Saskia schreef:We moeten gewoon een RW-poetsgroep opzetten, degenen die graag poetsen kunnen dan mooi helpen bij degenen die er een hekel aan hebben of een groot huishouden moeten besturen!
Ik bied me aan

... Wie o wie

. Als je op marktplaats kijkt, hoeveel mensen zich wel niet aanbieden

... Af en toe lijkt me dat best wel eens wat, bij de oudjes

. Ff boodschappen met ze doen, het huisie beetje schoonmaken. Alleen vaak hebben de oudjes zoveel van de prulletjes staan, raamkozijnen vól bloemen en als ik ergens niet tegen kan, is dat het wel

.
Zoals misschien ook wel duidelijk was/ik, heb echt absoluut geen hekel aan poetsen, muziekje erbij en talada

. Heerlijk geurtje gebruiken

, als het dan weer zo lekker ruikt dan geeft mij dat een goed gevoel. Net zoals met de was, vind voor de witte was Ariel erg lekker, als ik dan de schone was aan het opvouwen ben dan denk ik echt van mmm heerlijk

. En tuurlijk heb ik ook wel eens een dag dat ik geen zin heb, me depri voel, dan spook ik ook echt niks uit... magoed ik woon nog bij paps en mams, heb geen gezin of what ever dus dat scheelt

.
@ Annet; het huishouden komt nooit klaar! Als je nu eens een 'rooster' maakt... elke dag een bepaald iets. Was is er altijd, maar als je net gewassen hebt, is er niet weer gelijk een trommel vol. Bijv. om de dag wassen? Het werk blijft wel hetzelfde, maar misschien is het wat overzichtelijker voor je? Weet ook van iemand die maakt aan het begin van de week een lijstje wat er allemaal moet gebeuren bijv. badkamer schoonmaken, keuken schoonmaken, bedden verschonen, dweilen, toilet, stofzuigen ed. Moeten dingen meerdere keren in de week gebeuren zet je het er dubbel op, heb je het gedaan streep je het door en zo is toch aan het einde van de week alles gedaan. Alleen de was komt er nog bij, magoed misschien er een 'wasdag' van maken, of de ene dag was je, de volgende dag vouw, strijk en doe je het in de kasten.
Ik kan me wel iets inleven in je, me ma roept dat ook altijd. Als zij een dag weg is, of een aantal dagen dan vind ik het soms best heerlijk

. Heb wel eens vaker gepost, dat komt ook gewoon doordat ik een totaal andere kijk op het huishouden heb als haar. Als ik een was uit de droger haal, van buiten haal dan vouw ik die gelijk op, wat gestreken moet worden gelijk strijken. Zij spaart de strijk en het opvouwen op...
En dat tafel afruimen... hier mogen ze graag ff rustig zitten na het eten. Ik ben iemand van hups opruimen die troep, als alles glad is kun je rustig zitten. Als me broertjes moeten helpen met tafelafruimen, dan is die vaak al leeg voordat zij opstaan.
En neem een dag voor jezelf, die dag doe je niks in het huishouden, en ga dan wat leuks doen. Werven jezelf af en toe eens lekker. Er is meer dan alleen het huishouden!
Magoed waarschijnlijk heb je niet zoveel aan mijn gebrabbel, jij zit er eenmaal mee! Wens je veel succes erbij!
Wat de toekomst brengen moge........