DesertRose schreef:Keer op keer wordt ik het zat om je hele verhaal door te spitten, fout op fout moeten weerleggen. Ik zie nu eenmaal wezenlijke dingen anders dan jij. DAARDOOR trek ik andere conclusies. Die conclusies staan niet los van elkaar, die hangen samen in het verband dat IK leg. en jij legt blijkbaar andere verbanden, DUS trek je andere conclusies.
En het zou fijn zijn dat je dat in gaat zien.
Je reageert maar op 1 van de 4 opmerkingen in mijn vorige bericht. mag ik er vanuit gaan dat ik bij de andere 3 gelijk heb?
-Ik zie jou geen fouten weerleggen, wat ik meen waar te nemen is dat jij terugvalt op één enkel punt, nl: Masturberen is zondig, op basis van de bijbeltekst: 'dat wie een vrouw aanziet en haar begeert, dat die alreeds overspel in zijn hart heeft gedaan. Daarom heen bouw jij een in mijn ogen wat warrig verhaal, legt verbanden met andere dingen en bijbelteksten die er niet zijn, ten einder jouw gelijk te willen behalen in jouw stelling van: Al wie masturbeert is zondig of zondigt.
-Jij houdt de conclusies m.i. duidelijk niet bij jouw zelf, je gaat een stap verder. Jouw teksten doen voor mij althans, duidelijk uitschijnen dat jij daarin blijk geeft, dat wie wel masturbeert per definitie zondig (bezig) is. Dat is ook een punt waar ik tegen ageer. omdat jij het met die stelling niet meer bij jouw zelf houdt!
DesertRose schreef:Keer op keer wordt ik het zat om je hele verhaal door te spitten, fout op fout moeten weerleggen
Kan ik bovenstaande uitlezen als een christelijke bejegening?