best.
Ik was van plan om vandaag naar mijn ouders te lopen met Jurian samen, drie kwartier heen, drie kwartie rterug, maar ze voorspellen zoveel regen, ik weet niet of ik het ga doen.

dan zal ik, als dat kan, morgen dat gaan doen (morgen voorspellen ze mooi weer, net als gisteren). :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 12 mar 2009 12:37

Daphne schreef:Hoe krijg je al dat drinken naar binnen, Annette?! :o
Ik heb 's ochtends al moeite om 1 glas drinken naar binnen te krijgen.
Op mijn werk drink ik wel meer, daar hangt een gruwelijk droge lucht.

Gewoon slikken he :wink:. Ik ben n hele makkelijke drinker, dus dat scheelt gewoon heel veel. Heb vanmorgen al 2 liter op. Alleen moet wel veel na de wc :lol:. Maar met eten heb ik soms wel weer moeite, gelukkig gaat het nu wat beterder, maar ik heb echt een tijdje gehad dat ik tijdens het eten wel kon stoppen, kreeg het dan niet naar binnen. Waardoor ik soms teweinig at, wel veel fruit. Volgens andere eet ik nog niet veel... Had ook wel temaken met de heftige maagklachten. Me pa riep al, dat als het zo door ging ik straks met de konijnen door de tralies kon eten :mrgreen:... Magoed ik wil in ieder geval nog die 3-6kg eraf hebben. Dan kan iedereen me nog zeggen, je bent echt niet dik hoor! Maar me gewicht staat me gewoon niet aan, en het randje over m'n rok ook niet.

Gister kwam ik op 120 sprongen, vandaag op 129... toen zakte ik in. Straks opnieuw een poging. Dacht er eerst overna om vandaag weer te gaan zwemmen, heb echt al maanden niet meer gezwommen. Toch maar niet gedaan, ben bang dat ik het niet lang volhou, en het de verdere dag kan bezuren. Hopelijk is het straks droog, dan maar even een uur lopen. Dat zwemmen komt nog wel weer...

Wow TJ, echt goed =D>! Respect voor je :D!
Wat de toekomst brengen moge........

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 12 mar 2009 19:44

Wat gaan jullie allemaal goed zeg.
De kilo's vliegen er bij jullie af zeg :shock: terwijl het hier een stuk langzamer gaat :?
Ik zit nu op -5 daar ben ik al heel blij mee, maar ik ga nog wel een tijdje door hoor;-) :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 12 mar 2009 22:46

Het kan beter wat langzamer gaan dan zo snel hoor Lisette!
Enne die 5 kg is toch mooi gegenomen? Vind het juist knap, ik
heb weeeeken over die 3 kg gedaan.

Vanmiddag nog even een uur gelopen, 3x gesprongen vandaag.
M'n beweging weer gehad voor vandaag :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mar 2009 11:05

ik vind het leuk om te lezen dat mensen het zo'n prestatie vinden... :D

Voor mij voelt het helemaal niet zo als een prestatie.. Tuurlijk ben ik er meestal trots op dat ik dit bereikt heb.. Maar het is gewoon eigenlijk best makkelijk om te doen (volgens mij kan iedereen dat wel als je het wilt (op medische problemen na dan natuurlijk).. op een paar dipjes na gaat het eigenlijk erg makkelijk.. Ik heb niet het gevoel op dieet te zijn.. Het enige is dat ik mijn menu bepaal in de ochtend en de punten er van tel.. verder kan ik eten wat ik wil.. (vanavond weer half zak chips :lol: ) en juist doordat je die lekkere dingen ook gewoon kan nemen vind ik het helemaal niet moeilijk om vol te houden!

3 keer per week sporten is ook een eitje voor mij.. ik moet er juist om denken dat ik het niet te vaak ga doen..

Ik vind het fijn dat ik voor mensen een voorbeeld kan/mag zijn! Vindt het ook erg leuk om mensen (mensen in mijn omgeving enzo) ook te gaan stimuleren iets aan hun leefstijl te gaan doen en gezonder te gaan leven.. Als mensen mij een vraag er over stellen... dan ben je zo een uur verder als ik er dan over begin te vertellen :lol: :lol: :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mar 2009 11:05

Lisette.V schreef:Wat gaan jullie allemaal goed zeg.
De kilo's vliegen er bij jullie af zeg :shock: terwijl het hier een stuk langzamer gaat :?
Ik zit nu op -5 daar ben ik al heel blij mee, maar ik ga nog wel een tijdje door hoor;-) :mrgreen:

wat goed lisette!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 mar 2009 15:33

Zo, de boodschappen voor de eerste paar dagen Sonja Bakker zijn in huis. Ben benieuwd. :)
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 20:54

sterkte Daphne !!!! ik ben aan het fruitdieet :P 's ochtends probeer ik op m'n vrije dag een appel te nemen. (door het vele kauwen ben je eerder verzadigd)
Op werkdagen neem ik een beschuitje. Tussendoor neem ik een banaan, appel, peer, kiwi's, e.d. En na m'n werk bouillion. Dan kan ik 's avonds gewoon 1x opscheppen tijdens een warme maaltijd. In het weekend neem ik af en toe ships of een milkshake ofzo (maak ik ook nog wel ns zelf...)
Prima vol te houden :D en ik hoor van iedereen dat ik ben afgevallen......... zelf is er nu ongeveer 3kg vanaf. Ik krijg er nog niet meer vanaf maar ik ben ook wel eens in zonde gevallen :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 14 mar 2009 21:11

Succes met SB, Daphne. Al kan ik je beter (net als Kwebbel al doet) sterkte toewensen. :P

Ah, in zonde vallen doet elke lijner wel eens Kwebbel. :)
Een dieet volhouden is gewoon hartstikke moeilijk.
Je eetpatroon (iets) wijzigen is daarom beter, lijkt me. Dat blijf je langer volhouden!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2009 21:25

Goedzo Kwebbel! Ik eet echt absoluut geen koekjes of snoepjes, maar ik vind het wel erg fijn om op donderdag te bedenken dat ik op zaterdag een pizza ga eten. En daar geniet ik dan dubbel van ;) Ik weet dat het slecht is voor de lijn, maar dan let ik de rest van de dag extra op, en kan het volgens mijn hokjesdieet net. En dan kan ik er weer een weekje tegenaan :D
volgens mij zit ik op -5,5. Nog 10,5 tot mijn gewicht voor mijn zwangerschap, nog 14,5 tot mijn streefgewicht.
Ik heb een Knipmode vol superleuke rokjes en vooral jurkjes, en die wil ik perse maken voor de zomer en dan ook aankunnen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 21:32

ik ga niet "extreem" lijnen dan krijg je snel het jojo-effect. Ik eet al bar weinig waarom zou ik mezelf dan uithongeren ??
ik heb t wel eens neergezet maar ik eet nu (en eigenlijk al best lang)
- 's ochtends een beschuit of een appel en een beker melk
- om 10.00 uur een stuk fruit
- om 12.00/13.00 uur twee boterhammen en een stuk fruit
- om 16.00 als ik thuis ben of net iets eerder bouillion
- om 18.15 mijn warme maaltijd
- 's avonds een kop thee, stuk fruit ofzo. SOms neem ik een toetje na het eten, anders een stuk fruit.
Dit eet ik al jaren maar dan tot voor kort ships, koekjes, e.d. En die laat ik in de meeste gevallen staan. Eet nu ook bijv. 1 snack a jack en een glas sinaasappelsap i.p.v. ships. Goed bezig :D
Ik maak ook m'n eigen fruitshakes... :D en als ik taart eet, koop ik het niet maar maak ik t zelf van biscuits, magere kwark/yoghurt zonder extra toegevoegde suiker maar wel met een bekertje magere room o.i.d.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 14 mar 2009 21:41

MissF & Kwebbel.. Goed bezig! =D>

Het kan ook zijn dat je te weinig eet hé? Ook al eens over nagedacht?
Ik vraag me wel eens af wat een normaal eetpatroon is.
Wat kan/mag je op een dag eten, en hoeveel, etc.
Maar jouw eetpatroon lijkt wel wat op mijne, dus 't zal wel goed zijn! :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2009 21:56

Nouja, ik volg dan het streep-je-slank dieet en ik eet nu:
09.00 twee beschuitjes met hagelslag
13.00 drie boterhammen, twee met slankie smeerkaas, 1 met rookvlees
16.00 cup-a-soup
18.00 groenten, aardappels, vlees

En dan heb ik vaak nog vakjes over voor fruit, en dat probeer ik ook nog ergens tussendoor te eten, maar lukt me niet altijd, omdat ik het gewoon niet zo heel lekker vind.

En zodra ik op mijn streefgewicht zit, mag ik elke dag 30 vakjes meer eten. Even kort: bijv 1 boterham = 8 vakjes. Dus dan zou ik 3 boterhammen extra mogen (of natuurlijk een ander tussendoortje of een extra boterham 's morgens).
Dat lijkt mij best veel, ik geloof dat ik zoveel amper op krijg. Maar dan zit je dus aan de 2000 kcal die nodig zijn voor een volwassen vrouw.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 mar 2009 21:58

Maneah schreef:MissF & Kwebbel.. Goed bezig! =D>

Het kan ook zijn dat je te weinig eet hé? Ook al eens over nagedacht?
jep is me wel eens verteld hier op RW.. maar ik zou niet weten wat ik meer zou moeten eten want ik heb ook geen honger!
En tsja wat is een normaal eetpatroon ?? De een "vreet" er op los en komt niet aan (snelle stofwisselling) maar de ander hoeft dat niet te proberen. Ik ken er van beide een paar personen. Ik hoef het iig niet te proberen! Dus wat een normaal eetpatroon is ? ligt aan je stofwisselling, lengte, gewicht, het gen om aanleg te hebben voor het dikzijn, of er in de fam. hartkwalen, diabetes etc voorkomt, etc....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”