Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2009 13:28

zo net de buitenboel gedaan (voor en achter). Nu binnen nog.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 mar 2009 18:13

pol schreef:
Saskia schreef:
vervelend he, Saskia, als je niks aan het huishouden kunt doen ;)
Maar lijkt me wel naar, geen water!

Ja, heel vervelend :jaknikken:

Haha, dat huishouden maakt me niet zoveel uit, maar het is wel lastig ja! Ik had net een cursus hier op 't centrum en dan kan niemand het toilet doortrekken, fatsoenlijk je handen wassen, overal zuinig mee doen want er moet ook drinkwater enzo over blijven. Maar goed, het scheelt dat de hele stad zonder water zit, dus we raken er aan gewend. Vanmiddag maar even een waterput op 't platteland opzoeken en de watervoorraad daaruit bijvullen :) Da's trouwens nog lekker water ook :)

En kan je dat water uit die put gewoon drinken?? Daar zou ik het nu niet op hebben hoor.

Ja, het putwater komt van zo'n 30 meter onder de grond en is heel schoon. Veel schoner als het leidingwater bij ons in de stad, dat door allerlei verroeste leidingen moet. Dat drink ik trouwens ook wel hoor, in het begin ben ik er een keer ziek van geweest, maar nu ben ik immuun :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 mar 2009 13:11

heb vanmiddag dienst, vanochtend eens lekker uitgeslapen tot 10.00 :D helemaal niets voor mij, maar had het blijkbaar toch nodig :wink:
Heb gedweild in de woonkamer, badkamer gesopt en de vloer in het douchegedeelte extra geschrobt. tegeltjes achter de wc gedaan, de was opgeruimd en opgevouwen. Nu nog een wasje ophangen (m'n schoonmaakdoekjes en dweiltjes) en dan kan ik gaan werken!
Oja en nog brood smeren!

Morgen de salontafel schoonmaken, stoffen en overal dweilen. Dan pas kan de visite komen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 mar 2009 20:40

Sjonge jonge wat kan toch sagerijnig worden van dat stomme huishouden. Vinden jullie het nou echt leuk? Dat idee krijg ik wel. Er komt geen eind aan, denk je bijna klaar te wezen: o er hangt nog was aan de lijn. Ja die moet ook nog gestreken en in de kast. Mwah, strax weer etenstijd, wat eten we? Dat weer klaarmaken enz. Bleeeeeeeeeeeeh, ik word nooooit huishoudster.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 mar 2009 20:45

Idd Annet, ik heb vast veel minder te doen dan jij, maar ik heb er ook al de balen van...!

We moeten gewoon een RW-poetsgroep opzetten, degenen die graag poetsen kunnen dan mooi helpen bij degenen die er een hekel aan hebben of een groot huishouden moeten besturen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 mar 2009 22:17

Wie komt er mij helpen? :mrgreen:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 mar 2009 22:24

Ik heb er geen echte hekel aan hoor. Dat zou ook weinig zin hebben, want ik ben toch degene die het moet doen. Ik maak me er gewoon niet echt druk om :)
En ik baal ook wel eens dat de wasmand never nooit leeg is, en dat ik de ene dag een uur kan staan strijken en 2 dagen later ligt er weer een berg. Maar ach, zolang ik me er niet te druk om maak, gaat het best :)

En ik vind het heerlijk om het huis naar eucalyptus allesreiniger te laten ruiken, whaha. Daar kan ik echt van genieten, zo burgerlijk ben ik :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mar 2009 23:17

@Annet: kunnen je kinderen nog niet helpen? Of doen ze de afwas al wel? Dat bedoel ik serieus... vroeger thuis hadden we een rooster van tafeldekken, afwassen en aardappels schillen. Koken duurt misschien wel wat langer als je kinderen helpen, maar het is wel gezellig :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 mar 2009 23:30

De oudste 2 moeten na het eten de tafel afruimen, als het aan hun ligt duurt dat 20 minuten of nog langer voor ze klaar zijn. Ik moet me echt inhouden om het dan niet zelf te gaan doen. Verder doe ik eten koken net zo lief zelf. Ik heb wel een ventje dat wil piepers schillen maar daarna ben ik nog een tijd bezig om het op te knappen. Meestal gaan ze spelen en eigenlijk mag dat ook best, ze zijn al heel de dag naar school geweest. De oudste wil zeker wel helpen, dat merk ik echt wel. Het meest huishoudelijke werk doe ik ook onder schooltijd, als het lukt maar ik heb er echt geen plezier in. Het is nooit klaar, altijd blijft er wel wat liggen, moet met de oudste ook huiswerk maken en dat schiet er ook nog wel eens bij in. Moeten die kleintjes weer naar bed en blablabla. Mijn man helpt gerust als hij de mogelijkheid daartoe heeft, gelukkig wel.
ja, dat is mijn mening dan he.....

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 14 mar 2009 00:27

Saskia schreef:We moeten gewoon een RW-poetsgroep opzetten, degenen die graag poetsen kunnen dan mooi helpen bij degenen die er een hekel aan hebben of een groot huishouden moeten besturen!

Ik bied me aan :mrgreen: :D :mrgreen:... Wie o wie :wink:. Als je op marktplaats kijkt, hoeveel mensen zich wel niet aanbieden :-oo... Af en toe lijkt me dat best wel eens wat, bij de oudjes :wink:. Ff boodschappen met ze doen, het huisie beetje schoonmaken. Alleen vaak hebben de oudjes zoveel van de prulletjes staan, raamkozijnen vól bloemen en als ik ergens niet tegen kan, is dat het wel :-$.

