Moderator: Moderafo's
ajl schreef:(...)Het verbaast mij juist dat er nog zoveel schroom tussen mensen kan zijn die gaan trouwen. Dan is toch juist de persoon waar je mee gaat trouwen degene waar je je helemaal bij op je gemak moet voelen. Dat houdt voor mij ook ten aanzien van ontkleden/naaktheid in. Het lijkt mij juist heel eng om elkaar nog nooit in het ondergoed gezien te hebben en vervolgens de huwelijksnacht in te gaan. Ok, je hoeft niet gelijk gemeenschap te hebben, maar als het eindelijk 'mag' dan gaat geen enkel stel een half jaar wachten om daar lichamelijk stapje voor stapje naar toe te groeien.
Ik ben er juist een voorstander van om de weg voor het hebben van gemeenschap af te leggen voordat je getrouwd bent. (...)
*Annet* schreef:De eerste tijd van getrouwd zijn viel mij op bepaald gebied wel tegen. Ik kwam in een totaal vreemde omgeving terecht. Mijn man ging de maandag erna om 7 uur naar zijn werk tot 20.15 uur 's avonds. Ik had geen werk, geen hobby's, kende bijna niemand. Men, ik voelde me echt eenzaam. We hebben het er nu nog wel eens over, echt makkelijk was het niet voor me. Ik heb best wel es gejankt: ik wil hier weg, bij mijn familie in de buurt wonen (schoonfamilie had ik niets mee) enz. Gelukkig had ik na een maand of wat werk voor 2 dagen per week.
Dippie schreef:
Pfoei.....die tijd zie ik ook nog wel komen voor mij, ben ik bang...!
Haha....We zijn er nog niet uit waar we willen gaan wonen. Mijn vriend wil blijven waar hij vandaan komt en ik wil blijven waar ik vandaan kom...en allebei geven we niet zo snel toe, dus dat is echt nog moeilijk.
Maar de gevolgen die jij benoemt, daar ben ik dan ook echt bang voor. En daarom durf ik de stap ook gewoon niet te maken om hier weg te gaan. Daarbij speelt de kerk voor mij ook nog wel een rol, maar toch....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten