Ja, sommige dromen zouden gerust veel langer mogen duren terwijl je bij andere dromen juist blij bent dat je weer wakker bent en beseft dat het niet echt was.
Ik weet nog dat dat laatste me een maand of wat geleden overkwam (ik weet zelden nog wat van een droom) en dat ik wel behoorlijk moest lachen omdat het allemaal maar een droom bleek te zijn.
Ik heb het een paar jaren geleden weleens gehad dat ik een droom had gehad waarin ik samen met een vriend af had gesproken om op vrijdagavond wat te gaan doen. Ik schrijf nooit wat op, dat onthoudt ik allemaal, dus op de bewuste dag belde ik hem s middags op, zo van: 'joh, heb je nog erg in vanavond?'
Hij reageerde heel raar en zei dat hij naar z'n vriendin ging, waarop ik hem vertelde dat we een paar dagen tevoren af hadden gesproken.
'Dat had je zeker gedroomd', zei hij nog, maar ik hield vol dat het echt zo was..... Later toen ik erover na ging denken bleek dat het inderdaad wel een droom moest zijn geweest
Het komt ook een hoogst-enkele keer voor dat ik in mn slaap iets bedenk wat ik de moeite waard vind waardoor ik maar even wakker wordt, het opschrijf en daarna weer verder probeer te slapen (vaak ga ik het idee dan uit liggen werken waardoor er van slapen weinig meer komt

)