Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor leclerc » 05 mar 2009 11:28

Ik begreep gisteren bij DWDD dat niemand die foto's nog gezien heeft. Ook de directie van de EO niet.
Verder vind ik die opmerking van Henk ver beneden alle peil, zo van: Voor mij was hij allang afgeschreven als waar gelovige".
Darr gaan wij toch niet over?
Arie Boomsma is een goed interviewer, een charmante presentator en ook welbespraakt. Asl hij in seculiere TV programma's optreed getuigt hij op een spontane manier van zijn geloof. Dat hij andere keuzes maakt in dat geloof als menig refo doet voor mij er niets van af. Het voegt zelfs toe, omdat hij de meeste keuzes ook nog uitlegt.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2009 11:42

Lovely schreef:Ik ga straks naar de Kiosk, kijken of ik het 'beruchte' of anders gezegd 'populaire' nummer van Linda met Arie kan kopen.

Indien ik het uitgelezen heb, mag de EO het nummer hebben, ik kan het hen laten bezorgen. Maar die mooie foto's van Arie heb ik er natuurlijk uitgeknipt. Zouden ze vast niet zo erg vinden, toch?

De l'Homo van Llinda ligt pas 22 april in de winkel dus bespaar je de moeite :)

smArtjan schreef:Ik ben totaal niet verbaasd over het feit dat een presentator van de EO op deze manier 'zijn geloof' zou willen uitdragen, een andere reden om zo'n fotoshoot te laten maken zal er toch niet zijn? :P Waarom ben ik niet verbaasd?
Omdat het evangelie de laatste jaren bij de EO op alle mogelijk (en onmogelijke) wijzen moet kunnen worden uitgedragen.....
Wat dat betreft verbaasd me alleen dat de EO hem voor 3 maanden heeft geschorst; deze man werkt toch 'voor de goeie zaak'? :^o

Het heeft niks met het uitdragen van zijn geloof uitdragen te maken. Het was een prive-actie en heeft ook niks met de EO te maken. Het heeft puur met zijn oude carriere te maken. Je legt ten onrechte de link tussen deze persoonlijke actie en de EO. Er zijn afspraken binnen de EO dat mensen die in vaste dienst zijn alleen in de media mogen optreden als het bijdraagt aan de missie van de EO. Daarnaast zijn er vast ook persoonlijke afspraken met hem gemaakt waar jij helemaal geen weet van hebt. Verder ben je lekker bevooroordeeld. Je klaagt dat de EO helemaal van het padje is, maar als ze dan actie ondernemen tegen iets wat verkeerd is is het weer niet goed en leg je het op saracastische toon uit. Dat je kritisch bent richting de EO is goed, maar dat je daardoor alles door een donkere bril bekijkt en overal het slechte achter zoekt is wel een beetje jammer.

Ik dacht dat in refokringen er nog wel wat weet was van hoe zondig we zijn en arglistig het hart is enzo.... maar als iemand dan in zonde valt staat men gelijk klaar om hem te veroordelen. Misschien kan Arie net als wij allemaal beter gebed gebruiken in de strijd tegen de zonde en de oude mens dan slechts veroordelende woorden. En het bijbelse feit dat God in de Bijbel regelmatig door zondaars werkt, die soms ook in zonde vallen en door Hem vergeven worden, biedt hoop.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 05 mar 2009 11:42

Ik heb nooit begrepen waarom sommigen zo gepreoccupeerd zijn met de vraag "of het wel het juiste geloof" is. Het huis van mijn Vader heeft vele kamers.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mar 2009 12:20

martien schreef:Ik heb nooit begrepen waarom sommigen zo gepreoccupeerd zijn met de vraag "of het wel het juiste geloof" is. Het huis van mijn Vader heeft vele kamers.

Dat is zeker zo, maar met zio n instelling kun je wel doorslaan.
Je kunt als christen niet in alles met de wereld meegaan. Als je teveel water bij de wijn doet, smaakt de wijn niet meer naar wijn....
Waarschuwt Paulus hier ook niet voor in zijn brieven?
Het is dus puur bijbels om elkaar op te scherpen en je af te vragen of je medechristenen nog wel dicht bij de Bijbel leven.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2009 12:37

Je zou eens moeten kijken in hoeverre je zelf nog dicht bij de Bijbel leeft: heb je de kleding van die tijd en is jouw kerk zo ingedeeld als toen?

Ik denk van niet.

Overigens, vat dit niet op als een verwijt of een gebrek aan waardering voor jouw geloof - onze PB-wisseling vond ik erg sympathiek.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mar 2009 12:47

Optimatus schreef:Je zou eens moeten kijken in hoeverre je zelf nog dicht bij de Bijbel leeft: heb je de kleding van die tijd en is jouw kerk zo ingedeeld als toen?

Ik denk van niet.

Overigens, vat dit niet op als een verwijt of een gebrek aan waardering voor jouw geloof - onze PB-wisseling vond ik erg sympathiek.

Ik doel niet zozeer op die 'tradities', maar meer op het steeds flexibeler en makkelijker worden in je geloofsleven. En ik kan voorbeelden noemen, maar je weet denk ik wel waar ik op doel. Als ik alleen al dat intervieuw van hem laatst in de Flair/Viva las, dan mis ik daarin wat....
Met alles wat ik zeg over medechristenen, weet en besef ik al te goed dat ik ook kritisch naar mijzelf moet kijken.

