Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Daatje123

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor Daatje123 » 27 feb 2009 11:26

Dat mijn man mij op mijn werk kwam ophalen om naar de dierentuin te gaan. Had precies een half uur pauze van half vier tot vier uur. Moesten bizarveel entree betalen, 49 euro p.p ipv 27,90 :shock: . En ik snapt er nix van want ik moest om vier uur weer op kantoor zijn omdat mijn collega een afspraak had op een bepaald adres (was nog echt zo ook!). Mijn man wilde wel bellen dat ik niet meer kwam werken, maar ik wilde dat niet. Op een of andere manier zijn we binnen een half uur heel de dierentuin doorgegaan. :roll:

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 27 feb 2009 16:06

Dat ik alvast in Bremen zat. Mn allereerste 'werkdag' daar en ik was vergeten om de kindjes uit de Kindergarten te halen. Voor straf kreeg ik geen eten en wilden de ouders me nooit meer aankijken. Maar gelukkig mocht ik blijven als ik heel netjes mn excuses aanbood enz. Brr, mn grootste angst denk ik, tijd vergeten ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 feb 2009 22:04

Dat mn zoveelste mobieltje een duikvlucht in het water nam...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 01 mar 2009 11:23

eerst was ik in de woestijn, toen ineens in een tornado en daarna in een vloedgolf :?
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 mar 2009 12:41

Ik droomde over vliegtuigen op een luchthaven. Ze stegen op en landden.
Het voelde voor mij best wel dreigend, maar alles ging dacht ik wel goed.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 02 mar 2009 13:03

Niks!! Een heerlijke diepe droomloze slaap
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 03 mar 2009 08:46

Een lid van mijn orkest was ergens in Noord-Holland meegereden met mijn broer, om ergens te komen. Ze noemde een heel rare plaatsnaam: Den... (Dat laatste ben ik vergeten.)

Dat mijn ouders weliswaar lid waren van de HHK, maar daar niet aan het avondmaal wilden. Dat vierden ze liever in de CGK. De dominee van de HHK zei wel eens rare dingen. :?
Mijn keuze was dat niet. Ik vond het consequenter om dan ook het avondmaal in de HHK te vieren, en daar koos ik voor.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

John17
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor John17 » 06 mar 2009 12:19

Oke daar komtie dan

Ik heb gedroomd dat ik midden in de nacht aan het broodsmeren was en toen ik naar het raam keek schrok ik me wild het licht naast de buitendeur brandde en ik zag twee schaduwen ik heb toen alles achter me gelaten en ben toen snel naar boven gerend en in men bed gekropen en toen werd ik wakker.
De rest weet ik gelukkig niet zou ik ook niet willen weten veel te spannend.

Da wast

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mar 2009 10:02

Er kwam o.a. een collega (CBR) van mij in voor.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 10 apr 2009 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annette*
Majoor
Majoor

Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor *Annette* » 23 mar 2009 12:31

Ik was met die lieve jongen, die ik tegen kwam op de hyves van een vriendin een dagje na de keukenhof...
Geweldig al die bloemen... maja toen werd ik wakker... geen lieve jongen en geen mooie bloemen :?...
Wat de toekomst brengen moge........

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 24 mar 2009 22:37

Ja, sommige dromen zouden gerust veel langer mogen duren terwijl je bij andere dromen juist blij bent dat je weer wakker bent en beseft dat het niet echt was.
Ik weet nog dat dat laatste me een maand of wat geleden overkwam (ik weet zelden nog wat van een droom) en dat ik wel behoorlijk moest lachen omdat het allemaal maar een droom bleek te zijn.

Ik heb het een paar jaren geleden weleens gehad dat ik een droom had gehad waarin ik samen met een vriend af had gesproken om op vrijdagavond wat te gaan doen. Ik schrijf nooit wat op, dat onthoudt ik allemaal, dus op de bewuste dag belde ik hem s middags op, zo van: 'joh, heb je nog erg in vanavond?'
Hij reageerde heel raar en zei dat hij naar z'n vriendin ging, waarop ik hem vertelde dat we een paar dagen tevoren af hadden gesproken.
'Dat had je zeker gedroomd', zei hij nog, maar ik hield vol dat het echt zo was..... Later toen ik erover na ging denken bleek dat het inderdaad wel een droom moest zijn geweest :lol:

Het komt ook een hoogst-enkele keer voor dat ik in mn slaap iets bedenk wat ik de moeite waard vind waardoor ik maar even wakker wordt, het opschrijf en daarna weer verder probeer te slapen (vaak ga ik het idee dan uit liggen werken waardoor er van slapen weinig meer komt :? )
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 mar 2009 06:44

Ik zat, samen met m'n kind ( :roll: ) bij de kapper in NL. Daar was m'n moeder het haar van de kapster aan het knippen i.p.v. andersom. De kapster is een oud-klasgenoot van mij, dus ik wilde ook per se door haar geknipt worden, maar dat ging niet meer omdat m'n moeder er zo'n rommeltje van maakte :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2009 10:28

Dat de sing-in in het honderd liep. We zouden 6 uur beginnen met inzingen, toen opeens moest er nog een preek gehouden worden, een opening ofzo. Dat duurde tot 5 voor 7, waardoor we niet meer konden inzingen. Toen gingen er opeens twee meiden van het koortje dicht bij de micorofoon staan, wat we niet hadden afgesproken. En opeens waren er 4 microfoons ipv 2. En de pianist kwam niet opdagen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 apr 2009 07:35

Dat ik onderweg was naar huis, en dat er een hele grote man met een knuppel mij volgde. Als ik het goed heb was die grote man een neger.
Het was heel eng. Ik denk dat hij mij volgde om te zien waar ik woonde, en om dan boosaardige dingen uit te voeren. Ik ging maar naar het huis van mijn ouders. 8-[

Dat ik lopend naar de kerk ging, zo'n beetje vanuit tegengestelde richting waar ik woon, een heel ander deel van mijn woonplaats. Ik had daar mijn redenen voor. Tijdens het lopen nuttigde ik mijn ontbijt, aangezien ik erg efficiënt met mijn tijd om moest gaan. Probleempje: zo zou ik met een ongepoetste mond in de kerk komen te zitten, en dat is natuurlijk niet zo fris.
Mijn oud-collega (DM) kwam ik ook nog tegen in mijn droom.

Ik zat op een bed. Rechts naast mij zat een lief meisje (A), en verder waren de kinderen van mijn zus in de buurt. Mijn neefje - de tweede zoon van mijn zus - die links naast mij zat, kon heel goed gitaar spelen. Ik gaf hem een gitaar in handen, en hij speelde dat het een lieve lust was. Daarna moest hij nog even gras maaien.

De tweede droom is naadloos overgegaan in de derde.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 apr 2009 10:18

Ik droomde vannacht, dat mijn jas, en daarmee ook mijn portemonnee zoek was. Mijn gedachten gingen over bankpas en geld kwijt, en een andere bankpas moeten aanvragen. En of ik wel op reis had moeten gaan, gezien dit.
Verderop in de droom vond ik mijn jas en portemonnee gelukkig toch weer terug. Een droom met een goede afloop.

Terug naar “Slow Chat”