Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor LeChat » 27 feb 2009 01:36

Wat mij opvalt aan zo'n stelling is dat er staat dat iedere single er bewust of onbewust zelf voor kiest single te zijn. Met zo'n stelling kan je tegen degenen die zeggen er niet voor te kiezen toch altijd zeggen: "Oh, maar dan kies je er ónbewust voor"? Zo heb je altijd gelijk...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 feb 2009 08:25

Idd LeChat, dat vind ik ook.
Ik kies er nu trouwens wel bewust voor om single te zijn, i.t.t. de meeste anderen hier in het topic, zie ik. En het bevalt me voorlopig prima :)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 feb 2009 22:35

christien schreef:...alleen ben ik gewoon de ware nog niet tegen gekomen.

Rienuku schreef:...aan de andere kant, als ik nu de ware tegen kom, dan...

Het valt mij op dat regelmatig de term "de ware" langskomt.
Het is een term die ik in het verleden wel gebruikte, maar in het heden is die bij mij totaal in onbruik geraakt. Ik vind het veel te romantisch klinken.
Wat is de ware eigenlijk? :|
Iemand op wie je verliefder wordt dan wie dan ook?
Degene die jou volmaakt gelukkig maakt?

Ik geloof niet meer in dé ware.
Ik zie het meer zo: als ik met een leuk(e) meisje/vrouw te maken krijg, met wie ik goed uit de voeten kan, met wie het gezellig wordt, en voor wie ik zelfs ook nog wat verliefde kriebels krijg, dan vind ik dat al heel wat. Dan is dat helemaal niet slecht. Dat zou nog wel eens iets heel wat echters kunnen zijn, dan diegene waar je zo gruwelijk verliefd op wordt.
Nee, dat "hoe heftiger, hoe beter", daar geloof ik al helemáál niet meer in.
Ik ben het allemaal nuchterder gaan bekijken. En dat bevalt me eigenlijk wel goed.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 feb 2009 20:16

Haha, volgens mij spreek jij uit ervaring :wink:

Maar wat je al zegt misschien is de ´ware´gewoon degene die je ontzettend gelukkig maakt,
en wat ook wel belangrijk is waar je je zelf bij kan zijn.

Misschien word je als je ouder word minder kieskeurig? :wink:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 28 feb 2009 20:26

christien schreef:Haha, volgens mij spreek jij uit ervaring :wink:

Maar wat je al zegt misschien is de ´ware´gewoon degene die je ontzettend gelukkig maakt,
en wat ook wel belangrijk is waar je je zelf bij kan zijn.

Misschien word je als je ouder word minder kieskeurig? :wink:

Of je kieskeuriger wordt heeft ook met evt. exen te maken.
Als je wat ouder wordt ben je wel van het idee afgestapt dat er een perfecte prins of prinses voor jou weggelegd is.
Niemand is perfect en een relatie is gewoon hard werken, komt nog bij dat mannen en vrouwen echt van een andere planeet komen (is mijn ervaring :wink: ) en je veel moet praten om elkaar te begrijpen.
Een relatie heeft bij mij echt de voorkeur maar ik realiseer mij wel dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is.

Tja, dat vraag ik mij ook weleens af: zou je je anders verliefd voelen op je 16e of pakweg je 30e?

Nog een vraagje: wat doen de vrijgezellen hier om iemand op te scharrelen?
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 28 feb 2009 23:42

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 01 mar 2009 13:12

Prince Caspian schreef:
em_ma schreef:Nog een vraagje: wat doen de vrijgezellen hier om iemand op te scharrelen?

Ik zag net een vallende ster, volgens mij ben jij het! Wil je wat drinken? 8)

En ik heb net een klavertje vier gevonden 8)

Maar ff serieus, ik vind het soms best een lastig dilemma in hoeverre je jezelf op de 'markt' moet storten.
Ik geloof ook heilig dat God op Zijn tijd iemand op je pad kan brengen.