Voor je overige post bedankt; dat is wederzijds :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 05 mar 2009 12:53

Je kunt je natuurlijk altijd afvragen: waarom lees ik de Flair/Viva? :-oo
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2009 12:55

Maar Em-ma, dan toch de vraag: wanneer ben je flexibel in het geloof? Waar leg je dan de grens?

Fijn dat je het ook positief vond :)
Ik ben blij dat verschillen van inzicht en van mening ook kunnen leiden tot een goed gesprek zonder gekibbel :)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mar 2009 12:56

leclerc schreef:Je kunt je natuurlijk altijd afvragen: waarom lees ik de Flair/Viva? :-oo

Hahaha, die lag op mn werk en ik zag dat er een intervieuw met hem instond. Dus dat wekte mijn nieuwsgierigheid 8)

HEERE, leer mij Uw weg

sela

Berichtdoor sela » 05 mar 2009 12:57

leclerc schreef:Je kunt je natuurlijk altijd afvragen: waarom lees ik de Flair/Viva? :-oo

:lol: dat dacht ik ook al, em_ma.
en dat levert dan weer de gedachte op dat we allemaal gelijk zijn.
gelukkig maar.

en dat levert weer de gedachte op dat dat aanscherpen misschien toch iets moeilijks in zich heeft.
op een bepaalde manier gaat de 1 boven de ander staan.
en wie moet welke plaats innemen?
daar weet ik me soms geen raad mee.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mar 2009 13:19

sela schreef:

:lol: dat dacht ik ook al, em_ma.
en dat levert dan weer de gedachte op dat we allemaal gelijk zijn.
gelukkig maar.

en dat levert weer de gedachte op dat dat aanscherpen misschien toch iets moeilijks in zich heeft.
op een bepaalde manier gaat de 1 boven de ander staan.
en wie moet welke plaats innemen?
daar weet ik me soms geen raad mee.

Waarom zou de een boven de ander gaan staan? Die kent zn eigen valkuilen toch ook als het goed is?
Overigens vind ik de opmerking van Leclerc juist positief als opscherping en terecht! Jaren terug heb ik regelmatig de Yes gekocht, soms is het lekker leeg om die bladen te lezen maar uiteindelijk geloff ik niet dat je je als christen met zo n tijdschrift kunt identificieren.

HEERE, leer mij Uw weg

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2009 13:30

em_ma schreef:

Hahaha, die lag op mn werk en ik zag dat er een intervieuw met hem instond. Dus dat wekte mijn nieuwsgierigheid 8)

De geest is gewillig en het vlees zwak :)

(grapje)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2009 13:37

em_ma schreef:
Optimatus schreef:Je zou eens moeten kijken in hoeverre je zelf nog dicht bij de Bijbel leeft: heb je de kleding van die tijd en is jouw kerk zo ingedeeld als toen?

Ik denk van niet.

Ik doel niet zozeer op die 'tradities', maar meer op het steeds flexibeler en makkelijker worden in je geloofsleven. En ik kan voorbeelden noemen, maar je weet denk ik wel waar ik op doel. Als ik alleen al dat intervieuw van hem laatst in de Flair/Viva las, dan mis ik daarin wat....
Met alles wat ik zeg over medechristenen, weet en besef ik al te goed dat ik ook kritisch naar mijzelf moet kijken.

Voor je overige post bedankt; dat is wederzijds :wink:

Maar zou je een goed beeld krijgen van hem op basis van wat er in de Flair en de Viva staat? Die bladen hebben zo hun doelgroep en de interviewers stellen ook die vragen die daarbij aansluiten en kunnen dingen weglaten die ze te confronterend vinden of niet passend enz. Tegelijkertijd geloof ik wel dat God hem gebruikt, ondanks alles, om iets van het geloof en het evangelie uit te dragen onder groepen mensen die daar heel moeilijk voor bereikbaar zijn. En daar kunnen we allicht weer wat van leren.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 05 mar 2009 13:49

Optimatus schreef:Maar Em-ma, dan toch de vraag: wanneer ben je flexibel in het geloof? Waar leg je dan de grens?

Af gaan wijken aan waar Jezus mijns inziens duidelijk over is: nu laat ik Arie even buiten beschouwing.
De laatste jaren is het echt de trend om niet zo moeilijk te doen over je eigen leven als christen: wil je uitgaan en los gaan, ga je gang. Naar welke muziek luister je? Hoe zijn je relaties? Zomaar een paar voorbeelden. Vroeger was uitgaan taboe als christen, nu is dat niet meer zo. Dat soort zaken bedoel ik met te flexibel worden.
Weet je, je moet goed letten op hoe niet-christenen ovwer christenen praten. Die voelen haarfijn aan als er maar raak geleefd wordt. Als je zegt christen te zijn op je werk, maar ondertussen alles over voetbal kan vertellen alsof dat je God is of de meest schunnige moppen tapt, daar geven zij geen cent voor.

HEERE, leer mij Uw weg

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2009 14:00

Zullen we hier nader over praten op het subforum "Geloven en leven"?

Terug naar “Archief”