Zoals misschien ook wel duidelijk was/ik, heb echt absoluut geen hekel aan poetsen, muziekje erbij en talada :-oo :-({|= :-oo. Heerlijk geurtje gebruiken :D, als het dan weer zo lekker ruikt dan geeft mij dat een goed gevoel. Net zoals met de was, vind voor de witte was Ariel erg lekker, als ik dan de schone was aan het opvouwen ben dan denk ik echt van mmm heerlijk :wink:. En tuurlijk heb ik ook wel eens een dag dat ik geen zin heb, me depri voel, dan spook ik ook echt niks uit... magoed ik woon nog bij paps en mams, heb geen gezin of what ever dus dat scheelt :wink:.

@ Annet; het huishouden komt nooit klaar! Als je nu eens een 'rooster' maakt... elke dag een bepaald iets. Was is er altijd, maar als je net gewassen hebt, is er niet weer gelijk een trommel vol. Bijv. om de dag wassen? Het werk blijft wel hetzelfde, maar misschien is het wat overzichtelijker voor je? Weet ook van iemand die maakt aan het begin van de week een lijstje wat er allemaal moet gebeuren bijv. badkamer schoonmaken, keuken schoonmaken, bedden verschonen, dweilen, toilet, stofzuigen ed. Moeten dingen meerdere keren in de week gebeuren zet je het er dubbel op, heb je het gedaan streep je het door en zo is toch aan het einde van de week alles gedaan. Alleen de was komt er nog bij, magoed misschien er een 'wasdag' van maken, of de ene dag was je, de volgende dag vouw, strijk en doe je het in de kasten.

Ik kan me wel iets inleven in je, me ma roept dat ook altijd. Als zij een dag weg is, of een aantal dagen dan vind ik het soms best heerlijk :oops:. Heb wel eens vaker gepost, dat komt ook gewoon doordat ik een totaal andere kijk op het huishouden heb als haar. Als ik een was uit de droger haal, van buiten haal dan vouw ik die gelijk op, wat gestreken moet worden gelijk strijken. Zij spaart de strijk en het opvouwen op...

En dat tafel afruimen... hier mogen ze graag ff rustig zitten na het eten. Ik ben iemand van hups opruimen die troep, als alles glad is kun je rustig zitten. Als me broertjes moeten helpen met tafelafruimen, dan is die vaak al leeg voordat zij opstaan.

En neem een dag voor jezelf, die dag doe je niks in het huishouden, en ga dan wat leuks doen. Werven jezelf af en toe eens lekker. Er is meer dan alleen het huishouden!

Magoed waarschijnlijk heb je niet zoveel aan mijn gebrabbel, jij zit er eenmaal mee! Wens je veel succes erbij!
Wat de toekomst brengen moge........

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 mar 2009 08:30

Soms heb ik zo'n deprimerend gevoel en dan denk ik: Waarom zouden we moeten schoonmaken. Zijn we net blij dat het allemaal schoon is, begin het weer allemaal op nieuw.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2009 09:03

ik krijg altijd een enorme aandrang qua schoonmaken als ik eigenlijk eten moet koken.... :-k :-k Niet dat ik gelijk alles op de kop zet hoor. Maar dan zuig en dweil ik nog even de slaapkamer. En neem ik ff de wastafel in de douche mee. Of ik lap nog ff de ramen van binnen (doe ik niet elke week).

Maar ik denk ook wel dat het scheelt of je kinderen hebt.

Hier maak ik het zowieso 1 keer in de week goed schoon (lees stoffen en zuigen) de woonkamer, want wij hebben 1 keer in de week kring bij ons thuis.

Maar het kan soms ook zijn dat ik bijv. de douche gewoon weken niet doe.

Afgelopen week sinds 4 maanden de buitenboel weer eens gedaan. :-oo

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mar 2009 09:30

als ik depri ben ga ik juist altijd scoonmaken... ff flink ertegenaan helpt altijd om weer wat beter te spreken te zijn! dus straks ,oet ik ook maar aan de poets.. .heb neeeergenszin in! k doe zaterdagsaltijd boven, maar alwin ligt daar te slapen, dus kan ik pas rond twee aan de gang :(

zo maar ff boodschappen doen.. maar tis zooo koud buiten...brrrrrr......

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 mar 2009 09:39

Toen we net getrouwd waren deed ik altijd het hele huis in 1 keer. Maar die zin is ook wel verdwenen. Of ik doe het nu allemaal gewoon iets beter dan toen ;) En natuurlijk komt Jurian er af en toe tussendoor, dus lukt dat ook niet altijd meer. Maar maandag komt de makelaar voor de waardebepaling van ons huis, en moet alles netjes (en het liefst schoon) zijn. En als zoiets perse moet, binnen een bepaalde tijd, dan vind ik het maar niks!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 mar 2009 11:55

Annet:
Die tips die Annette zegt is misschien wel wat voor je.
Ik heb ook altijd 1 dag in de week dat ik gewoon geen huishouden doe, natuurlijk wel koken en soms een was draaien maar ik zelf vind dat goed werken zo op die manier.
Jij bent natuurlijk ook druk met je kinderen dat vraagt ook veel tijd en energie en dan is het heerlijk als je 1 dag in de week het huishouden het huishouden laat, dan maar broodkruimels op de keukenvloer, dan maar modder in de bijkeuken, dat komt dan allemaal de volgende dag weer aan de beurt.
Misschien is het ook wel iets voor je om 1 keer in de week een uurtje of 3 een werkster te hebben, als je dit kunt betalen, scheelt toch voor jou weer wat werk.
Verder gewoon een lijstje maken met wat je op die en op die dag wilt doen en de extra dingen nou die doe je gewoon als een keer wat meer tijd en zin hebt.

Terug naar “Archief”