HEERE, leer mij Uw weg

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 02 mar 2009 20:46

Ik doe er geen moeite voor ofzo. Ik doe lekker m´n eigen ding en als ik dan toevallig een leuke/passende jongen/man tegenkom is dat gewoon zo geleid.
En ik geloof inderdaad ook dat God iemand op je pas kan leiden. God heeft allang beslist met wie ik trouw e.d. :wink: (of niet trouw natuurlijk, dat kan ook nog :) ). Dat geeft wel een veilig gevoel vind ik.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 mar 2009 00:58

Hmz als ik een leuke dame ontmoet maak ik er zelf wel werk van, ik geloof niet dat God zich zo druk kan maken om mijn liefdesleven. En ach, ik heb niets te klagen, vrijgezel maar regelmatig in zeer goed vrouwelijk gezelschap :)

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 03 mar 2009 11:21

Ik bedoelde met: "Ik doe er ook geen moeite voor" , dat ik me niet op allerlei datingssites ga aanprijzen ofzo. Maar dat ik gewoon lekker mijn leventje leid zoals ik het altijd al deed en dan wel zie hoe het loopt.
En ik geloof wel dat God zich met dit soort dingen bemoeit. Hij leid toch je hele leven, waarom dan niet in deze dingen?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 mar 2009 12:01

Vonkie schreef:Ik bedoelde met: "Ik doe er ook geen moeite voor" , dat ik me niet op allerlei datingssites ga aanprijzen ofzo. Maar dat ik gewoon lekker mijn leventje leid zoals ik het altijd al deed en dan wel zie hoe het loopt.
En ik geloof wel dat God zich met dit soort dingen bemoeit. Hij leid toch je hele leven, waarom dan niet in deze dingen?

Ik vond het mooi wat je zei: dat God al weet met wie je evt. gaat trouwen. Daar heb ik namelijk ook vaak aan gedacht!
Ik geloof absoluut dat God Zich ermee bemoeit.... Een partner krijg je hopelijk voor je hele leven, het is zoiets belangrijks. Het bepaalt in zekere mate de rest van je levensloop. En daar zou God Zich niet mee bemoeien? Dat geloof ik niet...

HEERE, leer mij Uw weg

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 mar 2009 13:58

Vonkie schreef:Ik bedoelde met: "Ik doe er ook geen moeite voor" , dat ik me niet op allerlei datingssites ga aanprijzen ofzo. Maar dat ik gewoon lekker mijn leventje leid zoals ik het altijd al deed en dan wel zie hoe het loopt.

Vonkie, je neemt me de woorden uit mijn mond!

Die datingsites.. Ik zou er niet op gezien willen worden.

Mensen in mijn omgeving vragen vaak aan mij: Ben jij nog niet toe aan een vriendin? Mensen, ik ben nog maar 20!!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 12 mar 2009 11:50

Zijn wij per ongeluk familie, jij neemt mij weer de woorden uit de mond :-oo .

Inderdaad, over die leeftijd. Ik krijg soms dezelfde reactie idd. Meid, je bent 20! Nog geen verkering? "Nee beste meneer/mevrouw. Als die vriend op komt dagen istie van harte welkom maar ik vermaakt me ook nog prima zonder :) ".
Niet dat mensen het vaak tegen je zeggem maar soms zie je mensen op een of andere manier kijken ofzo.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 12 mar 2009 13:34

Vonkie schreef:Zijn wij per ongeluk familie, jij neemt mij weer de woorden uit de mond :-oo .

Inderdaad, over die leeftijd. Ik krijg soms dezelfde reactie idd. Meid, je bent 20! Nog geen verkering? "Nee beste meneer/mevrouw. Als die vriend op komt dagen istie van harte welkom maar ik vermaakt me ook nog prima zonder :) ".
Niet dat mensen het vaak tegen je zeggem maar soms zie je mensen op een of andere manier kijken ofzo.

Toen mijn vriendin 21 werd, vroeg ik aan d'r: En hoe voelt dat nou 21?
Krijg je als antwoord: Pffff oud en manloos...

Hoezo hopeloos.. :-& ?:| =; :-k
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 mar 2009 13:39

Mij valt (ook hier!) weer op, dat er een typisch man-vrouw-verschil is:
Bij vrouwen wordt het als 'veel erger' gezien dat ze op een bepaalde leeftijd nog 'niet aan de man' zijn dan bij mannen.... vind ik eigenlijk wel jammer!

Terug naar “Archief”